2020-10-28, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom Lena bevisligen inte var så noga med hygienen (vad som rann) så frågar man sig vad som får dig att tro att SD inte visste om Lenas kjol var nerkladdad med sperma?
AB 147 förhör SD (3) s 640 (pdf)

FL2: Hur då menar du?
MT: Att.. när vi har haft sex hemma hos henne så tar hon ju aldrig på sig nånting utan .. ah ..
hon går alltid runt med toapapper.. mellan benen en stund och sen duschar hon .. och sen är
det nya trosor och .. sånt där .. trosskydd.
FL2: Och hur har hon det här toapappret?
MT: Vad sa du?
FL2: Hur.. på vilket sätt använder hon det här toapappret?
MT: Ja .. hon har det mellan benen bara och går runt en stund tills .. det har kommit ut det
som behöver komma ut..
FL2: Hur länge går hon runt så?
MT: Äh .. tills hon ko .. tills hon går till duschen. Men .. så pass länge så att.. jag brukar tjaffsa
med henne för att.. det är inte det attraktivaste .. en naken människa som går runt med en tuss
toapapper..
FL2: Gör hon så varje gång?
MT: Ah i princip .. äeh varje gång nej det ka .. nej det.. nej! det måste jag ju säga eftersom ni
är ni .. så nej hon gör inte varje gång.
FL2: Näe ..
MT: Men det.. det är det vanliga .. när vi är hos henne. Det står till och med en liten toarulle
för ändamålet i soffbordet. Där vi oftast hamnar hos henne .. det står en toarulle bredvid
sängen också för ändamålet.
FL2: Vad är ändamålet, vad är anledningen till att hon tar..
MT: Eh att.. att det inte ska komma .. kladd på fel ställen.
FL2: Vad är det för kladd?
MT: Ja det är rester av mig och rester av henne ..
FL2: Och vad är det för rester?
MT: Det är sperma, det är blod det är slidsekret eller vad det kan kallas ..

Du skriver "eftersom Lena bevisligen inte var så noga med hygienen"...

Efter samlag tog LW toapapper till hjälp för att det mesta av sperman skulle samlas upp där, alla kvinnor vet att det tar ett tag innan det mesta kommit ut.

Sedan beskriver SD att hon duschar, tar på sig nya trosor samt trosskydd.

Vad tänker du skulle vara bevis på att LW inte var noga med hygienen?

När de hade sex hemma verkar hon ha gjort allt för att sperman varken skulle hamna på någon kjol eller annorstädes.
Citera
2020-10-28, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nej i det fallet så vet jag att hon inte gjorde det pga stor respekt och ren skär vänskap....
En vän att prata med ,varken mer eller mindre ,men dock det bästa som LW behövde i sin situation för att kunna reda i sina förvirrade tankar om rätt och fel ...

Kommer alltid fundera på vem som gjorde första inviten till intimitet , utav de två ; SD eller LW ?

Vem som tog första steget? Det är jag ganska säker på att SD själv berättat någonstans i FUP. Det var han, eftersom hans fru var sjuk och "ur bilden". Med lite tjat och stor ansträngning (antagande) så lyckades han riva LWs stängsel.
(Rätta mig om jag har fel, Stefan)
Citera
2020-10-28, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tror också att jag vet vem det är. Vad tycker hans familj om hans vänskap med LW nu när det har blivit allmänt känt att LW stötte på gifta män? Stötte hon på honom också men han var den enda som klarade av att säga nej till henne?

Har du sett någonstans att det handlat om mer än EN gift man, SD, som dessutom var den som stötte till att börja med.
Det vore bra om alla höll sig till sanningen i tråden.
Citera
2020-10-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skriver "eftersom Lena bevisligen inte var så noga med hygienen"...

Efter samlag tog LW toapapper till hjälp för att det mesta av sperman skulle samlas upp där, alla kvinnor vet att det tar ett tag innan det mesta kommit ut.

Sedan beskriver SD att hon duschar, tar på sig nya trosor samt trosskydd.

Vad tänker du skulle vara bevis på att LW inte var noga med hygienen?

När de hade sex hemma verkar hon ha gjort allt för att sperman varken skulle hamna på någon kjol eller annorstädes.

Hon var ju extremt noga med hygienen. Hon påminde ju SD om att hålla sig ren. Så det går inte att fästa sig vid vad ett fåtal skriver. Hata lögnen!
Citera
2020-10-28, 09:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tror också att jag vet vem det är. Vad tycker hans familj om hans vänskap med LW nu när det har blivit allmänt känt att LW stötte på gifta män? Stötte hon på honom också men han var den enda som klarade av att säga nej till henne?

Vad ska dom tycka? För det första så var dom enbart vänner och för det andra så stötte väl inte LW på varenda karl hon träffade och vad anbelangar gifta män så var det väl bara SD som var gift.
Citera
2020-10-28, 11:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vem som tog första steget? Det är jag ganska säker på att SD själv berättat någonstans i FUP. Det var han, eftersom hans fru var sjuk och "ur bilden". Med lite tjat och stor ansträngning (antagande) så lyckades han riva LWs stängsel.
(Rätta mig om jag har fel, Stefan)
Skämtar du? Riva LWs stängsel????

Lenas problem var att hennes jakt efter män var fullständigt stängsellöst. Har du inte förstått att Lena var gränslös ännu givet sin sjukdom Har du inte förstått att hon spam-messade gifta män på nätterna?

Lena var oehört fysisk, även män hon träffade första gången tog hon gärna i hand eller lade handen på eller runt. Lena förstod inte sociala gränser. Läs FUP istället för att snickra ihop egna verkligheter att vilseleda tråden med.

Fan vet om hon inte var näck under prästkappan när hon sjöng enl, uppgift sjöng "utan dina andetag för SD" på bröllopet.
Vem hon hade blicken klistrad på behöver vi väl inte missa?

Postat 2018-05-30, 21:19
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Ett sjukt inlägg i tråden är att när Lena Wesstöm jobbade som präst , så vigde hon SD o HD när dom gifte sig i kyrkan 2011-12 , Och t.o.m sjöng för dom sången av Kent " utan dina andetag...
Vad tycker ni om det?? Sjukt eller friskt?

Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så
Jag kan inte ens gå

Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå
Blir jag

Utan dina andetag
Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit
Och utan ett ljud

Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår
Jag kan inte ens gå

Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår
Blir jag
Utan dina andetag mm mm

-----------------
Det finns säkert någon dum jäkel som inbillar sig texten var avsedd för makan pastorn försökte knäcka när hon tillfrisknade och blev ett hot mot Lenas ego.

Det kan tyckas grymt att tala klarspråk men man ska f-n inte ta sig rätten att ljuga om en människa för att hon är död. Det går inte förstå varför Lena mördades utan att förstå vilka förskräckliga relationsproblem hennes sjukdom innebar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-28 kl. 11:43.
Citera
2020-10-28, 11:40
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hon var ju extremt noga med hygienen. Hon påminde ju SD om att hålla sig ren. Så det går inte att fästa sig vid vad ett fåtal skriver. Hata lögnen!
Ja verkligen(hata lögnen)
Var inte SD hos JG när brottet pågick?
Citera
2020-10-28, 12:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, men hon pratar med JJ om batterierna under lördagskvällen 20:54:51-22:39:02 (1 h 44 min 11 sek - A158, s. 182ff). - När hon såg att batterierna var dåliga gick hon hem igen för att hämta nya (s. 208), men även dessa visade sig dåliga (s. 213f). Det kan tilläggas att hon sön 13 kl. 09.40 skickade bl.a. en bild från en skog (”Absolute X-mas” - och batteribyte -?). - MGM visste hur som helst att LW pysslade med sina cacher och kände säkert igen platsen där hon tagit sin bild.

Det är väl troligt.
Där såg han sin chans.

Citat:
LW hade sent på fredagskvällen gått till X-mas och sedan på återvägen sett blixtnedslaget. När hon under lördagskvällen besökte cachen* igen tyckte hon placeringen var helt OK:

/.../ Ska vi se här nu... ska... ah där är den ju! Eller? Jo där är den... näe... den här sitter bra, den sitter bra... dom har tagit ur skitmycket men just här har dom inte tagit ut... man ser den ju det gör man men... (skrattar till) nu lyser den inte igen. /.../ Det är jättefint när det lyser... fasen! Jag får gå hit en gång till... men jag ska bara titta på den från lite olika... nej men den här sitter bra... det var nån som sa att dom har röjt ur så mycket så att... att den liksom riskerar och bli mugglad men... äh... för tusan det här går väl bra. (s. 203).

*...nu... så då tänkte jag att jag ska ta och gå en tur till min gömma det var lite dåligt ljus igår när jag gick... jag ska gå och titta till den... den sitter lite... dom har röjt i skogen men jag måste byta om lite. (s. 190)

....och vad passar då bättre än att kolla lite precis på den platsen som ligger så väl skyddad från insyn, men ändå ligger så nära hemmet att man kan planera in "allt" på 20 minuter. Knappt hunnit med ett mord.

Citat:
Ja, här finns en tidsmässig möjlighet för ett kortare möte - men LW lämnar sin bostad 22:45:41 och är tillbaka vid bostaden igen 23:08:00. - Dessförinnan har hon okänd aktivitet 22:02:14-22:41:00 (tills hon går ut = 38 min 46 sek), och ännu lite tidigare: 21:09:45-21:57:34 = 57 min 49 sek okänd aktivitet.
Vad gör MGM 21:09:45-21:57:34 resp. 22:02:14-22:41:00? - Ser lite rörigt ut, men en liten promenad/cykeltur fanns nog möjlighet att sticka emellan med, t.ex. efter 21:09:20. - Och vissa sms är tämligen enstaviga.

Vid något tillfälle kanske Lena duschar. Det finns utrymme för ett kortare möte och fr a finns det utrymme för att kommunicera dom emellan, som nu förmodligen (?)är raderat. För sällan verkar det vara sååå tyst på Lena. Inloggningen 7 okt- 18 på Lenas konto med sökningen "min tidslinje" är ett sådant tillfälle då detta kunnat tas bort.

Citat:
Det är tre SMS varav det sista återskapat och befunnet oläst. Han kan ha läst det första och/eller andra - eller alla tre kan vara olästa.

Jo, så kan det vara.

Citat:
Ev. raderingar försvårar kartläggningen. - Åklagarens uppfattning om ”brottsplanen” är ju att MGM natten mellan fredag och lördag ska ha stämt träff med LW i Vivallaskogen. - Så långt kan det stämma: LW befinner sig stående på F*bärsg. och sms:ar ”Hallå” tre ggr lör 00:08:54-55. - Sedan anses MGM ha planerat att först delge polisen tre presumtiva mördare som agerat som om de velat sno hans mobiltelefon (som han turligen ej haft med sig), uppge falskt namn; för att därefter cykla hem till LW och lura med henne till Vivallaskogen i akt och syfte att där mörda henne. Enligt åklagaren hade MGM kallt räknat med att de tre hotfulla männen skulle få skulden för mordet. Endast hundrastaren PM:s uppdykande ska ha avhållit MGM från att fullfölja sin plan. - Jag tvivlar starkt på att detta är något HR kan anamma. - Däremot stämmer det med att MGM tydligen går i gång på att spana på personer; t.ex. 17 sept 2016 bespetsade sig MGM på att smyga i V-berga (A163, s. 413) - och det ev. mötet med LW kan ha varit av högst preliminär art - så att han kunde komma igen med ett senare; lite mer "ordentligt" möte.

Det finns väl inget som går att bevisa att detta var en mordplan eller en generalrepetition inför mordet. Men jag har lite svårt att se att det inte skulle kunna vara ett indicium, om än svagt, att mgm har något skumt i görningen. De två poliserna och grannen reagerade alla starkt på det underliga i situationen. Och Lena står ändå där på Fågelbärsvägen och "ropar" Hallå, utan svar. Inloggningar i all ära, men vem skulle ha kunskap, intresse av alla dessa inloggningar? Det är något åklagarna måste ta fasta på. Då kan det ändå ha någon slags bäring, även om aldrig så svagt.

Intressant att SD verkar intresserad av denna typ av "spaning".

Varje indicium som kan läggas till korgen stärker de övriga indicierna. Det är inte bara som att man adderar dom var och en för sig. Tyvärr saknas det här något eller några mycket starka indicier, men som jag ser det, är det ändå många indicier, några inte så svaga, som pekar i samma riktning.

Det känns något absurt att man i indiciemål ska titta på varje enskilt indicium med hårdare beviskrav än i övriga mål. Självklart går det då inte att få till en fällande dom. Det ligger ju i skens natur att ett indicium är svagare än ett bevis.

Citat:
Strumphållaren verkar stå för "nattis", dvs symbolisera en av de sista kontrollåtgärderna MGM vidtar inför sänggåendet. ("Du skickar ju ALDRIG några bilder från nattning längre").

Jamen, så kan det förstås vara.

Citat:
- Den tredje vändan hade ingen återvändo: De tre hotfulla männen (eller en, alt. två, av dessa) befann sig då i sin myshörna när plötsligt en mobilförsedd kvinna dök upp i mörkret. - Först mord; sedan "planering".

Du tänker att de tre hotfulla männen (kvinnorna, i olika skepnader under årens lopp) kan ha funnits i verkligheten? Det borde gå att visa att det inte fanns några mastuppkopplingar för några sådana personer?

Det är klart, inte så stor chans att kunna hitta offer att råna mitt i natten, så liknade gäng pysslar kanske med annat, iaf på andra ställen än vid gångbron.

Mest känns det som att hans trovärdighet i andras ögon hade blivit ifrågasatt så at han själv noterade det och därmed insåg han nog själv att hans möjligheter att använda de tre killarna som möjliga mördare var förbrukat. "Visa händerna" måste ha verkat som att han inte hade trovärdighet i polisernas ögon, och även grannen med hunden kanske kändes obekväm efter mötet. Bäst att dra sig hem med svansen mellan benen... denna gång.

Men ganska våghalsigt att bege sig ut på nytt morduppdrag efter att ha dragit ögon på sig, kan man tycka. Men han är nog en våghalsig typ. Och vet att han kan göra saker utan mycket spår...

Citat:
Men på dagen blir de åter klarblå (av vatten och hårtorkning...). - Ett tjugotal skor undersöktes; på ett par i läder (på höger skos avigsida plös) fanns en besudling där man erhöll indikation på blodförekomst och också kunde påvisa DNA.

Ah, Lenas DNA?
Det har jag missat!
Har enbart sett ett par med SDs blod på.
Citera
2020-10-28, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja verkligen(hata lögnen)
Var inte SD hos JG när brottet pågick?

Vem har sagt det?
Citera
2020-10-28, 12:30
Medlem
landbandys avatar
Funderar på om LW:s bitterhet kan ha att göra med att hon kanske skilde sig pga att hon trodde så pass mycket på SD:s snack om förlovning på Kilimanjaro osv. så att hon till fullo trodde på en hel gemenskap med honom och blev irriterad på att hennes liv efter skilsmässan med UW ; blev till att bli så mycket ensamliv än vad hon hade räknat med ?

Det är så trist att hon över huvud taget trodde att SD skulle släppa taget om HD ....
Citera
2020-10-28, 12:30
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Vem har sagt det?
Jag skrev det mest för att få diskutera med någon då alla undviker mig, men helt ärligt så undrar jag när SD lämna JG?
Citera
2020-10-28, 12:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skämtar du? Riva LWs stängsel????

Lenas problem var att hennes jakt efter män var fullständigt stängsellöst. Har du inte förstått att Lena var gränslös ännu givet sin sjukdom Har du inte förstått att hon spam-messade gifta män på nätterna?

Lena var oehört fysisk, även män hon träffade första gången tog hon gärna i hand eller lade handen på eller runt. Lena förstod inte sociala gränser. Läs FUP istället för att snickra ihop egna verkligheter att vilseleda tråden med.

Fan vet om hon inte var näck under prästkappan när hon sjöng enl, uppgift sjöng "utan dina andetag för SD" på bröllopet.
Vem hon hade blicken klistrad på behöver vi väl inte missa?

Postat 2018-05-30, 21:19

Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så
Jag kan inte ens gå

Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå
Blir jag

Utan dina andetag
Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit
Och utan ett ljud

Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår
Jag kan inte ens gå

Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår
Blir jag
Utan dina andetag mm mm

-----------------
Det finns säkert någon dum jäkel som inbillar sig texten var avsedd för makan pastorn försökte knäcka när hon tillfrisknade och blev ett hot mot Lenas ego.

Det kan tyckas grymt att tala klarspråk men man ska f-n inte ta sig rätten att ljuga om en människa för att hon är död. Det går inte förstå varför Lena mördades utan att förstå vilka förskräckliga relationsproblem hennes sjukdom innebar.

Vilket klarspråk talar du?
Dina spekulationer om hur hon var klädd under vigseln talar sitt klarspråk om dig och hur du tänker.

A 164, s.12

"29 okt och 31 okt 2013 noteras första bilderna på Stefan Davidsson i fotoflödet. "

"Från och med den 15 aug 2014 noteras att Stefan Davidsson förekonuner mer
och mer i fotoflödet, samt dyker första bilden upp på Stefan Davidsson i
duschen.
Den 30 aug 2014 noteras första sparade meddelandet från Stefan Davidsson:
"

Vilka belägg har du för ditt antagande hur hon var klädd??
Det är helt sjukt vilka antaganden och konstateranden du gör utifrån väldigt, väldigt lösa boliner.

Det inga belägg för att Lena hade ögonen på SD vid den tidpunkten.
Det är du som behöver visa varför du gör det antagandet.

Du ska snacka om att bli anmäld för falsk ryktesspridning och svartmålning.
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-28 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in