2020-10-29, 23:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathanhylsta
Jag bryr mig om min egen sort, dom som dör av bomber i Mellanöstern är fiender

If that is what you think, your children may be destined to die by western weapons, and you'll have no choice but to LIKE it.

Citat:
Ursprungligen postat av badabosh
Sluta tyck synd om dem det inte är synd om.

Det är inte synd om civila dödsoffer för terrordåd alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av badabosh
Sluta projicera dina skuldkänslor på människor det inte är synd om. Ta tag i dina problem och förstå att andras problem är andras, inte dina.

Skulle jag ta till mig den projektionen så skulle varken jag eller nån annan i denna tråd kunna ha något mer att säga i denna tråd.

ALLA i denna tråd som sagt något hittills i affekt kring dådet i Frankrike, är därmed emotionella HOROR utifrån Ditt sätt att se på saken, right?
Citera
2020-10-29, 23:29
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nu försöker du blanda bort korten.
Frågeställaren pratade om punktmarkering mot moskéer och avlyssning av imamer. Då är det inte någon muslim som räddar liv utan spaning mot muslimer med onda avsikter som räddar liv.

Det du tar upp är önskvärt men marginellt.
Det finns nazistiska avhoppare också men nazism är ändå ett problem.

Jaha. Jaja, jag delar fortfarande samma åsikt. Kan man i slutändan redogöra för att man räddat liv då ska aktionen rättfärdigas. Men att tjuvlyssna på imamer utan grund är både olagligt och dumt.

Bättre att själv närvara under fredagspredikan och lyssna med egna öron.

Citat:
Är du nyinflyttad eller varför förstår du inte vad jag skriver?
Frågan var hur du skulle välja att göra i ett skarpare läge om du inte ville ge upp din muslimska livsstil. Jag exemplifierade det med svensk i Japan, fattade du inte vad jag skrev?

Klart du inte kan upphöra vara alban även om Mona Sahlin tror det.

Vad är ett skarpare läge? Jag är muslim hemma i mitt egna rum, där jag ber. Blir det ett skarpt läge kan väl för tusan inte du veta om jag ber i mitt rum eller inte. Vad jag gör hemma har du inget med att göra.

Så nej, ett skarpare läge hade inte påverkat mig.
Citera
2020-10-29, 23:33
Avslutad
Jag tycker att det fel av väst att hålla på att lägga sig i mellanöstern eller afganistan. Västmakter kan inte bringa demokrati till dessa länder. Det måste dom fixa själva. Väst ska inte stjäla deras olja heller eller sälja ett enda vapen till såna länder. Sådant genererar bara flyktingar som inte passar någonstans, ger bara problem.
Det är dags att dom får klara sig själva och bli fria från väst, så blir vi fria från dem.
Citera
2020-10-29, 23:34
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
I Saudiarabien så körde man en till attack som verkar vara kopplad till den här:
2020.10.29 A man angered over cartoons, stabs a guard outside the French consulate.
https://thereligionofpeace.com/

Vakten verkar ha överlevt.
Citera
2020-10-29, 23:34
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag tror väldigt få av barnen i skolbussen i Jemen som sprängdes av amerikanska bomber, har så mycket att säga till om vilka stater som köper vad...

Om Dina barns skolbuss sprängs av en bomb vars splitter säger "Made in America" så tvivlar jag på att Du hade så mycket att säga till om vem som köpte dessa vapen.

I'm quite sure You'd blame America, no matter what..

Det har koppling med diskussionen om att Väst borde sluta sälja vapen till stater som har Islam som statsreligion, i detta fall Saudiarabien.

Muslimer hade aldrig kommit till europa om vi inte hade medverkat till att destabilisera deras hemländer.
Vi förstörde deras hem, varpå de nu tvingats bygga nya hem hos Oss.

If we don't want them near our homes, we should probably stop help destroying Their homes...

I Jemen slåss shiiter mot sunniter. Sunniterna stöds av Saudiarabien som har gått in med trupper i Jemen, har flygbombat städer etc. Shiiterna stöds av Iran. Iran har en stor inhemsk vapenproduktion. Det är inte USA som har orsakat splittringen mellan sunniter och shiiter.

Kriget i Jemen har inte orsakat någon migrantvåg till Europa (ännu), däremot har massor av tex tunisier flyttat till Europa, ett land som har varit förhållandevis stabilt ekonomiskt och politiskt. Så krig behöver nödvändigtvis inte vara en pushfaktor för migration. Pullfaktorn att skapa sig ett ekonomiskt bättre liv har skapat betydligt större migrantströmmar.

Den muslimska invandringen till Europa har mera att göra med demografi och ekonomi. De muslimska länderna har haft en explosionsartad befolkningstillväxt (vilket i och för sig kan tillskrivas Västländer var innovationer inom medicin har bidragit till den utvecklingen) och en ekonomi som inte kan suga upp alla unga arbetslösa människor.

Vi ser i Frankrike ända sedan länder som Algeriet, Tunisien, Marocko, Senegal har blivit självständiga har människor därifrån migrerat till Frankrike i hopp om bättre levnadsvillkor. Kanske hade det varit bättre att Frankrike haft ett förmyndarskap över dessa länderna och styrt i stället för självständighet.
Citera
2020-10-29, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag tycker att det fel av väst att hålla på att lägga sig i mellanöstern eller afganistan. Västmakter kan inte bringa demokrati till dessa länder. Det måste dom fixa själva. Väst ska inte stjäla deras olja heller eller sälja ett enda vapen till såna länder. Sådant genererar bara flyktingar som inte passar någonstans, ger bara problem.
Det är dags att dom får klara sig själva och bli fria från väst, så blir vi fria från dem.

Det var som hämnd för Oklahoma-terrordådet och 9/11 som USA la sig i mellanöstern.

Islamisterna startade kriget själva efter Iran/Irak kriget tog slut.
Citera
2020-10-29, 23:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
I Jemen slåss shiiter mot sunniter. Sunniterna stöds av Saudiarabien som har gått in med trupper i Jemen, har flygbombat städer etc. Shiiterna stöds av Iran. Iran har en stor inhemsk vapenproduktion. Det är inte USA som har orsakat splittringen mellan sunniter och shiiter.

Skolbarnen som dog i skolbussen av en bomb vars splitter sade "made in America" lär dock inte bry sig så mycket om vem som krigar emot vem.. De ser bombsplittret, och drar därefter sina slutsatser om att "America is to Blame!"

Inte helt olikt de slutsatser som halva trådens skribenter drar när terroristen säger "Allah Achbar" (eller hur fan det nu stavas) så är "Islam is to blame".

It's NOT.

Kan du se kontrasterna jag försöker tydliggöra här i tråden?
Senast redigerad av Trolltestet 2020-10-29 kl. 23:43.
Citera
2020-10-29, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Muslimen har fastat i 1.400 år och arbetsbördan har inte blivit värre med tiden direkt. Så om det gick att knega då så går det att knega idag!

Jag fastade hela ramadan utan problem! Det är först när jag kommer hem som jag börjar bli märkvärdigt hungrig.

Sen har folk gjort liknande fastan (fast i icke-religiösa sammanhang) i evigheter och principen är samma. Funkar kanon!
Ok du verkar ganska vettig. Det är den gruppen som håller på med terrordåd och oanpassningsbara jag inte vill vara i närheten av. Har du någon gissning hur stor den gruppen är?
Citera
2020-10-29, 23:43
Medlem
Hur kunde röda korset utfärda ett gällande pass till GM , organisationen är väl ingen stat?
Citera
2020-10-29, 23:44
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Men varför skall ni bo i Sverige? Vad är grejen, vad är det för fel med att bo i den muslimska världen? Om du har härkomst från ett land som inte funkar så är den uppenbara frågan vad det beror på och hur det kommer att bli i Sverige om vi fortsätter såhär. Även om majoriteten av muslimer är skötsamma så finns en grundorsak till att du eller dina föräldrar flyttat hit och många av oss misstänker att ni vare sig ni vill det eller ej tar problemet med er hit. Inte var och en enskilt men som helhet blir det ändå konskevensen. För hur skall man annars förklara vad det blivit av mitt land?

Och visst, islam kanske inte går att härleda som uteslutande orsak men det finns ett synnerligen starkt samband mellan islam och den negativa utvecklingen i Europa. För egen del ser jag det som att vi får börja med det starkaste sambandet och motarbeta det. Där ingår dina moskéer tyvärr. Red ut situationen i era hemländer istället så kan ni gå i moskéerna där precis hur mycket ni vill.

Att Sverige har en "extrem blandning av etniciteter" är ett riktigt blekt argument. Nazityskland hade t.ex. jättemånga nazister men det betyder inte att det var bra där. Bara för att något finns behöver det inte vara bra och om det är relativt nytt så har man verkligen anledning att kritisera det och försöka vända utvecklingen.

Multikulturalismen är ett synnerligen nytt påfund i Sverige som inte egentligen har stöd hos befolkningen men som liksom dribblats in genom en kombination av mediatystnad, shaming och tricks.

Eftersom att du verkar vara så himla besatt av ondska och religion så ska jag svara på din fråga utifrån de perspektiven. Jag bor i Sverige idag därför att ortodoxt kristna serber, under ledning av Slobodan Milosevic, bedrev en etniskt rensning på först bosnjaker och sedan på oss albaner. De brände ner våra hus och dödade ett par ur min släkt som inte hade turen att komma undan dessa barbarer.

Varför jag ska bo i Sverige är en intressant fråga. Men frågan är fel ställd. Varför ska jag som alban och i mitt fall muslim inte få bo i Sverige? Jag är muslim innanför mina väggar, jag är uni-utbildad, skötsam och tjänar och bidrar till mitt samhälle. Vem lider av min existens? Du? Nej.

Det finns över huvud taget ingen anledning för mig att inte förtjäna att bo här. Jag är precis som vem som helst du ser på gatan.

Ni vill inte ha oss här för att vi är muslimer. Ni bryr er inte ett dugg om människan bakom. Hade era föräldrar konverterat till Islam hade ni blivit så uppslukade av att de är anhängare till Islam att ni hade glömt att de var era föräldrar en gång i tiden.

Den besattheten är extrem och jag har svårt att tro att ni dagligdags riktigt kan vara lyckliga och ”normala” Svenssons. Det är nästan en sjukdom. En rationellt tänkande människa ser människan bakom religionen.
Senast redigerad av Machiavelly 2020-10-29 kl. 23:47.
Citera
2020-10-29, 23:45
Medlem
halvblinds avatar
[quote=Machiavelly|73412130]Jaha. Jaja, jag delar fortfarande samma åsikt. Kan man i slutändan redogöra för att man räddat liv då ska aktionen rättfärdigas. Men att tjuvlyssna på imamer utan grund är både olagligt och dumt.

Bättre att själv närvara under fredagspredikan och lyssna med egna öron.

Och det är sanningen man får höra då, eller.... Taqiyya...hört om det??
Citera
2020-10-29, 23:48
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Det var som hämnd för Oklahoma-terrordådet och 9/11 som USA la sig i mellanöstern.

Islamisterna startade kriget själva efter Iran/Irak kriget tog slut.
USA har lagt sig i mellanöstern långt innan 9/11. Oklahoma-dådet utfördes av Timothy McVeigh och Terry Nichols som hämnd för bl.a Waco, alltså helt orelaterat till mellanöstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in