2020-10-30, 16:10
Medlem
pedrens avatar
Någon som har handlat från Tengo Sport? Jag beställde racket och strängar (och strängning av racketen) i förra helgen (i lördags) och blev förvånad när det lämnades in till speditör först i dag vid lunch. Tycker ni också det är segt, eller är det vad man får räkna med om man ska ha strängning utförd också. Tidigare har jag köpt komplett racket på "vanlig" sportaffär.
Citera
2020-10-30, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Känns som att det nog kan ligga någonting i det. Hon som är gravid med hans barn säger att hon inte tänker ge honom någon vårdnad av barnet p.g.a "goda skäl".

Så till synes så är det två kvinnor som inte har så höga tankar om Zverev.

Håller med dig om biten med bortskämda auran också, får också det intrycket av honom.

Kan ju förklara varför han inte har vunnit någon slam också, trots att han varit den mest lovande unga spelaren under många år. Nog någonting som inte står rätt till i hjärnkontoret hos honom.

Terribilis din galenpanna, trodde fan du dukat under av Coronan! Vi har saknat dig sen typ två GS tillbaka, med disk av Novak och 20-20! Welcome back! Och vad fan har du gjort med PederN, har du slagit ihjäl honom? Han saknade vi när Mowgli skulle ut och mosa Djokovic i FO.

Zverev har publicerat ett svar nu där han nekar allt. Well, tippar på att vi aldrig kommer få veta mer, om det inte kommer fram nån annan donna med dåliga erfarenheter av honom. Undrar han kommer fortsätta att snacka om sig själv som "en av världens två bästa spelare" även i fortsättningen? (Som han gjorde inför USO-finalen.)

Medvedev fick torsk av Anderson. Thiem åker ut nu mot Rublev, dock skadad, vad det verkar. Och Dimitrov slog ut Tsitsipas. Ledde 5-0 i första sets tiebreak, sen tog greken 7 poäng på raken. Men Dimitrov var solid i set 2 och 3.
Citera
2020-10-30, 18:49
Medlem
Och Djokern ska han reda upp detta?
Fan vad italienare som vaknat upp efter sin törnrosasömn
Citera
2020-10-30, 19:12
Medlem
Vilken grej.
Citera
2020-10-30, 19:13
Avslutad
6-2, 6-1 till Sonego mot Djokovic.

Tror väl kanske inte han tankade matchen, men sista gemet sket han åtminstone i. Servade hur snabbt som helst och gick på nät på varje serve, där han slog oinspirerade volleys.

Även det säger lite om mental styrka.

Men visst, det är en relativt oviktig turnering, och Djokovic hade väl just säkerställt year-end No 1.
Citera
2020-10-30, 19:15
Medlem
6-2 6-1 Sonego
Vad hände, såg matchen men har ingen förklaring till resultatet förutom att Sonego var den klart bättre
Citera
2020-10-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Någon som har handlat från Tengo Sport? Jag beställde racket och strängar (och strängning av racketen) i förra helgen (i lördags) och blev förvånad när det lämnades in till speditör först i dag vid lunch. Tycker ni också det är segt, eller är det vad man får räkna med om man ska ha strängning utförd också. Tidigare har jag köpt komplett racket på "vanlig" sportaffär.
Jag handlade där för nån månad sen, för första gången. Dock inte med strängning. Jag fattade helt enkelt inte om alternativet ”med strängar” även innefattade strängning. Det fanns inget inputfält för hur hårt man ville ha det strängat heller, så jag köpte bara racket utan strängar/strängning. Priset var mycket bra, och jag fick min racket efter ca 4 arbetsdagar.
Citera
2020-10-30, 19:23
Medlem
Ny överraskning på g? Har svårt att se Evans störa Dimitrov
Citera
2020-10-30, 19:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Djokovic har alltså tre förluster i år, mot Nadal, Sonego och en linjedomare. Utklassad varje gång. Den trion skulle man ha satsat en tjuga på.
Citera
2020-10-30, 19:50
Medlem
Kan liknande under även inträffa i Sverige att från i stort sett från ingenstans plötsligt uppenbara sig världsstjärnor
Efter Pietrangeli (60-tal) och i viss mån Adriano Panatta så blommar det nu upp en drös italienare som är redo att utmana de bästa
Citera
2020-10-30, 20:47
Medlem
hjaelploskilles avatar
Jag drog till med Sonego att vinna set 1 till 10 ggr pengarna, vilken ångest över att jag inte körde på honom moneyline. Hade jävligt bra känsla. Han har varit min absoluta favoritspelare i två säsonger nu, visst spelade Nole inte på sin högstanivå men Sonegos forehand är fan inte att leka med. Slår till den med sådan "purpose". En av de vackraste i tennis just nu. Underbart att titta på honom när han tror på sig själv och sitt spel.
Citera
2020-10-30, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
6-2 6-1 Sonego
Vad hände, såg matchen men har ingen förklaring till resultatet förutom att Sonego var den klart bättre

Så här sa han på presskonferensen:
“Yes, clinching the number one had an effect on me today. I’ve done what I came here for, securing the number one. And I move completely fine with today’s result. I’m healthy and looking forward to a strong finish in London,”
Som jag antydde ovan, jag är generellt skeptisk till att spelare skulle tanka matcher, men det här känns som misstänksamt nära en tank. Visst, man kan mena att han försöker bortförklara att Sonego spelade sjukt bra, men samtidigt, en motiverad Djokovic tar fler än 3 gem mot en Lucky Loser.

Tror det var första gången han torskat mot en LL, och största förlusten någonsin i tre set. (Fick storspö en gång av Safin i AO, men det var när han var en liten skit.)

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Ny överraskning på g? Har svårt att se Evans störa Dimitrov

H2h är 3-1 till Dimitrov, men med flera jämna matcher. Plus att Dimitrov har en lång tresetare mot Tsitsipas i benen.

Plus att Dimitrov nuförtiden helt enkelt inte är .... särskilt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in