Citat:
Ursprungligen postat av
Rips
Han har jo ikke vært stille. Timer etter timer har han forklart seg for politiet. Gud vet hvor mange sider med referat. Han har skrevet ned alle sine betraktninger og delt dem med politiet, i nesten to år.
Hvordan kan du si at han ikke har vært meddelsom? Hvordan kan du si at han har vært stille.
Han er visst stille nå, det kan være som han og familien sier, at de føler politiet vrir og vender på alt de har sagt, at de ikke kjenner igjen livene sine i politiets utskrifter, at de mener alt blir vridd mot dem til å passe i politiets syn på at TH er skyldig.
Det kan også være at TH har problemer med å fortsette løgnen, at hsn ikke husker hva han har sagt, og stadig møter seg selv i døra, og løgnene blir avslørt.
Vi vet ikke svaret her, men jeg har problem med å se at «taushet» fra TH sin side har gjennomsyret saken.
Jeg er enig i dette. Det ble til tider nærmest latterliggjort at TH skrev lange e-poster til politiet. Det ble toljket som om TH var desperat - eposter på opptil 20 sider!
Etter en stund fikk vi en forklaring på dette. Politiet hadde oppfordret TH til å gjøre dette. De ønsket at TH ville bidra til å finne aktuelle gjerningspersoner, og eventuelle motiver.
Jeg tror TH fikk hjelp av en nær venn, R*gnar Kris*offersen. Kris*offersen var fylkesvaraordfører for Akershus fylkeskommune fra 1988, og fylkesordfører fra 1992 til 2003. Deretter gikk han tilbake til kommunestyret i Lørenskog, hvor han 40 år tidligere startet sin politiske karriere. Han var også varaordfører i Lørenskog fra 1976 til 1985. Kris*toffersen døde i mars 2020.