2020-10-29, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Jag har varit där och det finns ingen midnattssol, så sluta tramsa i alla trådar om fucking midnattssol finns inget sånt, bara massa påhitt.

Ni skeptiker har verkligen slut på argument så ni håller på kringlar ur er situationer som inte ens finns. Lägg ner med sånt.
Alla som varit ute och rest har alltid fotograferat på sina resor, så jag gissar att du också gjort det. Så det är bara att lägga upp valfritt foto från ett vafritt land som bevisar dina påståenden. Du har ju varit i alla länder säger du, så att...
Citera
2020-10-29, 14:01
Medlem
Popilo ljuger ju om allt även om att rest i alla länder.
Jorden är rund som glob.
Popilo har inte ännu kommit med ett fysiskt bevis på att jorden är platt.
Ca 3000 år tillbaka visste man att jorden var rund.
Vi har ju varit överallt satelliterna har fotat allt över vår vackra runda jord.
Citera
2020-10-29, 14:43
Medlem
Giant Squids avatar
Hur skulle allt fungera om flat earth teorin behandlade en konvex disk form?
Citera
2020-10-29, 15:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Vad tror du själv? Har du några teorier?
Citera
2020-10-29, 17:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Inte alls.
Citera
2020-10-29, 18:08
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Det skulle fungera lika dåligt som den helt plana formen. Den skulle exempelvis fortfarande ha en kant vilket jorden inte har.
Citera
2020-10-29, 18:26
Medlem
Citat:
Jag har varit där och det finns ingen midnattssol, så sluta tramsa i alla trådar om fucking midnattssol finns inget sånt, bara massa påhitt.

Ni skeptiker har verkligen slut på argument så ni håller på kringlar ur er situationer som inte ens finns. Lägg ner med sånt.

Det är väldigt enkelt att bemöta det där. Jag behöver bara lägga in delar av mitt inlägg en gång till. Försök nu stava dig genom det nedanstående:

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Några hundratusen personer har varit på Antarktis sommartid. Alla de vet att det ska vara midnattssol där. Om den inte hade existerat, så skulle naturligtvis det ha rapporterats för flera årtionden sedan.

Förutom detta finns det som sagt människor som bor på Eldslandet. De kan säga att dagsljuset växlar med årstiden precis så som globjordsteorin förutsäger. Det kan för övrigt varenda människa på jorden göra.

Var är förresten din fantastiska kartbok? Alltså den som visar hur den platta jorden ser ut? Med rätta avstånd, rätta ytstorlekar och rätt vinklar. Den kartboken är sensationell, ingen enda människa har sett en sådan.
Citera
2020-10-29, 18:30
Medlem
Citat:

Det skulle fungera om den konvexa disken var så konvex att den sluter sig i sig själv. Dvs om den blir en sfär!

Annars fungerar det inte alls.
Citera
2020-10-30, 09:36
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Det är väldigt enkelt att bemöta det där. Jag behöver bara lägga in delar av mitt inlägg en gång till. Försök nu stava dig genom det nedanstående:

Förutom detta finns det som sagt människor som bor på Eldslandet. De kan säga att dagsljuset växlar med årstiden precis så som globjordsteorin förutsäger. Det kan för övrigt varenda människa på jorden göra.

Var är förresten din fantastiska kartbok? Alltså den som visar hur den platta jorden ser ut? Med rätta avstånd, rätta ytstorlekar och rätt vinklar. Den kartboken är sensationell, ingen enda människa har sett en sådan.
Men herregud du har ju liksom inga belägg för dina påståenden. Jag har som sagt själv varit antarktis och det finns inget midnattssol, fatta det nångång!

Jag har gömt kartboken på ett säkert ställa så att inte cia,fbi eller säpo kan ta den. Den kommer läckas ut om nått händer mig
Citera
2020-10-30, 10:37
Medlem
Citat:
Men herregud du har ju liksom inga belägg för dina påståenden. Jag har som sagt själv varit antarktis och det finns inget midnattssol, fatta det nångång!

Jag har gömt kartboken på ett säkert ställa så att inte cia,fbi eller säpo kan ta den. Den kommer läckas ut om nått händer mig

Jag har också varit på Antarktis, och jag fick uppleva midnattssol. Du måste ha varit där vid fel årstid.
Citera
2020-10-30, 11:01
Medlem
Citat:
Jodå, Det har jag "liksom" visst det! Du har fått det, två gånger dessutom. Läs och försök begripa!
Du har däremot inget som helst belägg för obefintlig midnattssol, förutom ditt eget babbel.

Citat:
Med andra ord: Du har inte gett ett enda belägg för att den existerar! Även här "förutom ditt eget babbel"!
Citera
2020-10-30, 11:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jodå, Det har jag "liksom" visst det! Du har fått det, två gånger dessutom. Läs och försök begripa!
Du har däremot inget som helst belägg för obefintlig midnattssol, förutom ditt eget babbel.

Med andra ord: Du har inte gett ett enda belägg för att den existerar! Även här "förutom ditt eget babbel"!
Så du menar att alla som bor norr om Polcirkeln inbillar sig att det är ljust dygnet runt på sommaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in