Jag och andra bodybuilders är oroliga för att FHM och Tegnell ska stänga gymmen pga Covid-19. Att träna kondition och med vikter är den sista aktivitet många av oss finner meningsfull.
Om FHM måste stänga gymmen, låt i så fall dom vara öppna på t.ex. förmiddagar och nätter.
Övriga tider kan exempelvis ett tak på 20 personer i lokalerna införas och möjlighet för mindre seriösa medlemmar att gratis frysa sina medlemskort.
Vi kroppsbyggare klarar oss inte utan vår träning. Det vore ett hårt slag om gymmen stängdes helt och vi skulle må psykiskt dåligt.
Hur känner ni som gymtränar och som brinner för träning, muskler och hälsa? Finns det skäl att vara orolig att alla gym kan komma att stängas helt? Vad gör ni om gymmen stängs?
Om tråden bättre passar i träning så får ber jag mod flytta den dit.
Jag och andra bodybuilders är oroliga för att FHM och Tegnell ska stänga gymmen pga Covid-19. Att träna kondition och med vikter är den sista aktivitet många av oss finner meningsfull.
Om FHM måste stänga gymmen, låt i så fall dom vara öppna på t.ex. förmiddagar och nätter.
Övriga tider kan exempelvis ett tak på 20 personer i lokalerna införas och möjlighet för mindre seriösa medlemmar att gratis frysa sina medlemskort.
Vi kroppsbyggare klarar oss inte utan vår träning. Det vore ett hårt slag om gymmen stängdes helt och vi skulle må psykiskt dåligt.
Hur känner ni som gymtränar och som brinner för träning, muskler och hälsa? Finns det skäl att vara orolig att alla gym kan komma att stängas helt? Vad gör ni om gymmen stängs?
Jag har tillgång till gym i bostadsrättsföreningen i värsta fall. Där kan jag köra pull-ups/chin-ups och har olympisk skivstång med vikter upp till 200 kg. Men det är en nödlösning, kommer verkligen sakna gymmet om det stängs.
Min erfarenhet under Coronan är att gymmet måste vara den säkraste platsen att vara på. Lite folk och alla tvättar allt som galningar med sina spryburkar och papperstussar. Kan inte finnas mycket Corona på gymmen.
Citat:
Ursprungligen postat av Oskarssondenstore
Övriga tider kan exempelvis ett tak på 20 personer ...
Det där lät lite bakvänt. Att krympa öppettiderna kommer bara sätta mer press då folk tvingas gå på snävare öppettider. Då kommer köerna in (tak på 20 pers) till gymmet att bli sura.
Ett generellt tak på 20 pers är ju väldigt illa anpassat också. Jag tränar regelbundet på två gym. På ena gymmet så skulle 20 pers kännas som att man var själv och på det andra så skulle 20 pers skapa sån trängsel att man fick andnöd oavsett Corona eller inte.
Om du har pengar så kan du väl investera i ett litet hemmagym. Själv har jag en chinbar i vilken man kan köra främst chins/pullups/hanging leg-raises eller bara hänga för stretching. Sen ett par grippers för att träna greppstyrkan, en mellanstor kettlebell och en massageboll. Hade jag haft mer pengar och yta hade jag lätt investerat i både skivstänger+vikter, en ställning m.m.
Löpning och hopprep är bra träning också utöver calisthenics. Men ja, gymmet är på många sett oslagbart oavsett hur många bra övningar man kan göra hemma. Den där endorfinkicken man får efter ett gympass där man kört bl.a. squats och marklyft går inte att få någonannanstans. Behagligt även att vara på något ställe som inte är hemma, så jag skulle förstå besvikelsen från folk om gymmen skulle stänga. Men om så är fallet får man som sagt se det ljusa i det och fokusera på att göra andra övningar man normalt sett inte skulle.
Senast redigerad av next-chapter 2020-10-30 kl. 08:28.
Jag är inte dum i huvudet, om gym skulle bli förbjudet så hade jag byggt ett i skogen om de hade varit riktigt jävla viktigt för mig.
Men nu är jag ingen Bodybuilder även om jag går till gymmet regelbundet, jag hade kunnat få ut träning på något annat sätt.
Gymmet för mig är bekvämt , det är också lättare att hålla rutin, träningen kan vara ganska intensiv och ändå gå ganska snabbt att genomföra tidsmässigt, sen är det trevligt med bastu och sånt som tillhör.
Det finns utegym också , de finns alternativ,man kan köpa egna grejer, livet är inte över.
Finns ingen anledning att hänga upp sig på gym och har aldrig gjort. Där finns mest de med bekräftelsebehov från likasinnade.
Nej, ut i markerna bland stock och sten och lyft. Antingen stock och sten som sagt eller din egen tyngd.
Min erfarenhet under Coronan är att gymmet måste vara den säkraste platsen att vara på. Lite folk och alla tvättar allt som galningar med sina spryburkar och papperstussar. Kan inte finnas mycket Corona på gymmen.
Det där lät lite bakvänt. Att krympa öppettiderna kommer bara sätta mer press då folk tvingas gå på snävare öppettider. Då kommer köerna in (tak på 20 pers) till gymmet att bli sura.
Ett generellt tak på 20 pers är ju väldigt illa anpassat också. Jag tränar regelbundet på två gym. På ena gymmet så skulle 20 pers kännas som att man var själv och på det andra så skulle 20 pers skapa sån trängsel att man fick andnöd oavsett Corona eller inte.
Jag tänker snarare tvärtom. Finns väl ingen plats med så mycket kroppsvätskor. På mitt 24/7 sköttes städningen inte alls.
Nu har jag bytt till friskis. Där sköts städningen utmärkt. Men då har man också fått ta del av frikostiga arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Folk går alltså där och städar på bidrag.
Ser liten risk för att man stänger gymmen. Man gjorde inte så i våras i Sverige. Har svårt att se att det skulle ske nu.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!