Citat:
Ursprungligen postat av
Machiavelly
Eftersom att du verkar vara så himla besatt av ondska och religion så ska jag svara på din fråga utifrån de perspektiven. Jag bor i Sverige idag därför att ortodoxt kristna serber, under ledning av Slobodan Milosevic, bedrev en etniskt rensning på först bosnjaker och sedan på oss albaner. De brände ner våra hus och dödade ett par ur min släkt som inte hade turen att komma undan dessa barbarer.
Varför jag ska bo i Sverige är en intressant fråga. Men frågan är fel ställd. Varför ska jag som alban och i mitt fall muslim inte få bo i Sverige? Jag är muslim innanför mina väggar, jag är uni-utbildad, skötsam och tjänar och bidrar till mitt samhälle. Vem lider av min existens? Du? Nej.
Det finns över huvud taget ingen anledning för mig att inte förtjäna att bo här. Jag är precis som vem som helst du ser på gatan.
Ni vill inte ha oss här för att vi är muslimer. Ni bryr er inte ett dugg om människan bakom. Hade era föräldrar konverterat till Islam hade ni blivit så uppslukade av att de är anhängare till Islam att ni hade glömt att de var era föräldrar en gång i tiden.
Den besattheten är extrem och jag har svårt att tro att ni dagligdags riktigt kan vara lyckliga och ”normala” Svenssons. Det är nästan en sjukdom. En rationellt tänkande människa ser människan bakom religionen.
Det är inte du som är problemet, du är fullt välkommen i Sverige.
Det är de som vandaliserar,våldtar,mördar och skapar allmän oro på gatorna som hatet är riktat emot och som vi vill se deporteras.
Vi vill ha ett lungt tryggt Sverige som vi hade 20 år sedan, innan flyktningsströmningen från mellanöstern.
Skötsamma invandrare ska inte ta åt sig om utvisa-snacket, för det är inte er det handlar om.
Sköter du dig, respekterar din omgivning, är civiliserad och följer svenska lagarna så är du varmt välkommen att stanna.