Citat:
Ursprungligen postat av
HuldumeyStone
Jag stör mig självklart lite på det eftersom det ju alltid innebär en försening av det man tänkte kolla på men samtidigt så är det faktiskt min främsta källa till hur reklamklipp är utformade idag, då jag inte ser teve eller använder några streamingtjänster. Dessutom har jag rätt hög tolerans mot annonsering i media som är gratis för mig som användare att nyttja, reklamen är ju det som driver verksamheten på dessa plattformar. Är mer irriterad på facebooks och instagrams konstiga antaganden om vad man skulle vara intresserad av att se för reklam baserat på konsumtion online osv. Youtube kollar jag som icke inloggad, ofta via webläsare och reklamen jag ser är väldigt bred, fast mycket bilar och mat kanske, den typen av reklam får jag nästan aldrig någon annanstans faktiskt.
Jag har inga problem alls med reklam på Youtube då jag aldrig ser några, kanske för att jag använder opera med dess egna inbyggda VPN och de har redan insett att det är lönlöst att ha reklam för dessa användare då man inte kan marknadsföra korrekt på deras språk, vet inte riktigt hur deras algoritmer ser ut och orkar inte se över den heller. Men vad jag vill komma fram till är att om du använder operas egna inbyggda vpn så stöter du troligtvis aldrig på reklam som jag inte gör.
Om man använder Google Chrome så är man rätt körd och måste se på 2 eller 3 reklamer innan man får se på ett klipp.
Jag kollar dock på luren.