2020-10-29, 23:50
Medlem
Machiavellys avatar
[quote=halvblind|73412329]
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jaha. Jaja, jag delar fortfarande samma åsikt. Kan man i slutändan redogöra för att man räddat liv då ska aktionen rättfärdigas. Men att tjuvlyssna på imamer utan grund är både olagligt och dumt.

Bättre att själv närvara under fredagspredikan och lyssna med egna öron.

Och det är sanningen man får höra då, eller.... Taqiyya...hört om det??

Vadå sanningen? Varför skulle min imam ljuga när han stod i tjugo minuter och tjatade på hur viktigt det är att vara vänlig mot ens grannar? Det är bokstavligt talat DEN NIVÅN av predikan vi har på fredagar. Bokstavligt talat hur man blir en god samhällsmänniska.

GÅ och lyssna själv!
Citera
2020-10-29, 23:53
Avslutad
Citat:
Eftersom att du verkar vara så himla besatt av ondska och religion så ska jag svara på din fråga utifrån de perspektiven. Jag bor i Sverige idag därför att ortodoxt kristna serber, under ledning av Slobodan Milosevic, bedrev en etniskt rensning på först bosnjaker och sedan på oss albaner. De brände ner våra hus och dödade ett par ur min släkt som inte hade turen att komma undan dessa barbarer.

Varför jag ska bo i Sverige är en intressant fråga. Men frågan är fel ställd. Varför ska jag som alban och i mitt fall muslim inte få bo i Sverige? Jag är muslim innanför mina väggar, jag är uni-utbildad, skötsam och tjänar och bidrar till mitt samhälle. Vem lider av min existens? Du? Nej.

Det finns över huvud taget ingen anledning för mig att inte förtjäna att bo här. Jag är precis som vem som helst du ser på gatan.

Ni vill inte ha oss här för att vi är muslimer. Ni bryr er inte ett dugg om människan bakom. Hade era föräldrar konverterat till Islam hade ni blivit så uppslukade av att de är anhängare till Islam att ni hade glömt att de var era föräldrar en gång i tiden.

Den besattheten är extrem och jag har svårt att tro att ni dagligdags riktigt kan vara lyckliga och ”normala” Svenssons. Det är nästan en sjukdom. En rationellt tänkande människa ser människan bakom religionen.

Det är inte du som är problemet, du är fullt välkommen i Sverige.

Det är de som vandaliserar,våldtar,mördar och skapar allmän oro på gatorna som hatet är riktat emot och som vi vill se deporteras.

Vi vill ha ett lungt tryggt Sverige som vi hade 20 år sedan, innan flyktningsströmningen från mellanöstern.

Skötsamma invandrare ska inte ta åt sig om utvisa-snacket, för det är inte er det handlar om.

Sköter du dig, respekterar din omgivning, är civiliserad och följer svenska lagarna så är du varmt välkommen att stanna.
Citera
2020-10-29, 23:56
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Eftersom att du verkar vara så himla besatt av ondska och religion så ska jag svara på din fråga utifrån de perspektiven. Jag bor i Sverige idag därför att ortodoxt kristna serber, under ledning av Slobodan Milosevic, bedrev en etniskt rensning på först bosnjaker och sedan på oss albaner. De brände ner våra hus och dödade ett par ur min släkt som inte hade turen att komma undan dessa barbarer.

Varför jag ska bo i Sverige är en intressant fråga. Men frågan är fel ställd. Varför ska jag som alban och i mitt fall muslim inte få bo i Sverige? Jag är muslim innanför mina väggar, jag är uni-utbildad, skötsam och tjänar och bidrar till mitt samhälle. Vem lider av min existens? Du? Nej.

Det finns över huvud taget ingen anledning för mig att inte förtjäna att bo här. Jag är precis som vem som helst du ser på gatan.

Ni vill inte ha oss här för att vi är muslimer. Ni bryr er inte ett dugg om människan bakom. Hade era föräldrar konverterat till Islam hade ni blivit så uppslukade av att de är anhängare till Islam att ni hade glömt att de var era föräldrar en gång i tiden.

Den besattheten är extrem och jag har svårt att tro att ni dagligdags riktigt kan vara lyckliga och ”normala” Svenssons. Det är nästan en sjukdom. En rationellt tänkande människa ser människan bakom religionen.
Jodå, du får vara hur mycket muslim, kristen, buddhist, eller når annat inom dina väggar. Men du ska inte pådyvla andra dina normer och värderingar. och du ska inte heller utsätta dina barn för kränkningar, typ omskärelser. Och du ska också behandla din fru som en jämlike.
Citera
2020-10-29, 23:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Vad har det med definering av terror att göra?

Terrorism handlar om att påverka en stat eller ett folk att ändra inriktning.

Mangs drevs bara av hat, inte av politisk förändringsideologi.

Citat:
Det räcker att han har en ideologi som passar in pp vilken terrorist som helst?

Nope, that's not enough.
Hade jag fullföljt det dåd jag planerade 2012 så hade även jag bedömts som en "ensam galning" då mitt mål var samtliga skattebetalare som möjliggjorde mitt ras ned i existensminimumets käftar.

Inga skattebetalare protesterade när staten begick lagbrott för att sänka mig, vilket gjorde ALLA svenskar skyldiga till min olycka.

Citat:
Hans ideologi var att göra slut på de som inte är vita/kristna, samma mål alltså som många erkända terrorister har.

Fast hans utförande av dåden hade inte en tillstymmelse till chans att matcha hans ideologiska övertygelse.

Citat:
Sen att han själv inte "bekände sig" till en samlad ideologi skiter jag i, det är resultatet som räknas.

Fast han hade ju aldrig ens en tillstymmelse till chans att nå sitt mål, varpå hans krim-klassning blev "Ensam Galning".
Citera
2020-10-30, 00:05
Medlem
halvblinds avatar
[quote=Machiavelly|73412375]
Citat:
Ursprungligen postat av halvblind

Vadå sanningen? Varför skulle min imam ljuga när han stod i tjugo minuter och tjatade på hur viktigt det är att vara vänlig mot ens grannar? Det är bokstavligt talat DEN NIVÅN av predikan vi har på fredagar. Bokstavligt talat hur man blir en god samhällsmänniska.

GÅ och lyssna själv!

Min arabiska är rätt usel, men jag kan läsa Koranen via engelsk översättning. Det finns flera koranverser som talar om hur man ska behandla otrogna, dvs kristna och judar.. För att inte tala om haditherna.
Islam är inte anpassningsbar i dagens Europa. Och tack för det, upplysningstiden
Citera
2020-10-30, 00:18
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Sverige borde aldrig släppt in flyktingar därifrån. Den första blattemisshandeln jag utsattes för, var från flyktingar från Kosovo... Det grundlade hela min nazistiska värdegrund.

Jag fattar, sånt påverkar.

Men du sa att utan "vår" involvering i muslimska länder så hade inte de varit här i Europa. Men de har varit här i Europa på Balkan sedan ottomanska riket var i trakterna, så muslimer hade varit här oavsett. Eller hur menar du?

Citera
2020-10-30, 00:20
Medlem
Svart-Skalles avatar
Malaysias premiärminister: "Muslimer har rätt att mörda miljoner fransmän."

Det här är stort. Tänk er att Stefan Löfven skulle säga att svenskar har rätt att mörda miljoner muslimer. Det skulle bli en global katastrof. Muslimer däremot kan få uttrycka sig som de vill utan konsekvenser.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8893671/Muslims-right-kill-millions-French-people-Malaysias-former-PM-says.html
Senast redigerad av Svart-Skalle 2020-10-30 kl. 00:44.
Citera
2020-10-30, 00:22
Medlem
vitvalens avatar
De förnekar sig inte båtflyktingarna. Värdlandet ska göras till samma kaos som landet de flydde. Marocko, Algeriet, Tunisien, Egypten. Där har ni den del av Afrika som borde avfolkas för mänsklighetens bästa.
Citera
2020-10-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.uljanov
Nu var det ju så att dessa härskade i diktaturer som var för ett sekulariserat islam. Det i sig var bra. Felet dessa gjorde var att angripa sin egen befolkning; Saddam Hussein folkmördade kurder medan Khadaffi var på väg att masslakta oppositionella i östra Libyen. Summa summarum var det mer fel att störta Hussein, då Irak blev ett kaosland. I Libyen fanns inget direkt alternativ, det var redan kaos och det är väl bara att beklaga att det ännu inte blivit ordning där. Men helt klart lugnare ändå.
Turkiet är trots allt en demokrati, även om Erdogans styre får det att likna en diktatur. Men landet är inte där än, så skillnaden är väldigt stor och jämförelserna haltar betänkligt.

Summa summarum är att det inte gjorde situationerna i länderna ett dugg bättre och att det är bättre om de hålls med sin egen skit och krigar sinsemellan. Det finns olja på andra ställen och snart är den kanske omodern dessutom.

Jag tror för övrigt inte att irakier ser kurder som "sin befolkning", men naturligtvis var Saddam en riktig massmördare i vilket fall.
Citera
2020-10-30, 00:42
Medlem
Citat:
Jaha. Jaja, jag delar fortfarande samma åsikt. Kan man i slutändan redogöra för att man räddat liv då ska aktionen rättfärdigas. Men att tjuvlyssna på imamer utan grund är både olagligt och dumt.

Bättre att själv närvara under fredagspredikan och lyssna med egna öron.

Vad är ett skarpare läge? Jag är muslim hemma i mitt egna rum, där jag ber. Blir det ett skarpt läge kan väl för tusan inte du veta om jag ber i mitt rum eller inte. Vad jag gör hemma har du inget med att göra.

Så nej, ett skarpare läge hade inte påverkat mig.

Vem har sagt att Säpo avlyssnar "utan grund"? Nog för att de kanske inte är världens bästa säkerhetstjänst men att de på det stora hela lägger resurerna på att spana på opålitliga element räknar jag ändå med. Och då är det inte utan grund. Frågan var om du skulle tycka det var bra gällande moskéer och dina dribblingar tyder på att du inte skulle göra det.

Fredagspredikan? Det fattar väl en kyckling att det inte är den som Säpo skulle välja att avlyssna om de misstänker terroraktivitet. Frågan är om du skriver dina avledningsmanövrer för att du är dum eller har en agenda. Och det är ju rätt intressant att när jag tränger dig lite så har jag plötsligt "inget med att göra" med din religion som du nu ägnat sida upp och sida ner åt att berätta om.

Om du har härkomst i landet Albanien på Balkan borde du inte ha några större svårigheter att föreställa dig ett skarpare läge. Jag beskrev tidigare ungefär vad det handlar om för frågeställningar men du passar som sagt när det blir lite för jobbigt. Det betyder inte att jag tror att du är terrorist men som jag skrev tidigare visar det vilken styrka islam har som sammanhållande kraft mellan disparata grupper människor från olika delar av världen och de finns i riklig mängd i Sverige. Oavsiktligt ger du mig rätt tror jag. Islam är farligt även i mild form när den kritiska massan blir för stor.
Citera
2020-10-30, 00:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Men du sa att utan "vår" involvering i muslimska länder så hade inte de varit här i Europa.

When Bush said "You're either with us, or against us", we should have said "Fuck Off!"

We didn't (I did, but noone ever listen to me), which ultimately created the reality we experience Today.

We Created This Reality.

Alla som inte är 40+, är inte i krig emot Islam. Det är i krig emot Oss, och resultatet av de val vi gjorde för 20+ år sedan.

We're the True Enemy.
Senast redigerad av Trolltestet 2020-10-30 kl. 00:50.
Citera
2020-10-30, 00:46
Medlem
GormDenGamles avatar
Har fröken Löfven sagt något?
Norges Erna har gått ut med stöd till Frankrike, västvärlden och demokratin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in