Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Tänkte skriva att det vore typiskt om det blir tvärtom mot tidigare, men man vill inte jinxa saker och tro för mycket på något sådant.
En djävligt seg dag igår precis som under torsdagen. De flesta exits och entries blev tidigt under dagen något 50/50 och först på slutet blev det bättre.
Stannade kvar i den termin jag handlat med under dagen, förhoppningen är att den håller sig (dvs att uppgången inte totalt raderas ut rakt av på måndag).
Bör dock gå ok då den senaste entry kom att bli väldigt bra trots att den periodvis såg sisådär ut:
https://i.ibb.co/BjpwmP7/Screenshot-2020-10-31-08-38-27-620-com-android-chrome.png
DE30EUR @ 1 min
Det man inte ser ovan är US-börserna, jag väger hela tiden också in hur datan ser ut för US-börserna. Den Exit i skärmdumpen som senare leder till ny Entry är t ex ett resultat av att SP tydligare började trenda nedåt och inte bara att DAX gick ned. En typ av 'double confirm' (dvs att man tittar på A och bekräftar med B).
Tycker DAX såg ganska starkt ut jämfört med SP igår. DAX följde med upp mycket mer än det följde med ner.
Sitter också kvar med min termin som jag haft i 3 dagar nu över helgen.
Har köpt och sålt delar av den postionen under dom här dagarna så snittpriset är bra.
Måndag bli nog en väldigt viktig dag för våra DAX positioner. Jag hann inte sälja av delar av min postion innan 20.00 så jag har dåligt med likvider att fortsätta snitta ner med om det skulle bli en jobbig måndag.
Edit: Skulle kursen gå ner till 11232 då blir jag knockad.
Kul att du delar en bild på tradingview från mobilen.
Passar mig som nästan aldrig är hemma framför en dator och kollar graferna.
Måste man betala för att ta fram dom där indikatorerna på tradingview?
Jag kunde inte hitta dax terminsindex på tradingview