Citat:
Ursprungligen postat av
karlsoon
Shestyorkin klarade alltså det Henke inte klarade..vilket Rangers insåg.
Normalt sett blir man inte uttköpt, klubben brukar snarare vilja att man ska fortsätta om man varit bra.
Se Lidström som exempel som dom jagade efter han lagt av till och med och då la han ändå av som "gubbe"
För det första så var situationen lite annorlunda då. Capspace är värt mer än det någonsin har varit nu.
För det andra hade Rangers 3 riktigt bra målvakter. Är det 38-åringen man satsar på då, när man håller på att bygga nytt?
Jag ska garva hårt åt dig när Henke väljs in i HoF.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFCYNWA
Var fan är J-dilla?
Ja man kan räkna med att det diskuteras flitigt om olika lösningar. Jag tror det lutar åt en förkortad säsong med andra divisioner än vad vi är bekanta med. Vilket innebära att det kan skilja en del i kvalité. Eftersom det är olika strategier i Usa och Kanada gällande Covid så tror jag att lagen i Kanada kommer vara i en egen division.
Jag tror också att Kanada får en egen division, för det kommer inte vara praktiskt lösbart att skicka spelare över gränsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enisen
Jag tycker alla gjorde så rätt man bara kunde. Rangers ger två unga målvakter chansen samt gav Henke en ordentligt chans att vinna SC genom att köpa ut honom. Caps värvade en billig och minst sagt rutinerad målvakt. Hade dock älskat att se honom i mitt Colorado.
Att Henke blev utköpt handlar nog mer om att de vill satsa ungt samt spara in på cap space än att han varit dålig. Hade inte Shestyorkin kommit och tagit över förstaspaden hade man aldrig köpt ut honom. Georgiev var ju ute på marknaden ett tag dessutom.
Ja, Henke hade ett jättekontrakt och Rangers hade två andra bra, unga målvakter. Det var inte så konstigt att man köpte ut honom.