Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Fast då förstår du inte vad vetenskap är. Det handlar om att hela tiden lära oss mer, att få mer vetskap.
Det mesta vi kan är det vi vet. Absolut ingenting finns för att jorden skulle vara platt. Precis allt vi vet visar att jorden är en sfär. Det saknas helt evidens för din fantasi. Du har absolut inte ett skit som tyder på det du tror på.
Polaris. Stjärnkonstellationer. Vattens beteende. Att man kan zooma tillbaks en sol som gått ner med rätt utrustning. Nä inte hur långt som helst såklart. Den uppgraderingen måste vi vänta på.
Ja det handlar om att veta mer. Men vill man inte ens veta av tanken att den kan vara platt och inse att våra ögon inte är riktigt pålitliga vill man inte veta mer helt enkelt.
Det är väl bara lägga fram bevisen då så håller folk käften. Ge folk ett experiment dom kan göra utan att använda språk.
Du kan ju skicka upp en höghöjdsballong med kamera och se om du måste kolla ner mot horisonten mer och mer ju mer den stiger tills du bara ser svart rakt fram. Med molnen långt nedanför kameran.
Teoretisk fysik undanbedes då det är just teoretisk och dina inlärda tankebanor är lika mycket värda som teorin om en platt jord.
Dom säger att solen är närmare än 26000 ljusår från vintergatans centrum.
När solstrålarna bryter igenom molnen kan man triangulera en ganska exakt position.
Tror du inte man kan ljuga med matte är du bra naiv.
How to lie with statistic är en bok du borde läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Hur jorden ser ut handlar inte om vad jag säger. Det handlar om vetenskap. Att du inte kan ta till dig sånt är bara väldigt sorgligt.
Att du inte har knivskarpa argument och experiment att utföra men samtidigt pratar som att du har det är väldigt komiskt.
Återigen, plattjordare vet vad du menar men sväljer inte allt bara för det byggs upp historier om teorier.
Som nån skrev nyss om det ryska borrprojektet.
Fick klart å tydligt förklarat för mig hur jordens inre såg ut i skolan. Utan att de hade någonting, absolut ingenting på fötterna om den teorin.
Det måste ju få dig att, aha dom ljög alltså. Hmm, jaja då måste det vara min uppgift att dubbelkolla allt jag lärt mig. Inte googla och upprepa allt du lärt dig för dig själv såklart. Införliva relevanta mätningar. Förstår det är jobbigt med bristande intelligens men tyvärr måste det göras innan du borde öppna käften.
Man märker ju ganska snabbt att de som skriver här är väldigt kränkta.
Antar ni gillar Star Wars och dylik skräpunderhållning också.