Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Men varför skall ni bo i Sverige? Vad är grejen, vad är det för fel med att bo i den muslimska världen? Om du har härkomst från ett land som inte funkar så är den uppenbara frågan vad det beror på och hur det kommer att bli i Sverige om vi fortsätter såhär. Även om majoriteten av muslimer är skötsamma så finns en grundorsak till att du eller dina föräldrar flyttat hit och många av oss misstänker att ni vare sig ni vill det eller ej tar problemet med er hit. Inte var och en enskilt men som helhet blir det ändå konskevensen. För hur skall man annars förklara vad det blivit av mitt land?
Och visst, islam kanske inte går att härleda som uteslutande orsak men det finns ett synnerligen starkt samband mellan islam och den negativa utvecklingen i Europa. För egen del ser jag det som att vi får börja med det starkaste sambandet och motarbeta det. Där ingår dina moskéer tyvärr. Red ut situationen i era hemländer istället så kan ni gå i moskéerna där precis hur mycket ni vill.
Att Sverige har en "extrem blandning av etniciteter" är ett riktigt blekt argument. Nazityskland hade t.ex. jättemånga nazister men det betyder inte att det var bra där. Bara för att något finns behöver det inte vara bra och om det är relativt nytt så har man verkligen anledning att kritisera det och försöka vända utvecklingen.
Multikulturalismen är ett synnerligen nytt påfund i Sverige som inte egentligen har stöd hos befolkningen men som liksom dribblats in genom en kombination av mediatystnad, shaming och tricks.
Eftersom att du verkar vara så himla besatt av ondska och religion så ska jag svara på din fråga utifrån de perspektiven. Jag bor i Sverige idag därför att ortodoxt kristna serber, under ledning av Slobodan Milosevic, bedrev en etniskt rensning på först bosnjaker och sedan på oss albaner. De brände ner våra hus och dödade ett par ur min släkt som inte hade turen att komma undan dessa barbarer.
Varför jag ska bo i Sverige är en intressant fråga. Men frågan är fel ställd. Varför ska jag som alban och i mitt fall muslim inte få bo i Sverige? Jag är muslim innanför mina väggar, jag är uni-utbildad, skötsam och tjänar och bidrar till mitt samhälle. Vem lider av min existens? Du? Nej.
Det finns över huvud taget ingen anledning för mig att inte förtjäna att bo här. Jag är precis som vem som helst du ser på gatan.
Ni vill inte ha oss här för att vi är muslimer. Ni bryr er inte ett dugg om människan bakom. Hade era föräldrar konverterat till Islam hade ni blivit så uppslukade av att de är anhängare till Islam att ni hade glömt att de var era föräldrar en gång i tiden.
Den besattheten är extrem och jag har svårt att tro att ni dagligdags riktigt kan vara lyckliga och ”normala” Svenssons. Det är nästan en sjukdom. En rationellt tänkande människa ser människan bakom religionen.