2020-10-30, 12:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Vi kanske får se ett samarbete mellan le pen och macron? Det är en helt annan spelplan nu, de har pissat på den franska kulturen och Frankrikes själ och nu har fransoserna fått så jävla nog! Frankrike är HELIGT för fransmännen

Vad gör en nation med alla de som inte vill inkluderas?
Citera
2020-10-30, 12:23
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart-Skalle
TV4-nyheterna kl 9:00 i morse. "Två av offren har skurits i halsen".

Två halshuggningar blir alltså rispor och småsår i halsen när MSM rapporterar om terrordådet.

Det var samma sak när läraren halshöggs. "Knivdåd" tror jag de benämnde det som då.
Citera
2020-10-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vad gör en nation med alla de som inte vill inkluderas?
Jag avskyr Kina, men en fördel sådana diktaturer har är att de kan lösa vissa problem. Corona? Isolera samhället till 100% med militärmakt. Islam? Starta omskolnlngsläger, där alla muslimer tvingas delta.

Själv ser jag ingen bättre lösning på problemet med islam, än att verkligen se till att utrota företeelsen, på ett eller annat sätt.
Citera
2020-10-30, 12:48
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Saknar du förståelse för de individer som ha förståelse för att bägaren kan rinna över till slut?

Inte kan du väl kalla det som Vilks och Charlie Hedbo har vigt sitt liv åt för fredsskapande gärningar? Är det kanske rent av meningsfull sysselsättning i egentlig mening? Vad förväntar man sej efter såna jobb annat än rejäla och oförglömliga käftsmällar? Man ber ju om det

Jag hade förstått "öga för öga"-principen. Att någon muslim hade ritat karikatyrer på Jesus, det hade jag förstått. Och att kristna nu började halshugga muslimer som vedergällning för terrorhandlingarna i Frankrike, det hade jag förstått.

Men att du försvarar de bestialiska atentaten i Nice, det förstår jag faktiskt inte.
Citera
2020-10-30, 12:49
Medlem
Fy fan vad sjukt och djupt beklagligt att visa idioter (verkar tyvärr finnas för många av dom inom islam) ska misstolka och mörda pga religion

I ett demokratiskt land där religion är fritt från staten (som Sverige säger sig vara) borde det alltid vara
1 alla är fria att göra det dom vill , säga vad dom vill .. inom lagen
2 religon , tror du på det och vill leva efter det så ok
.. men 1 kommer ALLTID först

Såg videon igen när polisen for in , jävlar vad polisen skjuter
Citera
2020-10-30, 13:04
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Hurrudu. Inte kan du väl kalla Vilks och Charlie Hedbos medarbetare för hederliga arbetare. Vad tror du dom bryr sej om oskyldiga. I deras kalkyl ingår ju att dom kommer att attackeras. Vackert ord det där oskyldiga.

Till och med snuten ser detta hard-core-gäng som bråkmakare. Så borde du också erkänna att dom är, bråkmakare och provokatörer. Dom får precis de reaktioner dom vill framkalla.

Varför tror du att polisen inkapaciterar Vilks. Jo för att han är en bråkmakare. Det sista han sa innan polisen förde bort honom var:

"I 27 år har jag varit trogen min roll som uppmärksamhetssökande konceptkonstnär. Om jag så bara har fått en enda människa att inse vilken idiot jag är så har jag lyckats".

Är du den människan?

Speciella och galna konstnärer har det funnits i alla tider, ingen har brytt sig nå nämnvärt om såna människor tidigare.
Islamister däremot suger åt sig som svampar och sen går de ut och mördar oskyldiga som inte har något som helst att göra med saken.
Så jävla absurda är dem, varför släpps de in i Europa?
Citera
2020-10-30, 13:05
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Nej. Jag försökte förklara att karikatyrer inte var ett problem förut utan att
1) En hårdare uttolkning praktiseras på senare år, (i Frankrike översätts det till att ingen öht använde burka/niqab år 2000. Läste att 2009 var det 2000 som gjorde det.)
2) Sociala medier bidrar till hatmobbar som gör att en förut helt lokal angelägenhet (vad en lärare visar på en liten skola) nu drar igång världskrig.

Det är verkligen inte skitsnack utan båda punkterna stämmer.

Som sagt, rent skitsnack.

Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Det existerar oerhört många "moderata muslimer".

Antagligen är du en muslim, eller så är du inte det. Koranen är tydlig med det.
Citera
2020-10-30, 13:14
Medlem
Citat:
Saknar du förståelse för de individer som ha förståelse för att bägaren kan rinna över till slut?

Inte kan du väl kalla det som Vilks och Charlie Hedbo har vigt sitt liv åt för fredsskapande gärningar? Är det kanske rent av meningsfull sysselsättning i egentlig mening? Vad förväntar man sej efter såna jobb annat än rejäla och oförglömliga käftsmällar? Man ber ju om det

Hur är det ett öga för öga? Det är ju snarare en teckning för ett huvud.

Men visst om du menar att om någon blir mobbad tillräckligt länge så får han DAMP? Ja det vet vi alla. Men om du är så intellektuell att du förstår provokationen hos muslimerna så bör du även förstå att bägaren rinner över hos fransmännen. Eller hur? Eller är man rasist isåfalll då helt plötsligt? För det du säger är alltså:

80 pers mördade och 300 skadade barn ungdomar i bataclan, Charlie Hebdo, m.m. Du rättfärdigar allt det med att vi ”mobbar islam för mycket”. Ser du inget problematiskt i din ståndpunkt?
Senast redigerad av fr0g 2020-10-30 kl. 13:20.
Citera
2020-10-30, 13:22
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jag hade förstått "öga för öga"-principen. Att någon muslim hade ritat karikatyrer på Jesus, det hade jag förstått. Och att kristna nu började halshugga muslimer som vedergällning för terrorhandlingarna i Frankrike, det hade jag förstått.

Men att du försvarar de bestialiska atentaten i Nice, det förstår jag faktiskt inte.

Nu är du så gammal så du måste lära dig skillnaden på att förklara och försvara. Det är alls inte samma sak.
Citera
2020-10-30, 13:30
Medlem
Intressant helomvändning av Macron, eller om det bara är ett spel för gallerierna. Sjukt hur mycket tokliberalerna har förstört det västerländska samhället senaste 10 åren bara. Visst det fanns problem innan också men det har eskalerat i en väldigt snabb takt.

Att dessa liberaler fortfarande har förtroende från befolkningen övergår mitt förstånd.

Dessa människor har fortfarande inte förstått grundläggande, muslimer i allmänhet vill inte integreras eller bli en del av vårat samhälle. Hur svårt skall det vara att förstå.
Citera
2020-10-30, 13:33
Medlem
AN68s avatar
Varför skulle det här vara attentatet som får fransmännen att verkligen säga ifrån?
Citera
2020-10-30, 13:40
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om han dör efter att ha blivit skjuten av en polis så tror hans anhängare att han kommer till himlen. Det måste vi till varje pris förhindra. Terroristen måste dö i fängelset som en gammal skröplig och oduglig man istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Nej han ska fan inte komma undan. Dö är vad han önskar.

Om man dödar alla terrorister så kan de inte rekrytera nya terrorister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in