Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Jeg forstår. Hvis det som noen diskuterte på Vgd (om at Kryptomannen har en av de samme skrivefeilene som er i trusselbrevet) stemmer, så kan det kanskje hende at noen som har lest noen av Kryptomannens tekster forfattet trusselbrevet og plantet Kryptomannens skrivefeil i trusselbrevet?
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49429703/#49429703
Hvis det er slik, så kan kanskje politiet finne forfatteren ved å finne ut hvem som har lest Kryptomannens tekster?
Kanskje GM startet planleggingen av forbrytelsen mot AE etter å ha lest om "hvalen" m.m. i Kryptomannens tekster på forum el.l. og/eller etter å ha fått greie på Krypomannens forretningsplaner og Kryptomannens møter med TH?
Hvis Kryptomannen (KM) er uskyldig (som jeg tror) og hvis KM har den nevnte skrivefeilen: Hvor stor er sjansen for at trusselbrevforfatteren skulle velge å skrive akkurat KMs skrivefeil dersom trusselbrevforfatteren ikke bevisst ønsket å plante det for å peke på KM?
Citat:
Ursprungligen postat av
sundayleague
Enig. På meg virker "4%" veldig tilfeldig. Min antakelse er man først fant hvilket beløp man ønsket og så regnet på hvor mye det utgjør av formuen. En ledetråd kan derfor være hvorfor de ønsket nettopp 9 millioner Euro.
Fetad: Det er viktig og et veldig godt poeng!

Hvis GM/trusselbrevforfatteren bevisst plantet ting i trusselbrevet som skulle peke på Kryptomannen (se sitat over), så
kan det kanskje hende at løsepengesummen er det samme beløpet som Kryptomannen ønsket at TH skulle investere (og at dette også skulle peke mot Kryptomannen)?
Edit: Og
hvis det er slik, er det viktig at politiet får greie på hvem som visste hvilket beløp Kryptomannen ønsket at TH skulle investere.
Vet noen av dere hvor Kryptomannen vokste opp og hvor i Norge han har bodd? Kan det hende at GM plantet eventuelle dialektord (som skulle peke på Kryptomannen) i epostene fra motparten og/eller i trusselbrevet?