2020-10-30, 11:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så du menar att alla som bor norr om Polcirkeln inbillar sig att det är ljust dygnet runt på sommaren?

Söder om södra polcirkeln menar han. För Popillo är den delen av jorden så avlägsen att han tror att ingen har möjlighet att resa dit och uppleva det själv. De som bor där är så exotiska att det är möjligt att de inte existerar.
Citera
2020-10-30, 11:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Söder om södra polcirkeln menar han. För Popillo är den delen av jorden så avlägsen att han tror att ingen har möjlighet att resa dit och uppleva det själv. De som bor där är så exotiska att det är möjligt att de inte existerar.
Men.. Hur kan det finnas mer än en polcirkel på en platt jord? På undersidan då eller?
Citera
2020-10-30, 12:44
Medlem
Citat:
Så du menar att alla som bor norr om Polcirkeln inbillar sig att det är ljust dygnet runt på sommaren?
Nej, jag förstår inte hur du kan läsa in det i vad jag skrev.
Snacket mellan poppilo och mig handlar om Antarktis, där han påstår att det aldrig finns midnattssol.
Citera
2020-10-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Men herregud du har ju liksom inga belägg för dina påståenden. Jag har som sagt själv varit antarktis och det finns inget midnattssol, fatta det nångång!

Jag har gömt kartboken på ett säkert ställa så att inte cia,fbi eller säpo kan ta den. Den kommer läckas ut om nått händer mig
Ett litet foto på en kartsida kanske skulle vara på sin plats. Eller? Inte det?
Citera
2020-10-30, 12:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Nej, jag förstår inte hur du kan läsa in det i vad jag skrev.
Snacket mellan poppilo och mig handlar om Antarktis, där han påstår att det aldrig finns midnattssol.
Spela roll egentligen. Antarktis kan ju ändå inte finnas på en platt jord.
Citera
2020-10-30, 16:22
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Jodå, Det har jag "liksom" visst det! Du har fått det, två gånger dessutom. Läs och försök begripa!
Du har däremot inget som helst belägg för obefintlig midnattssol, förutom ditt eget babbel.

Med andra ord: Du har inte gett ett enda belägg för att den existerar! Även här "förutom ditt eget babbel"!
Ja, jag lever i verkligheten o vet att midnattssol inte finns, jag har provat allt och det finns inget sånt trams. Jag är en mycket väl respekterad man inom konspirationer så jag vet vad jag pratar om. Medans ni hänger på ett forum och försöker spela smarta trots att ni är puckade till hundra.
Citera
2020-10-30, 16:53
Medlem
Du hänvisar ju poppilo till en kartbok som visar att jorden är rund.
Hade du varit eftersökt av säpo hade du varit fånge redan
Citera
2020-10-30, 16:54
Medlem
Citat:
Spela roll egentligen. Antarktis kan ju ändå inte finnas på en platt jord.

Nja, teoretiskt är det tänkbart. Fast plattjordarna har aldrig kunnat förklara varför en färd runt Antarktis inte är 11000 mil lång som den måste vara om jorden är platt!

Men det kan inte finnas några polcirklar eller vändkretsar. Inte med den betydelse de har på globen. Det där är en av många saker som plattjordare inte heller har kunnat förklara.

Men det går naturligtvis att dra de linjer som på jordgloben är polcirklar och vändkretsar även på en platt jord.
Citera
2020-10-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ja, jag lever i verkligheten o vet att midnattssol inte finns, jag har provat allt och det finns inget sånt trams. Jag är en mycket väl respekterad man inom konspirationer så jag vet vad jag pratar om.
Din "verklighet" är mytomanens verklighet. Jag kan försäkra dig att varken jag eller någon annan tar ditt tramsiga skryt på allvar. Det är helt enkelt alldeles för orimligt.
Citera
2020-10-30, 17:03
Medlem
Citat:
E du trög eller? Vet du inte inte hur en karta ser ut?

Vi vet alla att en karta på ett platt papper är en projektion av globjorden. Du påstår att du har en kartbok över den platta jorden. Där alla avstånd, ytor och vinklar stämmer helt med verkligheten. Ingen har någonsin sett en sådan karta som du påstår att du har, och du har inte heller visat att den finns. Du har bara ditt snack att komma med.
Citera
2020-10-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Du hänvisar ju poppilo till en kartbok som visar att jorden är rund.
Hade du varit eftersökt av säpo hade du varit fånge redan

SÄPO är inte ett dugg intresserat av en mytomanisk pratmakare som skriver dumheter på Flashback.
Citera
2020-10-30, 17:42
Medlem
Citat:
SÄPO är inte ett dugg intresserat av en mytomanisk pratmakare som skriver dumheter på Flashback.
Nej jag vet han pratar ju bara.
Jag vet att säpo och fbi och alla säkerhetstjänster som han säger är efter honom.
Vi vet att han bara pratar ville bara ge dumt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in