2020-10-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Klipp fra VG artikkel i dag.

-"Uvitende om dramaet i kulissene forteller Tom Hagen folk rundt seg at han bruker all tid på å finne kona, blant annet ved å skrive brev til politiet"

-"De endelige resultatene skal vise at sporene på skjorta ikke har noen verdi likevel"

"Er det blod i bagasjerommet?
"Og merkene i bagasjerommet i bilen var ikke blod likevel"

"håndskrevne kort fra Anne-Elisabeth. Til ektemannens 67-årsdag i 2017 skriver hun at hun elsker ham, og at «livet hadde vært tungt og stusselig uten» ham."

Jeg må vel være ærlig å si at jeg skulle ønske at du litt oftere kunne si du satte pris på meg, står det.

– Veldig glad i deg"

"Samtidig gir den mediesky milliardæren uttrykk for at han er misfornøyd med medienes dekning. Særlig trekker han frem VG"

"731 dager. Ingen svar"

Kan man se konturene av en konflikt mellom TH og VG her?

Jeg tror VG begynner å tvile på at TH er skyldig, jeg mener å se en endring. Dette har kommet sent, men godt. VG har et samfunnsansvar, jeg synes det til tider har sviktet, men det gjelder ikke bare VG. Pressens samfunnsansvar er beskrevet her:

"De etiske normene og den selvjustis som pressen driver, er i første rekke ment å beskytte enkeltpersoner mot krenkende og skadelig publisitet. Derfor har pressen hele tiden beholdt «Vær Varsom» som overskrift på plakaten. Men Vær Varsom-plakaten uttrykker også pressens samfunnsrolle og de rettigheter og forpliktelser pressen har i et fritt samfunn. Pressens innsats i enkeltsaker har i mange tilfeller vært en utløsende faktor for å hindre urett og rette opp feilaktige disposisjoner i samfunnet

En ansvarlig presseetisk vurdering legitimerer derfor at det rettes et kritisk lys ikke bare mot offentlige handlinger og institusjoner, men også mot personer som i kraft av sin stilling eller sitt tillitsverv, må regnes som offentlige personer.

Presseetikken skal ikke beskytte det kritikkverdige, men de presseetiske normer skal hjelpe redaksjonen til ikke å påføre mennesker en unødig lidelse. Det er gjennom en drøfting av de etiske konflikter at redaksjonen – redaktører og journalister – utvikler en ansvarlig og bevisst holdning til hva som kan og bør publiseres.

Mediene har en sentral rolle i samfunnet som en aktør som skal informere og overvåke makten i alle dens former. For å ivareta denne rollen best mulig har mediene selv utformet en rekke etiske prinsipper og retningslinjer. Disse er ”Vær Varsom-plakaten”, ”Redaktørplakaten” og ”Tekstreklameplakaten”.

Pressen selv har i Vær Varsom-plakaten formulert samfunnsoppdraget slik:

Pressen ivaretar viktige oppgaver som informasjon, debatt og samfunnskritikk. Pressen har et spesielt ansvar for at ulike syn kommer til uttrykk.
Pressen skal verne om ytringsfriheten, trykkefriheten og offentlighetsprinsippet. Den kan ikke gi etter for press fra noen som vil hindre åpen debatt, fri informasjonsformidling og fri adgang til kildene.
Det er pressens rett å informere om det som skjer i samfunnet og avdekke kritikkverdige forhold.
Det er pressens oppgave å beskytte enkeltmennesker og grupper mot overgrep eller forsømmelser fra offentlige myndigheter og institusjoner, private foretak eller andre."
Citera
2020-10-31, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hvordan kan eks-svogeren vite at TH blir dømt?
Resonnementet henger ikke på greip.

Han regnet vel med det. 99% av alle drapssaker blir jo oppklart så. Og ihvertfall når det har gått så langt som til varetekt.
Citera
2020-10-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Vi vet vel ikke om AE var pensjonist engang ???

Nei, men VG skrev i januar 2019 at AEH var 68 år. Hvis hun fortsatt var i jobb, vil jeg tro at hun arbeidet deltid på F*turum. Det har nok vært det sosiale som lokket henne, ikke lønna. Og hvis TH er en psykopat, hvorfor søkte hun seg til TH og F*turum? Hadde det ikke vært naturlig å finne en annen arbeidsplass?
Citera
2020-10-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Han regnet vel med det. 99% av alle drapssaker blir jo oppklart så. Og ihvertfall når det har gått så langt som til varetekt.

Mange drapssaker blir oppklart. Men det hender også at siktelse blir frafalt under varetektsstiden. Det som var oppsiktsvekkende her, var at TH ble løslatt etter en uke. Hvor ofte skjer det? Det vanlige er varetektsfensling i 4 uker, som ofte forlenges med nye 4 uker. I noen tilfeller begjæres varetektsfengsling i 8 uker.
Citera
2020-10-31, 18:20
Bannlyst
Citat:
Og nå er du så lite smart at du nok en gang trekker frem nevropati. Dette kan ikke utløses av psykisk stress. Dette med nevropati ble tilbakevist av flere brukere. Du måtte innrømme at du tok feil. Og nå er du i gang igjen.

Det er greit at du ønsker å diskreditere Wikipedia, men det tok meg under 2 minutter å dokumentere at Ru*ne Far*dal er straffedømt. Det er mulig at han har flere dommer, men det holder egentlig med den ene dommen. Fyren er en sjarlatan. Det er tragisk at mennesker som er i konflikt med barnevernet, tyr till denne svindleren . Det er forståelig at folk er fortvilte, men Fa*rdal er ikke rette mannen til å hjelpe folk i en allerede sårbar posisjon. Jeg vil ikke legge ut dommen her, men hvis du trykker på linken, dokumenterer det alt jeg har skrevet om.
"I 2013 søkte F*rdal opptak til årsstudium i psykologi ved Universitet i Bergen. Sammen med søknaden vedla han vitnemål fra Ski videregående skole i 1980. På vitnemålet er karakterene i alle fag skrevet både med tall og bokstaver, og alle karakterene er skrevet for hånd. For flere av karakterene er det forskjell mellom tallkarakteren og de skrevne karakterene. Universitetet oppdaget dette ved behandlingen av søknaden, og kontaktet Ski videregående skole for å få bekreftet karakterene. Det ble avdekket at F*rdal hadde endret åtte av karakterene som var skrevet med tall, mens han ikke hadde endret det som var skrevet med bokstaver. Dette er bekreftet i retten ved dokumentert vitnemål. Det er på det rene at F*rdal ikke ville kommet inn på studiet med sine egentlige karakterer".

https://argumentasjon.wordpress.com/2019/03/02/grunnen-til-at-rune-fardal-ikke-har-organisert-familiekanalen/

Revmatisk sykdom som har ført til nevropati skreiv Havhest. Kanskje mente hun at narsissisten var voldelig. Men en narsissist driver psykisk vold først og fremst. Jeg skjønner at det er skambelagt å innrømme at en lider av depresjon og andre psykiske lidelser, og det er nå greit. Det var ikke poenget. Poenget var hvordan hun kunne forsvare TH når hun ser at han også er en psykopat.
Glem det med hvilken diagnose. Poenget er at hun har blitt skadet av en narsissist og at hun kjenner gjen de samme tegnene til psykopati.

Om Fardal. Igjen sikter du til en useriøs artikkel der man kan skrive hva som helst, og der det ikke engang kommer fram navn på forfatter.
Ser at det står mye negativt om Marius Reikerås der også, og der det antydes at han er pedofil. Han er også en som hjelper folk som har blitt utsatt for unødvendig maktbruk fra barnevernet.
Disse to har veldig mange fiender huske på. Mektige fiender høyt oppe i system, og da kan det bli skrevet litt av hvert. Jeg ba deg tidligere å komme med et eksempel der Rune tar feil. Det samme ba jeg z-z-z om, men fikk ingen respons. Han har jo sin youtubekanal, så der kan man gå gjennom de videoene der han prater å sjekke om det han sier faktisk stemmer. z-z-z kan man jo egentlig ikke forlange så mye av. En person som faktisk ikke forstår hva en henleggelseskode er, selv etter å ha søkt på google, kan man ikke forvente så mye ifra.
Når det gjelder Wiki, så står det mye interessant, og mye fakta, men man skal ikke stole blindt på det som står der.
Citera
2020-10-31, 18:21
Medlem
Citat:
Nei, men VG skrev i januar 2019 at AEH var 68 år. Hvis hun fortsatt var i jobb, vil jeg tro at hun arbeidet deltid på F*turum. Det har nok vært det sosiale som lokket henne, ikke lønna. Og hvis TH er en psykopat, hvorfor søkte hun seg til TH og F*turum? Hadde det ikke vært naturlig å finne en annen arbeidsplass?

Du får høre med Havhest for hun påstår selv at hun er et offer for en psykopat, gidder ikke diskutere med deg for det virker som du er her kun for å kverulere.
Citera
2020-10-31, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Jeg synes man skal være forsiktig med å mistenkeliggjøre folk når det kun er basert på spekulasjoner.
Oppfordring til namedropping av vitner er heller ikke bra.

Det er helt greit at du forfekter dette synet. Men da må du være konsekvent. Da må du påpeke dette, også når andre trekker frem mulige gjerningspersoner. Det er vel foreløpig trukket frem kanskje nærmere 10 personer som har blitt mistenkliggjort. Navnene har vært maskerte, men alle skjønner hvem det dreier seg om.
Kan ikke huske at du har advart om dette.
Korriger meg, hvis jeg tar feil.
Citera
2020-10-31, 18:25
Bannlyst
Citat:
Mange drapssaker blir oppklart. Men det hender også at siktelse blir frafalt under varetektsstiden. Det som var oppsiktsvekkende her, var at TH ble løslatt etter en uke. Hvor ofte skjer det? Det vanlige er varetektsfensling i 4 uker, som ofte forlenges med nye 4 uker. I noen tilfeller begjæres varetektsfengsling i 8 uker.

Ja? Hvor ofte skjer det? Så det hadde nok ikke svogeren regnet med.
I de fleste ekteskapsdrap der mannen blir arrestert og varetektsfengslet, så ender det med at han ikke slipper ut med det første, og må sitte der helt til rettsaken er over og dommen avsagt.
Samme som i Jemtlandsaken. Bra, da er vi enige.
Citera
2020-10-31, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du får høre med Havhest for hun påstår selv at hun er et offer for en psykopat, gidder ikke diskutere med deg for det virker som du er her kun for å kverulere.

Havhest har vel ikke sagt det. Jeg mener å huske at hun brukte begrepet narsissist.
Hvis du oppfatter det å stille spørsmål som kverulering, har du et problem.
Ønsker du et ekkokammer?
Citera
2020-10-31, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
På morgenen er AEH åpenbart av den oppfatning at de skal på hyttetur.

I SMS etter at TH har dratt på jobb forteller hun likevel at turen avlyst.

AEH var neppe den som tok avgjørelsen, så man kan anta at TH fortalte henne dette før han dro.
At hun skulle fortelle det til noen før hun ble drept, var neppe noe TH trodde.

At han avlyste må ha skyldtes det som straks skulle skje AEH, og at det av en eller grunn var best at hun ikke forberedte tur.

TH blir altså tatt i løgn når han forteller politiet at han skulle ringe hjem for å planlegge tur. På det tidspunktet kjente han selvsagt ikke til SMS-en.

Hytteturplanleggingen var bare et påskudd for å kunne å foret de første telefonene til S4, som mest sanns. ble gjort for å være sikker på at hun var død, før han kom tilbake.

Ikke enig. Jeg tror hun ombestemte seg fordi hun fikk "besøk". Noen i den ryggede bilen kom på besøk. Noen hun kjente.

TH har forklart at tidspunktet for avreise ikke var avklart. Det var heller ikke avklart om de skulle kjøre en eller 2 biler. Derfor avtalte de og ringes.

Så fikk hun besøk (av x-svogeren som satt i den ryggede bilen, eller medhjelpere av svogeren. Noen har lurt henne) som overtalte henne til å bli med på et eller annet. Derfor skrev hun sms til datteren om at hytteturen ble utsatt, men hun trodde åpenbart at hun skulle hjem igjen iom at hun tilbød seg å være barnevakt.

Slik tror jeg det var.
Citera
2020-10-31, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror det kommer endel info framover, det kan være at politiet slipper nytt og/eller at media slipper opplysninger som de har sittet på en stund. Det er nok også mye de vet, som de ikke kan skrive slik saken står i dag.

Vi venter fortsatt på dette "nye" som du mener at de vet. Vi venter og venter og venter.
Citera
2020-10-31, 18:51
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Det er helt greit at du forfekter dette synet. Men da må du være konsekvent. Da må du påpeke dette, også når andre trekker frem mulige gjerningspersoner. Det er vel foreløpig trukket frem kanskje nærmere 10 personer som har blitt mistenkliggjort. Navnene har vært maskerte, men alle skjønner hvem det dreier seg om.
Kan ikke huske at du har advart om dette.
Korriger meg, hvis jeg tar feil.

Jeg skrev:
Jeg synes man skal være forsiktig med å mistenkeliggjøre folk når det kun er basert på spekulasjoner.
Oppfordring til namedropping av vitner er heller ikke bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in