2020-10-29, 21:47
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilzos
Skulle det vara okej för dig ifall Säpo punktmarkerade moskéer och imamer med avlyssning och spaning ifall det skulle rädda oskyldiga liv?

Absolut. Kan en muslim rädda liv så ska vi självklart göra det. Tror till och med det uppmärksammades ett fall i Sverige där imamen i en moské lyckades identifiera en extremist och anmälde honom till SÄPO. Minns inte när detta hände men det var inte jätte-länge sedan.
Citera
2020-10-29, 21:47
Medlem
Det här ska visst vara en bild på fanskapet:

https://mobile.twitter.com/dreigingnl/status/1321822040853254144/photo/1?ref_url=https%3a%2f%2ftpo.nl%2f2020%2f10%2f29%2f even-voorstellen-brahim-a-21-asielzoeker-uit-tunes ie-slachtte-in-nice-3-mensen-af-riep-allah-akbar%2f

Med tanke på att han kommit till Frankrike för bara några veckor sedan kan man ju undra om hans plan var att begå dådet redan vid utresan från Tunisien. Läskigt i så fall! Som fjärrsökande mordmissiler som följer med flyktingströmmarna. De behöver ingen tid för att låta sig radikaliseras. De är redan radikaliserade med ett mål i siktet. Ond bråd död i Allahs namn!
Citera
2020-10-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Du kan väl inte kräva att jag ska sluta vara alban för att få bo i Sverige? Räcker det inte med vara högutbildad, hårt arbetande och till och (numera) på frivillig basis avtalad med Försvarsmakten? Vad mer vill du att jag ska göra?
...

Nej, sade jag det? Jag sade att islam och mångkulturalism på sikt riskera förstöra Sverige och jag sade att om konfliktnivån i framtiden trappas upp på allvar och Sverige skulle inta en extremt restriktiv hållning till islam som gjorde att du inte trivs så kanske du skulle fundera på att flytta till Albanien om det albanska och islam är viktigt för dig.

Inte ett dugg konstigt, om jag bodde och jobbade i t.ex. Japan och de plötsligt ändrade sin politik så att den inte passade mig men passade japanerna så får jag väl flytta hem eller till ett annat land? Inte kräva att japanerna skall anpassa sig efter mig.

Men Albanien är rätt ointressant i sammanhanget det är det stora islamska sammanhanget som är det viktiga. Så hur skulle du själv ställa dig i en skarp religionskonflikt? Sverige ungefär som Sverige 1990 men utan acceptans för islam och att du fick behålla din höga levnadsstandard eller hem till Albanien och islamskt leverne?
Citera
2020-10-29, 21:49
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
1 persons agerande?
Ja eller så har Europa ( usa också för den delen.. verkligen!) fått utstå dessa terrorattacker i flera år och vilka har utfört?

Är det munkarna kanske?
Eller de korsbärande människorna?

Eller vänta...
Finns idioter på alla sidor, kristna som muslimer.
Läs på här om islams syn på våld.
https://islam.se/terrorism
” Det är olyckligt att islam idag är synonymt med terrorism ty långt ifrån att förespråka terrorism är islam en fridfull religion vars fundament lär muslimer att upprätthålla fred och rättvisa världen över.”
Citera
2020-10-29, 21:51
Medlem
Citat:
Absolut. Kan en muslim rädda liv så ska vi självklart göra det. Tror till och med det uppmärksammades ett fall i Sverige där imamen i en moské lyckades identifiera en extremist och anmälde honom till SÄPO. Minns inte när detta hände men det var inte jätte-länge sedan.

Nu försöker du blanda bort korten.
Frågeställaren pratade om punktmarkering mot moskéer och avlyssning av imamer. Då är det inte någon muslim som räddar liv utan spaning mot muslimer med onda avsikter som räddar liv.

Det du tar upp är önskvärt men marginellt.
Det finns nazistiska avhoppare också men nazism är ändå ett problem.
Senast redigerad av Varglig 2020-10-29 kl. 21:54.
Citera
2020-10-29, 21:54
Medlem
DeValeras avatar
Europas regimer förstår inte eller vill inte hur man ska handskas med denna typ av terrorism. Varför är Israel skickliga på att undvika dylika attacker trots att Israels befolkning utgörs av ca 20% araber och i de ockuperade Västbanken så utgör araber en stor majoritet? Börjar Israel, eller dess medier rita karikatyrer för att förhindra terror? Svar nej, finns ingen anledning att starta dylika provokationer. Istället ser de till att straffa inte bara terrorister utan även dennes närstående. Eftersom muslimer i de flesta fall kommer från klansamhällen räcker det inte bara att gå på den enskilde terroristen utan dennes handlingar måste även få allvarliga konsekvenser för dennes närstående. På detta vis har Israel lyckats att hålla nere antalet terrorattentat både i själva Israel liksom på det ockuperade Västbanken.
Citera
2020-10-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Vad var motivet bakom dagens attack då? Brände dom koraner i kyrkan, eller visade dom karikatyrer av profeten? Eller står det en rondellhund utanför entrén? Vad var motivet denna gång?

Det finns amerikanska trupper i Europa också, dessutom kryllar det av europeisk (västerländsk) militär i Europa.

Så att fly "västerländska" bomber rimmar väldigt illa. Sanningen är att ni försöker fly från er själva. Du trivs bättre i Europa bland främlingar än i ditt forna hemland bland dina egna.

Vet inte var motivet var. Kanske psykiskt sjuk. Eller gäller det bara när det är vita förövare?

Västerländska bomber faller inte här, de tillverkas här men släpps där.

Jag jar absolut inte flytt från "oss själva" då hade jag inte bosatt mig bland "oss själva" här. Sluta tro på media om att vi hatar varandra och oss själva. Det är västerländsk aggression, inblandning och utsugning vi flyr. Mellanösterns problem började efter Frankrike och englands uppdelning genom sykes-picot
Citera
2020-10-29, 21:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
"Vilket ger artiklar.." Vilken blaska arbetar du för? Aftonbladet? Eller är du på SVT?

Jag är Independent.

Citat:
Ett; Jag inga "flashback-vänner", det varken behöver jag eller ens funderar över.
Buket 10 år? LOL Du blir barnsligare o barnsligare. Eller är "Buket" kanske barnet du förgriper dig på?

Gå till (FB) Buket, 10, ska utvisas till Turkiet och försvara mig emot dina själsfränder. De ser mig som nån sorts förrädare för att jag inte tar Buket och hennes blattefamilj i försvar. I could use Your support.

Citat:
"Enorm polarisering". Din värld där oron över polariseringar och kvällsskräpets rubriker styr samhället närmar sig slutet för varje europe som får halsen avskuren av muslimer.

Mina analyser av vad som är hur är mer innehållsrika än så.

Citat:
"Kommer aldrig" Är du gud?

I refuse to answer that question on the grounds that I may incriminate myself.

Citat:
Du vill verkligen inte fatta att det trygga "Europa" kan förvandlas till en oroshärd precis som vilket annan världsdel som helst.

Jorå, jag fattar att denna trygghet kan äventyras av allt från nyttiga idioter till emotionella reaktionister. I stand against that.

Citat:
Det finns inget magiskt som plötsligt upphävt alla möjligheter till krigstillstånd som plågat världen genom historien.

Vi i väst kan dock säga NEJ till att dras med i samma religionsbaserat dravel som backat vetenskapen med tusen år redan.

Hade Religion som fenomen inte funnits, så hade människan koloniserat hela solsystemet by now.

Citat:
Det lär inte va många som "flyr från helvetet" utan mer söker välfungerande samhällen som de själva inte förmår skapa eller behålla.

I've met one of those already. He's homeless now:
(FB) Flyttar till Athen med 5k. Motiverar Svenskar
Citera
2020-10-29, 22:02
Medlem
HipToBeSquares avatar
Ännu en tunisier uförde terrodåden. Tunisier ligger nu högt upp på listan när det gäller terrordåd, trots att det är ett relativt litet land. Vad är så speciellt med tunisien?
Citera
2020-10-29, 22:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathanhylsta
Det va ett allvarligare hot 2015-2017 när det var terrorattacker stup i kvarten men det är fortfarande ett hot.

Jag ser islamister som avväpnade och impotenta losers. Sedan de förlorade sitt "kalifat" har de inte varit värre än stackmyror vars myrstack vi just sprängt med hjälp av ett Tigerskott. Enskilda myror här och där som biter folk ibland, men stacken är förintad och har inget inflytande nånstans i skogen längre.
Citera
2020-10-29, 22:07
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Du kan väl inte kräva att jag ska sluta vara alban för att få bo i Sverige? Räcker det inte med vara högutbildad, hårt arbetande och till och (numera) på frivillig basis avtalad med Försvarsmakten? Vad mer vill du att jag ska göra?

I händelse av krig kommer jag att försvara Sverige oavsett vem som är angripare. Blir det inbördeskrig så är det Polismyndighetens uppgift, inte min, att försvara landet. Jag kommer att fortsätta leva mitt liv som vanligt och kommer endast bekämpa de som väljer att bekämpa mig, oavsett religion eller inte.

Förövrigt tror jag nog att en massa invandrare kommer hoppa på mig i tron om att jag är svensk.

Just nu är det du som hatar på mig för att jag är muslim.
Det är alltså ingen skillnad mellan dig och de getknullarna som sprider hat.

Grattis! Hur känns det att dela exakt samma egenskaper som de du hatar? Hyckleri och idioti säger jag.

Nu skriver jag inte utifrån min egna åsikt, men jag har förståelse för hur de svenskar som vill ha ett helt etniskt svenskt land tänker.

Vi har sett att den s.k. mångkulturen lett till en massa allvarliga problem för Sverige, att invandringen från den tredje världen har varit en rejäl nitlott för Sverige som nation, nu menar jag inte på individmässig basis, det finns många som klarar av att bo i Sverige utan att ställa till problem, men om man ser kollektivt på invandringen så överväger problemen kraftigt i förhållande till fördelarna. Det finns självklart stora variationer mellan olika invandrargrupper beroendes på hur utvecklat land de kommer ifrån och hur pass närstående kultur och mentalitet är den svenska.

De svenskar som du debatterar med i denna tråd kanske inte alls vill dig något illa utan önskar dig all lycka i världen - men dock inte i Sverige utan kanske i Albanien eller Kosovo. De vill ha Sverige ifred, och utveckla landet utan att behöva vara en socialbyrå för människor ifrån tredje världen, som sedan som tack för hjälpen rånar unga svenska killar och förgriper sig på tjejer. Du som är alban vet förstås att din egen etniska grupp inte är särskilt förtjust i mångkultur, i alla fall inte i era hemländer.

Med det sagt så vill jag understryka att jag inte menade detta inlägg som ett personligt påhopp mot dig eller något påhopp mot personer av islamisk tro.
Citera
2020-10-29, 22:08
Medlem
v.uljanovs avatar
Kanske fransk underrättelsetjänst kan fixa det som USA:s misslyckades med för några år sedan, knäppa Erdogan. Han har stor skuld i detta, världens just nu farligaste man. Fy fan vad skönt det vore om vi blev kvitt honom. Antingen det, eller att de sparkar ut Turkiet ur NATO och går till anfall istället. Turkiet är den starka motorn för islamismen nu. De sitter på en kran med avskräde att hålla eller släppa på, Europa är gisslan till ett ofritt förtryckarland. Så oerhört mycket bättre det var med det sekulariserade Turkiet under Atatürk och hans efterträdare. Nu är det de gamla kristendomsfientliga osmanerna igen. Sätt stenen i rullning, Macron!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in