2020-10-29, 11:14
Medlem
Minnimuss avatar
Hva skjedde med opplysningene fra den hemmelige etterforskningen og opptakene som skulle avspilles?

Jayce, vet du noe?

Jeg hører noe om at det må gås noen runder juridisk...
Citera
2020-10-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her er noen opplysninger fra dagens krimpod i VG, noen av dem er nye.
Tidspunktene omhandler forsvinningsdagen 31. oktober 2018.
  • Rundt kl. 7 står ekteparet opp
  • På AEH's iPad blir været på Kvitfjell sjekket
  • Kl. 08:44 ringer en ansatt hos TH til AEH, men hun svarer ikke
  • Ett minutt senere ringer AEH tilbake til den ansatte hos TH
  • Den ansatte har fortalt til politiet at AEH fortalte at hun og TH muligens skulle til Kvitfjell senere denne dagen
  • Omtrent samtidig som AEH avslutter samtalen med den ansatte hos ektemannen, fanger et videokamera opp en bil som kjører opp gangveien like bak huset (kl. 08:56)
  • En gang mellom kl. 09:02 og 09:07 setter TH seg i sin gamle Citroën og kjører til jobb
  • Kl. 10:06 og 10:07 er det registrert 2 bevegelser på AEHs mobiltelefon
ØM avslutter krimpodden med å si:
Så har et langt liv i kriminaljournalistikken lært meg at selv om det kan virke helt stille og rolig, og at det ikke skjer noen ting, at man tenker at "denne saken blir aldri løst", så kan det plutselig eksplodere - alt kan bli snudd på hodet, og politiet kan melde om at de har pågrepet en eller flere personer.
http://www.radio-norge.org/podcasts/krimpodden-vg

På morgenen er AEH åpenbart av den oppfatning at de skal på hyttetur.

I SMS etter at TH har dratt på jobb forteller hun likevel at turen avlyst.

AEH var neppe den som tok avgjørelsen, så man kan anta at TH fortalte henne dette før han dro.
At hun skulle fortelle det til noen før hun ble drept, var neppe noe TH trodde.

At han avlyste må ha skyldtes det som straks skulle skje AEH, og at det av en eller grunn var best at hun ikke forberedte tur.

TH blir altså tatt i løgn når han forteller politiet at han skulle ringe hjem for å planlegge tur. På det tidspunktet kjente han selvsagt ikke til SMS-en.

Hytteturplanleggingen var bare et påskudd for å kunne å foret de første telefonene til S4, som mest sanns. ble gjort for å være sikker på at hun var død, før han kom tilbake.
Citera
2020-10-29, 11:18
Medlem
Turen til Kvitfjell virker merkelig. Virker jo som dette "møtet" ble bestemt i all hast, TEH skulle bli med sammen med sine foreldre. Når ble ham kontaktet og invitert med?
AEH skulle på slektstreff, men det kolliderte med Kvitfjelltur og hun avlyste slektstreffet? Eller rakk hun ikke å gjøre det før hun forsvant? Hvis jeg hadde blitt erstattet som styremedlem hadde jeg ikke prioritert å delta eller være tilskuer til styremøte der jeg ikke kan bidra. Slektstreff hadde vært mitt førstevalg. TH må ha visst om dette, han var sikkert invitert han også. Hva hastet så veldig med å dra til fjells? De fleste ektemenn hadde ikke lagt andre planer, men blitt med eller i det minste ønsket at ektefellen kom til å ha det fint sammen med slekt denne helgen.
Citera
2020-10-29, 11:22
Medlem
altså. hvis TH var våken fra kl 7, hvorfor dro han så sent på jobb denne dagen?
Det var jo tydeligvis ikke fordi han trengte mer søvn etter teaterbesøk...
Citera
2020-10-29, 11:22
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det er for mye som skjer denne morgenen. Og, hva gjorde ekteparet fra de sto opp rundt klokken 7 og frem til lønningsansvarlig ringte 08:44. Bortsett fra at noen sjekket været på Kvitfjell med AEHs iPad.

Så har vi tilfeldigvis alibioppringingene fra THs mobil på Futurum på nøyaktig samme minutt som de siste bevegelsene på AEHs mobil. Hata slumpen ... osv. Disse sammenfallene i tid er rett og slett mistenkelig. Det er for mye. Og attpåtil nekter TH for å ha gjort oppringingene selv. Det må da være ett eller annet slags utslag av panikk. Å nekte på oppringingene.

Hovedgrunnen til at TH nå nekter å gå i avhør, er mest trolig at han har løyet seg helt fast. Og ingen nye løgner kan vikle han fri fra tidligere løgner. Han har surret seg fast.

Og så må man jo lure på tidspunktene, for da TH skal ha kjørt hjemmefra og for da bilen til TH var synlig i kamerasonen på Futurum. Begge tidspunkter med fem minutters slingringsmonn. Hvorfor? Det kan da ikke være tvil om tidspunktet bilen er synlig på Futurum. Og heller ingen tvil om tidspunktet da TH angivelig logget inn på iPad'en på Futurum. Men historien går ikke i hop. Det er unøyaktigheter her og der.

Om det skulle være slik at det finnes en ukjent ny kvinne i THs liv, kan hun ha vært medhjelper. Hun kan ha kjørt TH på hemmelige turer mellom S4 og Futurum denne dagen. Ha plukket han opp i nærheten av Futurum, og satt han av i nærheten av S4, eller kjørt han åpent inn på gårdsplassen i S4, eller sluppet han av ved snuplassen eller lommen langs gangveien.

I så fall. Det må være svært ubehagelig og skremmende å ha kunnskap som kan avsløre TH. Eventuelle medhjelpere må ta seg i vare, og unngå å havne i fatale ulykker.
At telefonen plukkes opp og sånn sett har en bevegelse i det den faktisk ringer 10:06 og 10:07 synes jeg ikke er så rart.
At TH reiser få minutter etter bilobservasjon kan stemme med at han har holdt utkikk og ventet på signal eller gitt signal analogt.
Jeg er enig med deg i årsaken til at han ikke vil forklare seg er at han er redd for å vikle seg (enda mer) inn.
Det ryktes jo om en kvinne, om om hun har en rolle og i så fall hvilken vet jeg ikke.
Citera
2020-10-29, 11:24
Medlem
Citat:
Jeg synes det er for mye som skjer denne morgenen. Og, hva gjorde ekteparet fra de sto opp rundt klokken 7 og frem til lønningsansvarlig ringte 08:44. Bortsett fra at noen sjekket været på Kvitfjell med AEHs iPad.

Så har vi tilfeldigvis alibioppringingene fra THs mobil på Futurum på nøyaktig samme minutt som de siste bevegelsene på AEHs mobil. Hata slumpen ... osv. Disse sammenfallene i tid er rett og slett mistenkelig. Det er for mye. Og attpåtil nekter TH for å ha gjort oppringingene selv. Det må da være ett eller annet slags utslag av panikk. Å nekte på oppringingene.

Hovedgrunnen til at TH nå nekter å gå i avhør, er mest trolig at han har løyet seg helt fast. Og ingen nye løgner kan vikle han fri fra tidligere løgner. Han har surret seg fast.

Og så må man jo lure på tidspunktene, for da TH skal ha kjørt hjemmefra og for da bilen til TH var synlig i kamerasonen på Futurum. Begge tidspunkter med fem minutters slingringsmonn. Hvorfor? Det kan da ikke være tvil om tidspunktet bilen er synlig på Futurum. Og heller ingen tvil om tidspunktet da TH angivelig logget inn på iPad'en på Futurum. Men historien går ikke i hop. Det er unøyaktigheter her og der.

Om det skulle være slik at det finnes en ukjent ny kvinne i THs liv, kan hun ha vært medhjelper. Hun kan ha kjørt TH på hemmelige turer mellom S4 og Futurum denne dagen. Ha plukket han opp i nærheten av Futurum, og satt han av i nærheten av S4, eller kjørt han åpent inn på gårdsplassen i S4, eller sluppet han av ved snuplassen eller lommen langs gangveien.

I så fall. Det må være svært ubehagelig og skremmende å ha kunnskap som kan avsløre TH. Eventuelle medhjelpere må ta seg i vare, og unngå å havne i fatale ulykker.

Eller at denne personen er VE.

Da kan TH ha gjennomført drapet rundt kl 10 selv, og VE han har kjørt tilbake til Futurum og ringt fra THs mobil 1006 og 1007, som en del av det konstruerte alibiet.
Senast redigerad av Alsagio 2020-10-29 kl. 11:28.
Citera
2020-10-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det ryktes jo om en kvinne, om om hun har en rolle og i så fall hvilken vet jeg ikke.

Har du hørt disse ryktene andre steder enn her på forumet?
Citera
2020-10-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
At telefonen plukkes opp og sånn sett har en bevegelse i det den faktisk ringer 10:06 og 10:07 synes jeg ikke er så rart.
At TH reiser få minutter etter bilobservasjon kan stemme med at han har holdt utkikk og ventet på signal eller gitt signal analogt.
Jeg er enig med deg i årsaken til at han ikke vil forklare seg er at han er redd for å vikle seg (enda mer) inn.

HVis det finnes en annen kvinne må hun være blind av kjærlighet, bokstavelig talt. For hun kan da ikke dekke over dette når hun vet at TH er mistenkt? Har hun ikke vært i kontakt med politiet? Merkelig at ikke noe har stått i media hvis det stemmer at det finnes en ny dame i TH`s liv. Dette høres merkelig ut, er han ingen gjerrigknark likevel? Eller har han funnet en likesinnet?
Citera
2020-10-29, 11:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
HVis det finnes en annen kvinne må hun være blind av kjærlighet, bokstavelig talt. For hun kan da ikke dekke over dette når hun vet at TH er mistenkt? Har hun ikke vært i kontakt med politiet? Merkelig at ikke noe har stått i media hvis det stemmer at det finnes en ny dame i TH`s liv. Dette høres merkelig ut, er han ingen gjerrigknark likevel? Eller har han funnet en likesinnet?
Eller kvinnen kan ha en egen agenda. Alene eller i samarbeid med noen.

Men uansett er dette bare rykter.
Citera
2020-10-29, 11:47
Medlem
Citat:

I don't know why Hagen forgot/denied the calls from 10.06 and 10.07.

But it doesn't take a coincidence that a phone that rings is moved. Obviously someone was within reach of the phone at that time, it rang and that person looked who was calling. This person did not take off for speculative reasons (a kidnapper or Anne-Elisabeth, who did not want to talk to her husband after an argument) and misplaced the mobile phone.

The fact that the phone was moved even before the second call makes it even implausible that TH was the one who moved it with both phones in his hands, purely from my subjective assessment.
Citera
2020-10-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg kan ikke huske å ha lest at AEH ipad ble brukt til å sjekke været. Det er jo opplyst om TH`s ipad og at han logget inn på den før han forlot bilen da han parkerte utenfor jobben. Hadde de hver sin?

Utelukker man helt at samtalen fra AEH`s tlf til MB kan ha vært gjort av andre? Takk for oppsummering, Jayce, denne saken er til å bli gæærn av. Siste krimpodd var litt skuffende, man håper på noe nytt. Hvor er Lilli Be.driss når man trenger henne? Her burde ingenting være uprøvd.

Lill* har tidligere uttalt noe ala: "Det er en hårfin grense mellom schizofreni og klarsynthet"
Det er klart at alle steiner må snus. "Klarsynte" er ikke en del av dette prosjektet. Tidligere i tråden hadde noen store forhåpninger til M. Win*er. Vi har ikke hørt mer fra dem, og heller ikke fra Win*er.
For å avslutte: Finner du eksempler på at noen av de norske klarsynte/synske forhåndvarslet Korona-pandemien?
Citera
2020-10-29, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
På morgenen er AEH åpenbart av den oppfatning at de skal på hyttetur.

I SMS etter at TH har dratt på jobb forteller hun likevel at turen avlyst.

AEH var neppe den som tok avgjørelsen, så man kan anta at TH fortalte henne dette før han dro.
At hun skulle fortelle det til noen før hun ble drept, var neppe noe TH trodde.

At han avlyste må ha skyldtes det som straks skulle skje AEH, og at det av en eller grunn var best at hun ikke forberedte tur.

TH blir altså tatt i løgn når han forteller politiet at han skulle ringe hjem for å planlegge tur. På det tidspunktet kjente han selvsagt ikke til SMS-en.

Hytteturplanleggingen var bare et påskudd for å kunne å foret de første telefonene til S4, som mest sanns. ble gjort for å være sikker på at hun var død, før han kom tilbake.

Turen var ikke avlyst, men utsatt har AEH sagt i SMS 09.10.

Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som følge av et planlagt møte i Lillehammer.

https://www.tv2.no/a/11535844/

Det er litt spesielt at det noe kan endres så fort fra planlegging av tur samme dag fra samtale med lønningsansvarlig, til 12 minutter etterpå der det er utsatt.
Det er spesielt at den SMSen 09.10 er så lang og detaljert siden de skulle treffes kanskje bare noen timer senere og kunne tatt det da.
Kan ikke se noen grunn til at TH skal lyve om dette, men jeg tenker at AEH kanskje hadde mulighet til å reise til Kvitfjell dagen etter og derfor ønsket å sitte barnevakt.

Hva om hendelsen skjedde en dag for tidlig? At det var meningen at AEH skulle sitte barnevakt og komme til Kvitfjell dagen etter? Da hadde TH hatt enda bedre alibi siden han var på Kvitfjell.
Med tanke på alt som skulle skje/skjedde 31.10 med teaterbesøk kvelden før, oppringing fra lønningsansvarlig, ordning og avklaringer om tur, ikke minst elektriker som skulle ringe/komme, treffe datter på lunsj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in