2020-10-30, 00:50
Medlem
Har vi namn o bild på GM
Citera
2020-10-30, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Hur kunde röda korset utfärda ett gällande pass till GM , organisationen är väl ingen stat?

Det var inget pass men något slags dokument där hans namn framgick.
Men Röda Korset har blod på sina händer. i vilket fall.
Som de flesta NGO:er numera har tyvärr.
Citera
2020-10-30, 00:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Har fröken Löfven sagt något?

Yep, men eftersom du inte kollar på frökens twitter, så har du inte sett det ännu.
https://twitter.com/SwedishPM/status...14892467421186

Don't make yourself look like a retard. You're Better than that.
Senast redigerad av Trolltestet 2020-10-30 kl. 01:00.
Citera
2020-10-30, 00:59
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
When Bush said "You're either with us, or against us", we should have said "Fuck Off!"

We didn't (I did, but noone ever listen to me), which ultimately created the reality we experience Today.

We Created This Reality.

Alla som inte är 40+, är inte i krig emot Islam. Det är i krig emot Oss, och resultatet av de val vi gjorde för 20+ år sedan.

We're the True Enemy.

Nu kanske jag tycker du tillskriver krigen i Irak och Afghanistan lite väl mycket, Europas ibland skakiga relation med Islam går längre tillbaka, men jo jag håller med, minns inte vad Reagan sa men något i stil med att mellanöstern är mer komplex än vi tror, vi fattar det bara inte. Egen kommerntar: So lets stay out.
Citera
2020-10-30, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Eftersom att du verkar vara så himla besatt av ondska och religion så ska jag svara på din fråga utifrån de perspektiven. Jag bor i Sverige idag därför att ortodoxt kristna serber, under ledning av Slobodan Milosevic, bedrev en etniskt rensning på först bosnjaker och sedan på oss albaner. De brände ner våra hus och dödade ett par ur min släkt som inte hade turen att komma undan dessa barbarer.

Varför jag ska bo i Sverige är en intressant fråga. Men frågan är fel ställd. Varför ska jag som alban och i mitt fall muslim inte få bo i Sverige? Jag är muslim innanför mina väggar, jag är uni-utbildad, skötsam och tjänar och bidrar till mitt samhälle. Vem lider av min existens? Du? Nej.

Det finns över huvud taget ingen anledning för mig att inte förtjäna att bo här. Jag är precis som vem som helst du ser på gatan.

Ni vill inte ha oss här för att vi är muslimer. Ni bryr er inte ett dugg om människan bakom. Hade era föräldrar konverterat till Islam hade ni blivit så uppslukade av att de är anhängare till Islam att ni hade glömt att de var era föräldrar en gång i tiden.

Den besattheten är extrem och jag har svårt att tro att ni dagligdags riktigt kan vara lyckliga och ”normala” Svenssons. Det är nästan en sjukdom. En rationellt tänkande människa ser människan bakom religionen.

Nja, du "förtjänar" att bo här för att vi svenskar fattat det beslutet. Delvis inte genomtänkt om du frågar mig. Kriget på Balkan är sedan länge över och jag anser att flyktingar i huvudsak då skall återvända och bygga upp sina hemländer. Det är också en andemening i FN:s flyktingkonvention som är väldigt nedtonad i debatten.

Naturligtvis går det inte att säga att det skall gälla 100% men i huvudsak. Det är i grunden fel att flyktingstatus numera ofta leder till permanent uppehållstillstånd och skulle det drivas till sin spets så leder det faktiskt till att välordnade länder med mindre befolkningar till slut får se sitt eget folk bortträngt. Sverige är på god väg att skapa den situationen.

Du kan ju fundera på situationen som skulle uppstå om Albanien fick ordning på sin ekonomi och blev som Sverige och med våra eller ännu liberalare immigrationslagar och socialförsäkringssystem och det sedan blev en flyktingvåg i stil med 2015. Albanien ligger granne med Grekland och har inte ens 3 miljoner invånare. Öppna era hjärtan? Go figure.
Citera
2020-10-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
...

Ni vill inte ha oss här för att vi är muslimer. Ni bryr er inte ett dugg om människan bakom. Hade era föräldrar konverterat till Islam hade ni blivit så uppslukade av att de är anhängare till Islam att ni hade glömt att de var era föräldrar en gång i tiden.

Den besattheten är extrem och jag har svårt att tro att ni dagligdags riktigt kan vara lyckliga och ”normala” Svenssons. Det är nästan en sjukdom. En rationellt tänkande människa ser människan bakom religionen.

Flashback är ett anonymt forum. Gör dig inga fantasier över vem den ene eller andre är utöver det som skrivs. Jag kan säga (men inte bevisa) att du skjuter oerhört långt från målet i dina gissningar över hur jag mår och hur fanatisk (vilken ideologi?) jag är.

Jag har många muslimer på mitt jobb och har inga problem att se människan bakom. Jag tycker jag gång på gång nämnt att islam är ett problem på ett makroplan och att det inte går att se en långsiktig lyckosam kombination av Västvärlden och islam. Den enskilda muslimen kan i princip vara vem som helst, det är inte relevant. Det är summans verkan som är det problematiska. På sätt och vis är det nog den demografiska omfattningen som är huvudproblemet. Hade vi haft någon procent muslimer i Sverige hade frågan varit rätt ointressant och några moskéer här och där inget större problem. Men det är inte så det ser ut i Sverige och Västvärlden längre.

DET är problemet. Och om det är fanatism att påtala så är i så fall alla urfolk som ser sina rättigheter hotade i sina urhem fanatiker.
Citera
2020-10-30, 01:10
Medlem
Svart-Skalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
When Bush said "You're either with us, or against us", we should have said "Fuck Off!"

We didn't (I did, but noone ever listen to me), which ultimately created the reality we experience Today.

We Created This Reality.

Alla som inte är 40+, är inte i krig emot Islam. Det är i krig emot Oss, och resultatet av de val vi gjorde för 20+ år sedan.

We're the True Enemy.

Du skriver flummiga, felaktiga inlägg gång på gång. Islam har krigat mot alla sen 600-talet. Muslimer började inte döda i religionens namn för 20 år sedan.
Citera
2020-10-30, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svart-Skalle
Malaysias premiärminister: "Muslimer har rätt att mörda miljoner fransmän."

Det här är stort. Tänk er att Stefan Löfven skulle säga att svenskar har rätt att mörda miljoner muslimer. Det skulle bli en global katastrof. Muslimer däremot kan få uttrycka sig som de vill utan konsekvenser.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...r-PM-says.html

Det var väl f.d. premiärministern. Rätt viktig distinktion. Han har inget formeltt politiskt inflytande utan är en föredetting.
Citera
2020-10-30, 01:20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Du skriver flummiga, felaktiga inlägg gång på gång. Islam har krigat mot alla sen 600-talet. Muslimer började inte döda i religionens namn för 20 år sedan.

Jag har haft med islam att göra många gånger, och jag har även haft att göra med vita extremister många gånger, och jag har bara behövt döda 0,001% av dem p.g.a irrelevanta övertygelser, i syfte att freda mig själv.

Den enda gemensamma nämnaren hos de två är att procentandelen terminerade individer har varit likvärdig grupperna emellan.

Extremism är Mental Cancer. No matter who has it, it MUST be destroyed.
Citera
2020-10-30, 01:27
Medlem
"Tre döda i ett misstänkt terrordåd i Nice.

Då höjer polisen beredskapen i Stockholm.

Enligt uppgift har polisregionen fattat beslut om en särskild händelse."

Skriver AB

Kommer SÄPO att följa efter i sin bedömning? Eller har de kanske gått före i det här fallet?
Citera
2020-10-30, 01:30
Medlem
Citat:
Malaysias premiärminister: "Muslimer har rätt att mörda miljoner fransmän."

Det här är stort. Tänk er att Stefan Löfven skulle säga att svenskar har rätt att mörda miljoner muslimer. Det skulle bli en global katastrof. Muslimer däremot kan få uttrycka sig som de vill utan konsekvenser.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...r-PM-says.html
Har han uttryckt sig så vore såklart det enda rätta en gemensam västlig bojkott mot Malaysia.
Putin blir ju bojkottad bara han bygger ett extra utedass utan bygglov i princip.
Nog borde man kunna klämma åt Malaysia kännbart pga dess premiärminister.
Citera
2020-10-30, 01:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
"Tre döda i ett misstänkt terrordåd i Nice.

Då höjer polisen beredskapen i Stockholm.

Enligt uppgift har polisregionen fattat beslut om en särskild händelse."

Skriver AB

Kommer SÄPO att följa efter i sin bedömning? Eller har de kanske gått före i det här fallet?

Internt så tycker SÄPO att polislegionen är tämligen patetisk i detta avseende.

We Track and we Trace, och det finns ingenting som pekar på att Sverige är en måltavla i nuläget.
Senast redigerad av Trolltestet 2020-10-30 kl. 01:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in