2020-10-31, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
En kanadensisk division vore fantastiskt spännande. Ottawa är fortfarande i rebuild-fas men dom är klart bättre än förra året, så inget lag är ett solklart stryklag. Inte ens dom kan man helt avfärda från slutspelschans. Men får man gissa så sätter jag såklart Ottawa sist.

Och alla andra lag är ganska jämna. Ska man sätta fyra lag i slutspel så säger jag Flames, Habs, Leafs och Oilers, men Jets och Nucks kan verkligen utmana den kvartetten, och som sagt, får Ottawa till det så har dom i alla fall lag nog för att kunna skrälla under en förkortad säsong.

Det skulle verkligen kännas som en jämn och stentuff division.
Nog för att att Ottawa ser bättre ut (konstigt vore annars) men deras backsida är katastrofalt dålig sålänge inte Brännström och nån till kan ta ett jättekliv i utvecklingen. Chabot är väldigt bra, utöver det är det snudd på bland det sämsta jag sett på pappret på länge. Jag lovar, Ottawa kommer missa slutspel oavsett hur divisionerna ser ut.
Citera
2020-10-31, 03:49
Medlem
EastClintfoods avatar
Enligt mig så är Koskinen underskattad bjässe. Spelade rätt bra i khl.

Men, jag är ju en finne så kan jag vara något.. partisk..
Citera
2020-10-31, 09:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Nog för att att Ottawa ser bättre ut (konstigt vore annars) men deras backsida är katastrofalt dålig sålänge inte Brännström och nån till kan ta ett jättekliv i utvecklingen. Chabot är väldigt bra, utöver det är det snudd på bland det sämsta jag sett på pappret på länge. Jag lovar, Ottawa kommer missa slutspel oavsett hur divisionerna ser ut.

Den är svag, men Jets kunde ju spela med kassa backar förra säsongen!

Men ja, det är den som talar för att dom slutar sist.
Citera
2020-10-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Den är svag, men Jets kunde ju spela med kassa backar förra säsongen!

Men ja, det är den som talar för att dom slutar sist.
Haha, nu hade ju deras backar delvis NHLs bästa målvakt men också en flera fixstjärnor framåt. Murray kan bli bra men också väldigt dålig.
Citera
2020-11-03, 17:17
Medlem
Oilers verka väcka känslor i den här tråden. Anledningen till att jag inte tror särskilt på Oilers är bland annat målvakterna och hur obalanserat laget är. Det går knappt att överskatta hur mycket en toppmålvakt kan betyda för ett lag. Har man en riktigt bra målvakt har man alltid chansen att vinna matcher även om laget har en dålig kväll eller om spelarmaterialet överlag är svagt. Har man en kass målvakt kan man alltid förlora matchen trots att man är det bättre laget. Och det sprider en osäkerhet som kan vara förödande. Draisatl och McDavid är jättebra och kanske Oilers går till slutspel, men i övrigt.....Barrie är verkligen ingen förstärkning bakåt, snarare en säkerhetsrisk.

Är Markström lika bra i Flames som i Canucks så är han en jätteförstärkning, om han är frisk. Om Holtby och Demko i Canucks får ihop det kan Canucks bli bra. Om inte kan det bli ett ras, så mycket betyder målvakterna....tycker jag.
Citera
2020-11-03, 21:04
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Oilers verka väcka känslor i den här tråden. Anledningen till att jag inte tror särskilt på Oilers är bland annat målvakterna och hur obalanserat laget är. Det går knappt att överskatta hur mycket en toppmålvakt kan betyda för ett lag. Har man en riktigt bra målvakt har man alltid chansen att vinna matcher även om laget har en dålig kväll eller om spelarmaterialet överlag är svagt. Har man en kass målvakt kan man alltid förlora matchen trots att man är det bättre laget. Och det sprider en osäkerhet som kan vara förödande. Draisatl och McDavid är jättebra och kanske Oilers går till slutspel, men i övrigt.....Barrie är verkligen ingen förstärkning bakåt, snarare en säkerhetsrisk.

Är Markström lika bra i Flames som i Canucks så är han en jätteförstärkning, om han är frisk. Om Holtby och Demko i Canucks får ihop det kan Canucks bli bra. Om inte kan det bli ett ras, så mycket betyder målvakterna....tycker jag.
Alla lagdelar är såklart viktiga, och de hänger ju ihop. Är backsidan tvärkass blir det svårt att vinna även med en bra målvakt, samt sämre uppspel. Är offensiven sämst är man inte mycket till hot framåt oavsett hur bra defensiv man har osv.

Men du har helt rätt i att målvaktens betydelse är enorm, det kan vara direkt avgörande på ett helt annat sätt med enstaka ingripanden.
Citera
2020-11-16, 15:47
Medlem
thesyss avatar
Kan rekommendera dokumentären om Dallas tid i bubblan: https://www.youtube.com/watch?v=4TGgBurOrtM
Citera
2020-11-21, 21:30
Medlem
Minns ni Stanley cup hjälten i Chicago med askunge historien, Scott Darling?

Efter att ha byyts bort till Carolina föll hans karriär återigen i bitar. (kanske trillade dit i alkoholism igen?)

Har nu fått ett nytt kontrakt i Florida)!). Jag undrar vad debhoppas på? En bra emergency goalie?

Sedan lite spridda frågor bara;

1 Varför hoppar Anders Nilsson från lag till lag? Han är väl en helt ok målvakt?

2 Någon som förstår varför Henke valde Washington? Han kommer ju att bli andra målvakt där med
Citera
2020-11-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Enligt mig så är Koskinen underskattad bjässe. Spelade rätt bra i khl.

Men, jag är ju en finne så kan jag vara något.. partisk..

För något år sedan vart han ju rätt hånad för svagheten i på sina höga plockhandsid.

Men nu har hn väl arbetat på den.
Citera
2020-11-22, 13:33
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
2 Någon som förstår varför Henke valde Washington? Han kommer ju att bli andra målvakt där med
Nära till New York, Capitals är en utmanare, förhoppningar om att bli revitaliserad i en ny omgivning, Capitals har en ny tränare som vunnit en Stanley Cup och dessutom tagit sina andra lag till finalen första säsongen, Samsonov är ung och oerfaren så chansen att spela kommer vara stor on Lundqvist presterar och kanske var Capitals hans bästa alternativ.
Citera
2020-11-23, 00:06
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Kan rekommendera dokumentären om Dallas tid i bubblan: https://www.youtube.com/watch?v=4TGgBurOrtM
Intressant, ska definitivt kolla den. Tack för tipset.
Citera
2020-11-23, 00:10
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
För något år sedan vart han ju rätt hånad för svagheten i på sina höga plockhandsid.

Men nu har hn väl arbetat på den.

Jadu, lite svårt och säga när man knappt sett honom spela senaste tiden men det lär vara hans akilles häl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in