Jeg har ikke sett filmen Gone Girl, og har ikke tenkt å gjøre det heller, etter å ha hørt beskrivelsen av filmen. Lite og ingenting som stemmer med Hagen-saken.
Da stemmer ting bedre med filmen Fargo fra tidlig 90-tall.
"Jerry trengte penger, og forsøkte få til et lån fra sin kones søkrike far. Det gikk ikke. Jerry var desperat, og hyrte inn 2 tungt kriminelle til å kidnappe sin kone, for deretter å gå til konas far med løesepengekrav fra kidnapperne. Jerry ordnet med fraktebil, siden han jobbet i et bilfirma. Jerrys kone satt hjemme og strikket, og plutselig kom kidnapperne. Ble et veldig spetakkel. Hun forsøkte å forskanse seg på badet, og hadde tatt med telefonen inn dit, men hun kom ikke så langt.
En film som er verdt å se.
Men heller ikke denne filmen stemmer. Kona til Jerry ville ikke skille seg, slik som Anne ville.
Jerry var ikke psykopat, truende, voldelig og empatiløs slik som TH er.
Men løgnaktig var han, akkurat som TH.
TH har jo blitt tatt i løgn i avhør flere ganger.
Bl.a. løy han om skilsmisse, og sa at det ikke var noe de hadde snakket om.
Han løy om oppringningene om morgenen. Han sa at han ringte for at de hadde avtalt at de skulle snakke om Kvitfjell, men turen var allerede avlyst.
Enig. Stemmer adskillig bedre med med Fargo, en sinnsykt god film, og Laci Peterson-saken, TROR jeg.
Det var TH som betalade, med polisen som vittne som jag förstått.
Vid denna senare tidpunkt visste ju "kidnapparna" att polisen blivit
inblandad.
Kanske därför de inte tog ut pengarna? För att visa att gränsen var överskriden.
De hade ju skrivit att om TH inte följde instruktionerna till punkt och pricka,
skulle de aldrig få se AEH.
Pengarna kanske sitter kvar där som ett slags bankkonto?
Konstigt annars att de inte tar ut pengarna.
Men kan ju vara svårt att placera dem utan att väcka uppmärksamhet.
TH skulle ha undvikit att kontaka polisen då, men han kontaktade polisen för att han ville slippa att betala, för att han är en snåljåp. Om han nu skulle vara oskyldig, lider jag med TH.
Senast redigerad av SwedishHouse 2020-10-30 kl. 14:06.
Forresten så ble ikke grensene varslet, jf artikkel i RB.no som gjengir nettavisen.no
Politi med spesialkompetanse fra ulike fagmiljøer og særorganene har bidratt i etterforskningen. Men per 17. januar er det fortsatt få spor å gå etter.
Selv om politiet i det skjulte foretok en rekke etterforskningsskritt ble Nettavisen forrige uke kjent med at sentrale grenseoverganger ikke har blitt varslet.
Sentrale personer i Grensekontrollsentralen i Tollregion Øst-Norge, forteller til Nettavisen at de ikke ble varslet om kidnappingssaken da politiet jobbet i all hemmelighet.
Sentrale personer på desken til Tolletaten, som er det øverste organet i Tolletatens etterretningssenter, opplyser også til Nettavisen at de ikke ble varslet om saken. De opplyser også at sentrale grensepasseringer som lufthavner, kaier eller andre grensepasseringer langs vei, ikke har vært gjenstand for utvidet kontroll.
Det er ikke kjent for Nettavisen om politiet har involvert Tolletaten til å bistå med kontroll ved grenseoverganger på et senere stadium av den skjulte etterforskningen, eller etter at saken ble offentlig.
Tok meg den frihet å sitere drsniffer i et tidligere innlegg her på fb.
Kan dette virkelig stemme ?
Jeg mener da at jeg leste et sted at grenseoverganger, havner og flyplasser var varslet og at det skulle holldes skarp utkikk etter kidnappere og offer ! ?
Eller har jeg drømt ?
Uansett - HVIS dette er riktig er det jo en skandale av dimensjoner.
At man ikke har utløst Riksalarm for å holde utkikk etter folk som har forøvet en slik forbrytelse er det vel bare Norge som får til.
Dette betyr jo at hun kan være skipet ut av landet, enten pr. bil, båt eller med litt kreativ forberedelse, ( privat )- fly.
Ganske utrolig hele greia, slik den fremstår.
Tirsdag 5. mars 09:44 ett år siden.
Disse ble varslet om Lørenskog-forsvinningen
Politiet mener Anne-Elisabeth Hagen (69) forsvant fra sitt hjem på Fjellhamar i Lørenskog om formiddagen 31. oktober i fjor. Cirka klokken 14.10 denne dagen ble operasjonssentralen i Øst politidistrikt varslet om hendelsen.Vel to timer senere, klokken 16.06 sendt politidistriktet ut et distriksvarsel til fire andre politidistrikter, Kripos, Utrykningspolitiet, Tolletaten, Politidirektoratet og det svenske tollvesenet (TULL)."Pr. nå er det uklart om hvem som er motpart. (...) Ber spesielt Toll om økt årvåkenhet på grenseoverganger og varsling av TULL.", står det i varselet som VG og andre medier har fått innsyn i.
Torsdag 17. januar 13:20 ett år siden. Politiet bekrefter: Varslet ikke grensene.
Nettavisen meldte torsdag at de kjenner til at grenseovergangene ikke ble varslet etter at Anne-Elisabeth Hagen (68) forsvant. Det bekrefter nå Christian Berge i Øst politidistrikt overfor VG. - Jeg kan bekrefte at grensen ikke ble varslet, sier han, men ønsker ikke å fortelle hvorfor.
- Jeg kommer ikke til å gå inn i vurderingene som ble gjort. Her har vi hatt en lang og bred etterforskning før den ble offentlig, og da gjort en del vurderinger. Også knyttet til grenseoverganger, sier Berge.
Torsdag 17. januar 09:55 ett år siden.
Avdramatiserer FBI-kontakt.
Øst Politidistrikt skriver i en pressemelding torsdag at de ønsker å avdramatisere kontakten med FBI. FBI er orientert om saken, og vi har blant annet forhørt oss om de har kunnskap om tilsvarende saker. Vi har ingen ytterligere kommentarer til kontakten med FBI - eller andre politiorganisasjoner utenlands, står det i pressemeldingen. Per torsdag morgen har politiet mottatt 1040 tips i saken.
Fredag 1. mars 15:23 ett år siden.
- Bør være et tydelig bevis.
Brøske sier at dersom det skulle komme et livsbevis, så bør det være et tydelig bevis for at hun lever - og at det bør være en tydelig datoreferanse. Etterforskningslederen understreker politiets råd til familien om ikke å starte en prosess før det kommer et livsbevis.
På spørsmål om politiet vil endre sitt råd dersom det skulle komme et livsbevis, svarer Brøske:
- Da vil det være en prosess med bistandsadvokat og familie.
Den bitcoin-overføringen som politiet skal ha sendt ved en feil, kan vel kalles å starte en prosess?
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis du ser sitat fra to ulike datoer i sitatet over, så har det kommet sprikende opplysninger fra politiet angående varsling til grenseovergangene. 5. mars 2019 bekreftet de at de hadde sendt varsel på forsvinningsdagen. Begge opplysningene ligger her: vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/siste
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
Jeg mener da at jeg leste et sted at grenseoverganger, havner og flyplasser var varslet og at det skulle holldes skarp utkikk etter kidnappere og offer ! ?
Eller har jeg drømt ?
At man ikke har utløst Riksalarm for å holde utkikk etter folk som har forøvet en slik forbrytelse er det vel bare Norge som får til.
Dette betyr jo at hun kan være skipet ut av landet, enten pr. bil, båt eller med litt kreativ forberedelse, ( privat )- fly.
Jeg har også lest at grenseovergangene ble varslet. Se sitater over.
Eller har jeg drømt ?
Det stemmer ikke. Grensene ble varslet v 16-tiden.
Ja? Han prøver å vaske rent det tilgrisete Hagen-navnet. Samme som Holden. Når alt har roet seg, så skal man ikke se bort ifra at flere av de nærmeste i stillhet forandrer etternavn. Når jeg omtaler Anne, så bruker jeg aldri AEH, bare AE.
Det ser ut som at media nå klipper bort nedre del av dette bildet, så man ikke skal se at hun har blitt utsatt for vold av TH. Opphovnet håndledd på størrelse med en mandarin.
Jeg tror ikke at det er slik som du skrev her i dine spekulasjoner.
Angående din påstand som jeg klippet bort: hvorfor kommer du med slike påstander?
Samme fotografi i dagens artikkel i Dagbladet er ikke klippet slik. https://www.dagbladet.no/nyheter/barna---noen-sitter-pa-svarene/72892458
Jeg tror ikke at det er slik som du skrev her i dine spekulasjoner.
Angående din påstand som jeg klippet bort: hvorfor kommer du med slike påstander?
Samme fotografi i dagens artikkel i Dagbladet er ikke klippet slik. https://www.dagbladet.no/nyheter/barna---noen-sitter-pa-svarene/72892458
Nei, for det bildet er mye mindre det som du har linket til. Når bildet er større, så vises det bedre dette håndleddet.
Ser ikke noen grunn til å måtte forsvare mine meninger overfor deg som har bestemt deg for at du skal være uenig uansett. Jeg har tilgang til andre opplysninger enn bare det som kommer fram i media.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-30 kl. 15:59.
Ja? Han prøver å vaske rent det tilgrisete Hagen-navnet. Samme som Holden. Når alt har roet seg, så skal man ikke se bort ifra at flere av de nærmeste i stillhet forandrer etternavn. Når jeg omtaler Anne, så bruker jeg aldri AEH, bare AE.
Yes samma old news från den advokaten där, just words. Hans jobb att göra så.
Jeg har skrevet ned det som sto i trusselbrevet i sin helhet, men jeg er usikker på om sidetallene er riktig.
Jeg er enig med de som mener at det finnes likhet med Stavange*-dialekte*, men jeg mener at det kanskje finnes enda mer likhet med Haugesun*-dialekte*.
Trusselbrevet sitert i sin helhet:
(Side 1)
VI HAR DIN KONA ANNE-ELISABETH* OM DU VILL SEE HENNE IGJEN. DU VILL LESE OG FØLG INSTRUKTIONER PERFECT.
EN NORMAL REACTION VILL VÆRE Å RINGE POLITI SÅ DEM KAN HJELP FINNA HENNE
OM DU INVOLVER POLITI OG MEDIA, DU PUTTA PRESS PÅ OSS. FOR MYE PRESS PÅ OSS, VI VELGER FRIHET FORAN PENGER.
VI TAR NED RISIKO VED DREPE OG KVITTES MED KROPP TILL ANNE-ELISABETH OG FORSVINNE.
KANSKJE DU TROR DU KAN INVOLVER POLITI HEMELIG. FOR HJELP FINNE HENNE UTEN PRESS PÅ OSS.
DÅRLIG IDE. VI HAR HOLD ØYE PÅ DEG, ANNE-ELISABETH, XXXXXXXX OG MER FAMILIE.
I LANG TID OG VI FORTSATT HOLDER ØYE PÅ DEG. POLITI ER DÅRLIG VÆRE DISKRE SPESIELL NÅR DE LETTE EFTER PERSON.
DE BRUKE HELIKOPTER OG HUND, VI SER.
OM DU FØLGER INSTRUKTION NÅR DU FAR DIN KONA TILLBAKE DU KAN SÅKLART KONTAKTE POLITI, DET ER BARE RETTFERDIGHET.
SOM DU KAN GJETTE VI KREVE PENGER FOR RETURN ANNE-ELISABETH I LIVE.
INGEN CASH ON HAND, IKKE VÅR PROBLEM. DU SELGER ASSET ELLER LÅNE FRA BANK. HVIS DU IKKE VILL DIN KONA SKAL DØ.
NESTE SIDE DU VILL SE HVORDAN BETALA.
-----------
(Side 2)
-PRIS €9 MILLIONER EURO OG FORHANDLER IKKE. ER ANNE-ELISABETH LIV VERDI 4% AV DIN PENGER?
-PENGER SKA BETALA I "CRYPTO CURRENCY". DU KANSKJE HØRT OM BITCOIN.
NAVN PÅ "CRYPTO CURRENCY" DU SKA BETALA MED ER MONERO (SHORT: XMR)
-HVORDAN VILL DU KJØP OG SEND MONERO?
DU VILL KONTAKTE MED "OVER-THE-COUNTER" "CRYPTO CURRENCY" EXCHANGE. DE SELGE STOR MENGDE. GJØR DETE NÅ,* DE VILL TA LANG TID Å GJØRE "KYC" EFTER DU HAR SENT DOKUMENT. DU VILL KONTAKT BEGGE SOM VISER NEDENFOR TILLFELE 1 AV DEM IKKE KAN TA HELE ORDER.
-NUMBER 1 EXCHANGE HAR NAVN XXXXXX
-I XXXXX SITT WEBSIDE, DU VILL REGISTER EN KONTO MED DEM. EFTER DU HAR REGISTER KONTO, DU VILL SENDER DEM MELDING OG SI DU VILL KJØP MONERO FOR €9 MILLIONER. OM DU FINN TELEFON NUMER, ER BRA Å RING FOR RASKET OPP.
-NUMBER 2 EXCHANGE HAR NAVN XXXXXX. DEMS "CRYPTO CURRENCY" AVDELNING HETE XXXXXX
I XXXXXX SITT WEBSIDE, DU VILL GÅ TILL "CONTACT US" OG FILL UT INFORMATION. SI DU VILL KJØP MONERO FOR €9 MILLIONER.
OM DU FINN TELEFON NUMER, ER BRA Å RING FOR RASKET OPP.
HUSK DETE!!
NÅR DU SEND PENGER FRA BANK TILL EXCHANGE, DU SENDER SOM EXPRESS
-VIS EXCHANGE SPØRR HVORFOR DU VILL INVESTER PENGER I MONERO DU SIER DU TROR PRIVAT CRYPTO CURRENCY ER FREMTID.
-VIS EXCHANGE SEND MONERO OG SPØRR HAR DU FÅTT DEM? DU SIER JA OG KOMUNISER..
----------
(Side 3)
HUSK DETE!
- VI SLIP FRI LANGT FRA DIN OG HENNES HUS. MEN VI SLIP FRI I TRYGG OMRÅDE OG MOBIL TELEFON SÅ HENNE KAN RING DEG
- VIS DU IKKE FAR ALT MONERO PÅ SAMME TID FRA EXCHANGE, DU SENDE TILL OSS DET DU FÅ. NÅR VI SER DU ER SERIØST MED BETALA. VI BEHANDLER HENNE BRA OG FORBERED HENNE PÅ SLIP FRI.
- VIS DU SETER PENGER OVER ANNE-ELISABETH LIV. VI VILL LASTE OPP VIDEO AV HENNES SISTE MINUTER PÅ WEBSIDE OM EN TID. NOEN VILL SIKKER FINNE OG VISE TILL DEG.
BITCOIN KOMUNERING ADDRESS:
XXXXXX KOPIER I WEBSIDE XXXXXX ELLER XXXXXX
BETALING MONERO ADDRESS:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXX KOPIER I WEBSIDE XXXXXX
----------
(Side 4)
TILL OSS::SE NESTE SIDE
-VIS EXCHANGE IKKE KAN GI ALLE MONERO PÅ SAMME TID, DU SENDER TILL OSS LITT OG LITT EFTERSOM DU FÅR OG KOMUNISER TILL OSS:SE NESTE SIDE
-NÅR EXCHANGE SPØRR TILL HVILKEN ADRESS DU VIL HA MONERO, DU VILL KOPIER ADDRESS VI HAR SKRIVET I WEBSIDE. PASSORD FOR WEBSIDE ER XXXXXX.
XXXXXX ELLER XXXXXX.
-ALTERNATIVA DU KJØP HELT NYTT PC, LAG EGET MONERO LOMEBOK PÅ "MYMONERO.COM". DET TAR 1 MINUT INGEN REGISTRERING. EXCHANGE SEND MONERO TILL DITT LOMEBOK. DU SEND TILL VÅR ADDRESS FRA DITT LOMEBOK. PASS PÅ GJØR MED HELT NYTT PC. MANGE VIRUS I PC VILL STJELA MONERO. SÅNN DETTE DU VILL VÆRE SIKKER AT MONERO* BLIR SENT RIKTIG.
-VIS XXXXXX OG XXXXXX KAN IKKE KLARE HELE ORDRE, DU VILL REGISTER ACCOUNT PÅ "XXXXXX" OG DU KJØP SELV DIREKT* AV ANDRE SOM I BØRSEN. DU VILL KJØP FOR MAXIMUM 1 € MILLION PER DAG OG SAKTE SÅ IKKE PRIS GÅR OPP FOR MYE
----------
(Side 5)
OGSÅ I WEBSIDE XXXXXX OG XXXXXX
-DU OG VI VILL SEND "X-SUM" FOR KOMUNISERE "Y-MELDING"
- TA KOMUNISERING ADDRESS INN I XXXXXX FOR SE ALLE OVERFØRING TILL OG OM VI HAR KOMUNISERT
-UNDER ER LIST AV HVILKEN BITCOIN SUM ER HVILKEN KOMUNIKASJON DET ER VIKTIG DU SIER TILL OSS OM DU VILL BETALA ELLER NEI. VI SER IKKE XXXXXX SENT TIL ADDRESS SOM BEKREFT AT DU VILL BETALA AFTER 1 E|LER 2 UKE? VI MISTER IKKE TID, VI DREPER ANNE-ELISABETH OG FORSVIN
KOMUNIKATION KODE SOM DU VILL BRUKE: -SEND SUM FOR Å KOMUNISER MELDING.
XXXXXX BITCOIN = JEG BEKREFT JEG VILL BETALA
XXXXXX BITCOIN = JEG HAR SENT PENGER TILL EXCHANG OG JEG VENTER PÅ FÅ MONERO
XXXXXX BITCOIN = JEG SENDE MONERO FØR OM 7 DAGER
XXXXXX BITCOIN = JEG HAR PROBLEM. TRENG MERE TID
XXXXXX BITCOIN = JEG HAR SENT DELER AV MONERO. VENTER PÅ MERE
XXXXXX BITCOIN = JEG HAR SENT ALLE MONERO €9 MILLIONER
KOMUNIKASJON KODE SOM VI VIL BRUKE:
XXXXXX BITCOIN = DÅRLIG TID. FORT ELLER HUN ER DØ.
XXXXXX BITCOIN = FOR LANG TID. HUN ER DØ
XXXXXX BITCOIN = POLITI LETER RUNT. IKKE VERDT FOR OSS. HUN ER DØ
XXXXXX BITCOIN = HAR IKKE FÅTT MONERO. SEND TILL RIKTIG ADDRESS
XXXXXX BITCOIN = HAR IKKE FÅTT ALT MONERO
XXXXXX BITCOIN = HAR FÅTT ALT MONERO. ANNE-ELISABETH SLIP FRI NESTE 24 TIMER