Citat:
Ursprungligen postat av
Machiavelly
Du kan väl inte kräva att jag ska sluta vara alban för att få bo i Sverige? Räcker det inte med vara högutbildad, hårt arbetande och till och (numera) på frivillig basis avtalad med Försvarsmakten? Vad mer vill du att jag ska göra?
I händelse av krig kommer jag att försvara Sverige oavsett vem som är angripare. Blir det inbördeskrig så är det Polismyndighetens uppgift, inte min, att försvara landet. Jag kommer att fortsätta leva mitt liv som vanligt och kommer endast bekämpa de som väljer att bekämpa mig, oavsett religion eller inte.
Förövrigt tror jag nog att en massa invandrare kommer hoppa på mig i tron om att jag är svensk.
Just nu är det du som hatar på mig för att jag är muslim.
Det är alltså ingen skillnad mellan dig och de getknullarna som sprider hat.
Grattis! Hur känns det att dela exakt samma egenskaper som de du hatar? Hyckleri och idioti säger jag.
Nu skriver jag inte utifrån min egna åsikt, men jag har förståelse för hur de svenskar som vill ha ett helt etniskt svenskt land tänker.
Vi har sett att den s.k. mångkulturen lett till en massa allvarliga problem för Sverige, att invandringen från den tredje världen har varit en rejäl nitlott för Sverige som nation, nu menar jag inte på individmässig basis, det finns många som klarar av att bo i Sverige utan att ställa till problem, men om man ser kollektivt på invandringen så överväger problemen kraftigt i förhållande till fördelarna. Det finns självklart stora variationer mellan olika invandrargrupper beroendes på hur utvecklat land de kommer ifrån och hur pass närstående kultur och mentalitet är den svenska.
De svenskar som du debatterar med i denna tråd kanske inte alls vill dig något illa utan önskar dig all lycka i världen - men dock inte i Sverige utan kanske i Albanien eller Kosovo. De vill ha Sverige ifred, och utveckla landet utan att behöva vara en socialbyrå för människor ifrån tredje världen, som sedan som tack för hjälpen rånar unga svenska killar och förgriper sig på tjejer. Du som är alban vet förstås att din egen etniska grupp inte är särskilt förtjust i mångkultur, i alla fall inte i era hemländer.
Med det sagt så vill jag understryka att jag inte menade detta inlägg som ett personligt påhopp mot dig eller något påhopp mot personer av islamisk tro.