2020-10-30, 20:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
J-dilla är frisläppt men har inte tagit upp postandet ännu.
Jag hetsar honom lite lagom, håller tummarna för att han inte lackat ur totalt på FB.

Jäkligt intressant om det blir en Kanada-division. Dom matcherna kommer jag garanterat att följa lite speciellt i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Irriterande att jag varken hittar när han blev avstängd eller hur lång tid. Tack för svaret då slipper jag vara orolig för att något värre har inträffat.

Ja en Kanadensisk division kommer bli jämn känns det som på förhand. Det är mycket rivalitet mellan lagen så det kan nog bli många bra duster.

En kanadensisk division vore fantastiskt spännande. Ottawa är fortfarande i rebuild-fas men dom är klart bättre än förra året, så inget lag är ett solklart stryklag. Inte ens dom kan man helt avfärda från slutspelschans. Men får man gissa så sätter jag såklart Ottawa sist.

Och alla andra lag är ganska jämna. Ska man sätta fyra lag i slutspel så säger jag Flames, Habs, Leafs och Oilers, men Jets och Nucks kan verkligen utmana den kvartetten, och som sagt, får Ottawa till det så har dom i alla fall lag nog för att kunna skrälla under en förkortad säsong.

Det skulle verkligen kännas som en jämn och stentuff division.
Citera
2020-10-30, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
En kanadensisk division vore fantastiskt spännande. Ottawa är fortfarande i rebuild-fas men dom är klart bättre än förra året, så inget lag är ett solklart stryklag. Inte ens dom kan man helt avfärda från slutspelschans. Men får man gissa så sätter jag såklart Ottawa sist.

Och alla andra lag är ganska jämna. Ska man sätta fyra lag i slutspel så säger jag Flames, Habs, Leafs och Oilers, men Jets och Nucks kan verkligen utmana den kvartetten, och som sagt, får Ottawa till det så har dom i alla fall lag nog för att kunna skrälla under en förkortad säsong.

Inte Oilers till slutspel, Canucks istället.
Citera
2020-10-30, 20:36
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Han har redan delat ut ett WC.
Vi ger ett till Canucks också
Citera
2020-10-30, 20:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel

Jag ser helst Nucks ta en slutspelsplats och det kan mycket väl hända. Alla sex utom Ottawa är så jämna att det kan gå hur som helst. Och inte ens Ottawa är ursopiga längre som sagt. Inte på pappret iaf.

Men jag tycker att Nucks och Jets sticker ut som dom två svagaste korten. Oilers var riktigt starka i grundserien förra året och har förbättrat försvaret. Däremot är målvaktsposten lite av ett frågetecken. Flames, Habs och Leafs tycker jag har förstärkt sina lag ordentligt. Samtidigt tycker jag att Nucks har ett svagare spelarmaterial än förra säsongen. Men Schmidt kommer vara en rejäl förstärkning i försvaret, och EP och Hughes lär väl ta något kliv till. Det gäller bara att någon av ynglingarna kan steppa upp och göra det bra i ett tredjepar. Nu eller aldrig för Juolevi kanske?
Citera
2020-10-30, 20:47
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:

Ja det är otroligt ovisst. Som du mycket riktigt säger så har Ottawa varit nere på botten och vänt, ser väldigt spännande ut med alla talanger och draftval man samlat på sig. Många lag som blivit lite sämre på grund av att lönetaket inte höjdes som man budgeterat för. Jag har väldigt svårt för Oilers som enligt mig lever på två spelare. Dessutom otroligt svag målvaktssida jämfört med konkurrenterna. Märkligt att man inte behöll Anthony Stolarz som gick till Ducks och gjorde det otroligt bra i AHL förra säsongen. Det är bara positivt för Gibson men en andramålvakt som kan stå ett antal matcher utan att det är förödande för laget, kan nog bli bra för Ducks.

Förövrigt är det inte dags för Buffalo att släppa trötta Hutton och köra på det svenska målvaktsparet?
Citera
2020-10-30, 21:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ja det är otroligt ovisst. Som du mycket riktigt säger så har Ottawa varit nere på botten och vänt, ser väldigt spännande ut med alla talanger och draftval man samlat på sig. Många lag som blivit lite sämre på grund av att lönetaket inte höjdes som man budgeterat för. Jag har väldigt svårt för Oilers som enligt mig lever på två spelare. Dessutom otroligt svag målvaktssida jämfört med konkurrenterna. Märkligt att man inte behöll Anthony Stolarz som gick till Ducks och gjorde det otroligt bra i AHL förra säsongen. Det är bara positivt för Gibson men en andramålvakt som kan stå ett antal matcher utan att det är förödande för laget, kan nog bli bra för Ducks.

Otroligt svag är att ta i, men Smith tycker jag inte duger. Koskinen med en bättre målvakt bredvid sig skulle vara en skaplig 1A.

Ottawa är inte framme än, men dom är helt klart bättre på pappret än förra säsognen. Det blir intressant att se HUR mycket bättre.

Citat:
Förövrigt är det inte dags för Buffalo att släppa trötta Hutton och köra på det svenska målvaktsparet?

Ullmark lär nog stå många matcher den här säsongen.
Citera
2020-10-30, 22:42
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Otroligt svag är att ta i, men Smith tycker jag inte duger. Koskinen med en bättre målvakt bredvid sig skulle vara en skaplig 1A.

Ottawa är inte framme än, men dom är helt klart bättre på pappret än förra säsognen. Det blir intressant att se HUR mycket bättre.

Ullmark lär nog stå många matcher den här säsongen.

Otroligt svag med NHL mått mätt. Det är många målvakter som har rört på sig under offseason och lag med svag målvaktssida har förstärkt den. Oliers klart sämre målvaktspar än minst tjugo lag i ligan.

Här är alla lag som har bättre målvaktspar enligt mig.

Då tycker jag ändå att man kan argumentera för att både Buffalo och Hurricanes har bättre målvaktspar. Blackhawks klart sämst på förhand med Delia, Kevin Lankinen och Subban. Även om jag tror att någon av de två förstnämnda kan ta något kliv och klara av rollen som förstaspaden.
Citera
2020-10-30, 22:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Otroligt svag med NHL mått mätt. Det är många målvakter som har rört på sig under offseason och lag med svag målvaktssida har förstärkt den. Oliers klart sämre målvaktspar än minst tjugo lag i ligan.

Här är alla lag som har bättre målvaktspar enligt mig.

Då tycker jag ändå att man kan argumentera för att både Buffalo och Hurricanes har bättre målvaktspar. Blackhawks klart sämst på förhand med Delia, Kevin Lankinen och Subban. Även om jag tror att någon av de två förstnämnda kan ta något kliv och klara av rollen som förstaspaden.

Nej, otroligt svag är att ta i. Koskinen är bättre än han får cred för. Han är helt okej men inte mer för att vara en 1A i NHL. Att förlänga Smith ser jag däremot som märkligt. Killen var slut redan förra säsongen. Men spelar Koskinen en betydande majoritet av matcherna så är målvaksfronten okej men inte mer.

Och nja, jag är inte helt säker på att Greiss hade petat Koskinen. Jag håller dom för att vara typ jämnbra. Däremot är ju Bernier mycket, mycket bättre än Smith. Skulle nog säga att Greiss, Koskinen och Bernier alla tre är ganska jämna.

Quick håller inte alls längre. Han har gått ner sig totalt. Sen får man skylla en del på LAs kräftgång, men han är nummer två i LA och av en anledning. Petersen ser väldigt spännande ut däremot. Men jag tycker nog inte att Petersen / Quick är betydligt vassare än Koskinen / Smith.

Dubnyk och Jones har att bevisa att dom är bättre än Koskinen / Smith. Dubnyk var sämre än Koskinen och Jones sämre än Smith förra säsongen. Så nej, den får du inte godkänt för. Jag skullen nog ranka Sharks näst sist på målvaktsskalan inför nästa säsong (efter tokjumbon Chicago), även om det finns potential för att en av dessa herrar spelar upp sig. Jag tror mer på Dubnyk i så fall. Miljöombytet kanske gör gott.

Reimer / Mrazek är som med Detroit. Två killar på Koskinens nivå. Så ja, som par är dom bättre. Smith ger jag som sagt inte mycket för.

Ullmark håller jag för att vara ungefär jämn med Koskinen, och Hutton kan om möjligt vara än mer usel än Smith.

Så helt klart ett av NHLs svagare målvaktspar, men inte så svaga att dom sticker ut som så "otroligt" dåliga som du vill ha det till.
Senast redigerad av Trollfeeder 2020-10-30 kl. 23:02.
Citera
2020-10-30, 23:29
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Nej, otroligt svag är att ta i. Koskinen är bättre än han får cred för. Han är helt okej men inte mer för att vara en 1A i NHL. Att förlänga Smith ser jag däremot som märkligt. Killen var slut redan förra säsongen. Men spelar Koskinen en betydande majoritet av matcherna så är målvaksfronten okej men inte mer.

Och nja, jag är inte helt säker på att Greiss hade petat Koskinen. Jag håller dom för att vara typ jämnbra. Däremot är ju Bernier mycket, mycket bättre än Smith. Skulle nog säga att Greiss, Koskinen och Bernier alla tre är ganska jämna.

Quick håller inte alls längre. Han har gått ner sig totalt. Sen får man skylla en del på LAs kräftgång, men han är nummer två i LA och av en anledning. Petersen ser väldigt spännande ut däremot. Men jag tycker nog inte att Petersen / Quick är betydligt vassare än Koskinen / Smith.

Dubnyk och Jones har att bevisa att dom är bättre än Koskinen / Smith. Dubnyk var sämre än Koskinen och Jones sämre än Smith förra säsongen. Så nej, den får du inte godkänt för. Jag skullen nog ranka Sharks näst sist på målvaktsskalan inför nästa säsong (efter to, även om det finns potential för att en av dessa herrar spelar upp sig. Jag tror mer på Dubnyk i så fall. Miljöombytet kanske gör gott.

Reimer / Mrazek är som med Detroit. Två killar på Koskinens nivå. Så ja, som par är dom bättre. Smith ger jag som sagt inte mycket för.

Ullmark håller jag för att vara ungefär jämn med Koskinen, och Hutton kan om möjligt vara än mer usel än Smith.

Så helt klart ett av NHLs svagare målvaktspar, men inte så svaga att dom sticker ut som så "otroligt" dåliga som du vill ha det till.

Jämfört med andra lag i ligan så är det ett dåligt målvaktspar exakt hur dåligt det är går som sagt att diskutera. Otroligt svag = i botten av tabellen gällande målvaktspar. Det finns ett toppskikt med runt 8 lag sen är det ett hack ner till ungefär 15 lag och ytterligare ett hack ner hittar vi Oilers.

Quick gjorde en dålig säsong för två år sedan men studsade tillbaka lite förra säsongen i ett värdelöst LA och du tycker att han är slut? jag kan gå med på att Kings och Oilers har jämn dåliga målvakter.

Dubnyk har varit en stabil förstamålvakt i Wilds under många år och vaktade kassen i början av förra säsongen när Wilds var som sämst vilket skadar hans siffror lite extra. Både Martin Jones och Dubnyk har visat tidigare att dom håller i NHL att sänka Dubnyk totalt för en mindre lyckad säsong tycker jag är lite väl hårt. Jones kommer dessutom vara "bättre" när han slipper vara förstaspaden. Även om jag hållit honom som en av ligans sämsta förstaspadar så är han en duglig bänknötare.
Citera
2020-10-30, 23:32
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
...Jag har väldigt svårt för Oilers som enligt mig lever på två spelare...
Lyssna på vår husguru THG så kanske du ändrar uppfattning. Han ser Oilers som ett lag som äntligen har fått djup och som "looks dangerous".
Forwardmässigt betraktar han Top 6 som "really really good".

Intressant extra vinkling från THGs sida som inte ska underskattas är att de ligger bra till inför stora stygga vargen Krakens kommande erövringar av spelare.
https://www.youtube.com/watch?v=sMKUGslcoLM&t
Citera
2020-10-31, 00:01
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Lyssna på vår husguru THG så kanske du ändrar uppfattning. Han ser Oilers som ett lag som äntligen har fått djup och som "looks dangerous".
Forwardmässigt betraktar han Top 6 som "really really good".

Intressant extra vinkling från THGs sida som inte ska underskattas är att de ligger bra till inför stora stygga vargen Krakens kommande erövringar av spelare.
https://www.youtube.com/watch?v=sMKUGslcoLM&t

Självklart överdrev jag lite men jag tror min poäng gick fram. Visst ser det bättre ut nu än vad det gjort på länge och nog ska man allt nå ett slutspel. Jag är dock allergisk mot målvaktssidan och har svårt att se hur man ska slå ut ett av topp lagen i väst. Vi har dock sett Oilers bli haussade inför säsonger tidigare efter ett par höga draftval som sedermera floppat, jag håller mig fortsatt tveksam. Neal och Turris på nergång? Ennis är inte en andrakedje-spelare och hur många chanser till ska man ge Puljujärvi? jag är även inte super glad över baksidan. Klefbom skadad, Barrie lite av en besvikelse i Leafs. Hur bra är Jones och Bear, Sophomore slump?

Tyvärr är det ett lag som jag bara har svårt för utan anledning så är inte rätt man att uttala mig om lagets chanser.
Citera
2020-10-31, 00:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jämfört med andra lag i ligan så är det ett dåligt målvaktspar exakt hur dåligt det är går som sagt att diskutera. Otroligt svag = i botten av tabellen gällande målvaktspar. Det finns ett toppskikt med runt 8 lag sen är det ett hack ner till ungefär 15 lag och ytterligare ett hack ner hittar vi Oilers.

I min värld betyder "otroligt svag" att man är betydande sämre än medianen. Det är inte Koskinen / Smith.

Citat:
Quick gjorde en dålig säsong för två år sedan men studsade tillbaka lite förra säsongen i ett värdelöst LA och du tycker att han är slut? jag kan gå med på att Kings och Oilers har jämn dåliga målvakter.

"Lite". Quick är inte och kommer aldrig bli den stormålvakt han var.

Citat:
Dubnyk har varit en stabil förstamålvakt i Wilds under många år och vaktade kassen i början av förra säsongen när Wilds var som sämst vilket skadar hans siffror lite extra. Både Martin Jones och Dubnyk har visat tidigare att dom håller i NHL att sänka Dubnyk totalt för en mindre lyckad säsong tycker jag är lite väl hårt. Jones kommer dessutom vara "bättre" när han slipper vara förstaspaden. Även om jag hållit honom som en av ligans sämsta förstaspadar så är han en duglig bänknötare.

Hockey är färskvara. Dom har en del i sig och dom kan absolut studsa tillbaka, men man kan inte ta det för givet. Att döma efter senaste säsongen så är Koskinen bättre än dessa herrar just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in