2020-10-30, 23:37
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Känner du dig träffad, boomer?

Faktum kvarstår, endast boomers skulle gå på något sådant här.

Du har nog fel igen.. Det är förmodligen främst unga, naiva, fattiga människor som blir lurade?
Vi rika, äldre vita män är för luttrade..
Citera
2020-10-30, 23:38
Medlem
Marie Randow e snygg brukar tänke på henne när jag en handtralla i duschen

Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Det värsta är att inte bara kumpanerna försvarar honom.

Diverse medelålders bonnläppar kör ”typisk svensk avundsjuka”, ”vilka as” och ”du är fantastisk!”, ”du skriver ju bara det alla
vet redan”... Allt medan ibra livestreamar vidare.

Nu är Dagens Industri och EBM åter igen elaka och har en agenda...

Herregud!

Sekten har verkligen fungerat. En hel flock av dumhuvuden har skapats i gruppernas bubbla som förbjuder kritiskt tänkande / analyser / friserar sanningen dagligen.

Men kom ihåg. Det är inte bara Ibra.

Örjan Berglund
Jennie Lundström
Marie Randow

Stolpskott.
Citera
2020-10-30, 23:58
Medlem
Eftersom kurserna inte totalt störtdök på den där artikeln så kan jag tänka mig att folk inte helt och hållet tar ryggg på dessa. Men idag var ju iofs bara en halvdag. Men ah. Clemondo vet jag iallafall är ett rätt så bra företag. Det är inte bara Ibra som haussar det, det är flera andra + analyshus.
Citera
2020-10-31, 01:01
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Eftersom kurserna inte totalt störtdök på den där artikeln så kan jag tänka mig att folk inte helt och hållet tar ryggg på dessa. Men idag var ju iofs bara en halvdag. Men ah. Clemondo vet jag iallafall är ett rätt så bra företag. Det är inte bara Ibra som haussar det, det är flera andra + analyshus.
Jag tror snarare att de som lurats in stoppar huvudet i sanden, EBM avfärdas som "fake news" och "avundsjuka". I verkligheten kvarstår dock faktum; investerar man på grundval av inlägg på sociala medier från en thailänning som knappt kan svenska och därvid saknar examen, är man efterbliven.
Citera
2020-10-31, 01:28
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snatzy
Varför skulle deras namn och eventuellt ursprung ens vara relevant? Det visar nog mer av er låga kompetens än något annat...

Det är inte förknippat med låg kompetens att hävda att invandrare är överrepresenterade vad gäller brott och andra skumraskaffärer.
Uttalandet är inte ens rasistiskt, det är faktum..
Citera
2020-10-31, 01:40
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Varför skulle deras namn och eventuellt ursprung ens vara relevant? Det visar nog mer av er låga kompetens än något annat...

Det var skrivet lite sarkastiskt, men jag förstår vad du menar och visst har du rätt i helhet. Jag kan absolut hålla med dig på just den punkten även om äpplet inte faller långt från trädet.
Citera
2020-10-31, 02:29
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Milad Pournouri är fd storägare i SynAct, samt släkt med samma efternamn från flera storägare.

https://www.breakit.se/pressreleaser/3450306/synact-genomfor-riktad-emission-och-fullt-garanterad-foretradesemission-i-syfte-att-oka-det-kommersi ella-vardet-for-ap1189

Flera från Synact-pumpen är även aktiva i Klaria-pumpen. Flera personer med de svenskklingande namnen förkommer märkligt nog tillsammans i tex Zoom, Synact och Klaria. Coinicidence i think not...?

Är du själv inne i Klaria eller hur kan du förneka detta? Ta en titt på Twitter och i deras Discord, det är glasklart.

Äger inte aktie i dessa skitbolag som snackats upp och blåsts upp. Går inte på Thailändare och annat patrask som gömmer sig i Norrland eller icke svensk klingande namn och deras aktie hype.
De kan fortsätta sätta på ortens byhoror som leker börsanalytiker och agerar poliser på grupperna och de kan fortsätta ge aktietips till den naiva Svensson som köper STORT varje månad i slutet av månaden.. för nu skall han/hon bli miljonär och det snabbt för det har Ibra Kadabra lovat. Så den puckade svensken sätter sin sina hårt intjänade 1000 kr på sin Avanza depå som hen intjänat på att stoppa korv i lokala slakterifabriken hela månaden. Nu skall de skall alla bli miljonärer och pensionera sig så fort Spectrumone eller någon annan skitaktie når 100 kr och ny lista, för Pm kommer imorgon...övermorgon...något stort är på G för den banken köpte nu...nu säljes bolaget för 100 miljarder....missa inte detta..vågar du stå utanför... imorgon går raketen...du kommer ångra dig för resten av ditt liv för där försvann dina hundratals miljoner. 🤣🤣

Stollen Per Stolt är garanterat involverad på något sätt med, vet inte hur många ggr senaste månaderna han gör sina analyser på Spectrumone. Och alla idioter och småorternas Gordon Geckos skriker i samma kör, mera mera mera Hauss!!! Knulla oss alla på våra pengar... låt oss bli lurade för vi alla har 30 i IQ nivå.
Det är verkligen som vilken religös sekt som helst. Alla följer ledaren, säger han hoppa upp och landa på en stor fet dildo så gör alla det kollektivt. Folk är verkligen blåsta och dumma i huvudet!

Patrask är dom!
Senast redigerad av HeroesSilencio 2020-10-31 kl. 02:52.
Citera
2020-10-31, 03:29
Medlem
Citat:

För att länderna där de kommer ifrån har en kultur av korruption och fiffel. Sen att invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken, det glömde du säkert bort.
Citera
2020-10-31, 08:16
Medlem
Vilka jävla rikspuckon! Tyvärr verkar följarna inte särskilt smarta heller. Hoppas dom åker fast och får betala 💸

Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Alltså vafan är det här. HAHAHAHAHAHAHAAH.
Citera
2020-10-31, 09:58
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Äger inte aktie i dessa skitbolag som snackats upp och blåsts upp. Går inte på Thailändare och annat patrask som gömmer sig i Norrland eller icke svensk klingande namn och deras aktie hype.
De kan fortsätta sätta på ortens byhoror som leker börsanalytiker och agerar poliser på grupperna och de kan fortsätta ge aktietips till den naiva Svensson som köper STORT varje månad i slutet av månaden.. för nu skall han/hon bli miljonär och det snabbt för det har Ibra Kadabra lovat. Så den puckade svensken sätter sin sina hårt intjänade 1000 kr på sin Avanza depå som hen intjänat på att stoppa korv i lokala slakterifabriken hela månaden. Nu skall de skall alla bli miljonärer och pensionera sig så fort Spectrumone eller någon annan skitaktie når 100 kr och ny lista, för Pm kommer imorgon...övermorgon...något stort är på G för den banken köpte nu...nu säljes bolaget för 100 miljarder....missa inte detta..vågar du stå utanför... imorgon går raketen...du kommer ångra dig för resten av ditt liv för där försvann dina hundratals miljoner. 🤣🤣

Stollen Per Stolt är garanterat involverad på något sätt med, vet inte hur många ggr senaste månaderna han gör sina analyser på Spectrumone. Och alla idioter och småorternas Gordon Geckos skriker i samma kör, mera mera mera Hauss!!! Knulla oss alla på våra pengar... låt oss bli lurade för vi alla har 30 i IQ nivå.
Det är verkligen som vilken religös sekt som helst. Alla följer ledaren, säger han hoppa upp och landa på en stor fet dildo så gör alla det kollektivt. Folk är verkligen blåsta och dumma i huvudet!

Patrask är dom!

Yes, Per Stolt måste fan också utredas. Självklart är han inköpt i flera bolag han kör överdrivet positiva analyser på.

Just det, kom på ett till bolag som pump & dumpades nyligen: BAYN

Pumpades av svenska vikingen "Lahdo Maradona" som skröt om hur han skulle få upp bolagets börsvärde till 1 miljard. Lahdo figurerade som sagt i Zoomabiltys pump, men förekommer även i Synact och Klaria Pharma ihop med de andra vikinga-gossarna.

https://twitter.com/laddeNo1/status/1288745708514873344
Citera
2020-10-31, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Jag tror snarare att de som lurats in stoppar huvudet i sanden, EBM avfärdas som "fake news" och "avundsjuka". I verkligheten kvarstår dock faktum; investerar man på grundval av inlägg på sociala medier från en thailänning som knappt kan svenska och därvid saknar examen, är man efterbliven.

Varför är det ett faktum? Behöver man en examen för att förstå att ett företag som t.ex tillverkar handsprit förmodligen kommer att gynnas ganska kraftigt av pandemin? Clemondo har ju även bilvård, och industri rengöring. Även där har inkomsterna ökar kraftigt eftersom fler folk kör bil nu då dom skräms av kollektivtrafik.
Citera
2020-10-31, 15:25
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Varför är det ett faktum? Behöver man en examen för att förstå att ett företag som t.ex tillverkar handsprit förmodligen kommer att gynnas ganska kraftigt av pandemin? Clemondo har ju även bilvård, och industri rengöring. Även där har inkomsterna ökar kraftigt eftersom fler folk kör bil nu då dom skräms av kollektivtrafik.
Nej, klart man inte behöver. Men har du ingen finansexamen sjunker din kredibilitet som en sten om du ska "analysera" bolag. Speciellt om varenda inlägg är fullständigt ogrundat och istället går ut på vad jag beskriver nedan;

Vad Ibrakadabra sysslar med är ett klassiskt pyramidspel, videos från dyra bilar, prat om miljoner hit och dit. Man börjar med en egen liten pump för att få bollen i rullning, sen suger man successivt ut nya investerare genom att upprepa proceduren gång på gång.

Det är ingen skillnad mot telefonförsäljare som lurar på äldre dyra mobiler. Nu är det istället oerfarna investerare som läst på Aftonbladet att man kan bli rik på aktier, sökt på Facebook och hittat Ibrakadabra.

När Ibra torskar (vilket han definitivt kommer att göra) och kejsaren står naken, tippar jag på att alla hans pyramidbolag sjunker med 70-80%, kolla t.ex. siffrorna i Spectrumone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in