2020-10-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Nettopp. Jeg mener det er grunnen. I Lindy Chamberlain saken i Australia var det kun klærne etter barnet som ble funnet. Den saken var med motsatt fortegn, hun ble frikjent pga det.
Eller GM bare kledd av henne .Det er egentlig fort gjort og dra av buksa og t-skjorte. Målet er å ikke identifisere gjenkjenne liket
Citera
2020-10-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg mener å huske at Br*ske ønsket tips, hvis noen hadde sett at menn kjøpt dameklær.
Dette må ha vært i en tidlig fase av saken, sannsynligvis i dagene rett etter at saken ble kjent i media. Jeg tenkte den gangen at dette kunne indikere at AEH levde, og at hun ble fraktet bort naken. Jeg synes dette var merkelig oppfordring.
Jeg stussa over dette, det er jo ikke uvanlig idag at menn kjøper klær til en kjæreste/ektefelle, fx en jakke, eller en fritidsdress til bursdagen.
Noen som kan bekrefte dette?
Ja, han har uttalt dette i media.Jeg stusset også over det.
Citera
2020-10-27, 23:33
Medlem
Have there been theories discussed here as to why Tom Hagen calls his wife at 10.06 and 10.07 that morning, but deletes this calls later in his phone and Anne-Elisabeth's iPhone is moved at 10.07 for the last time? For Hagen, doing this doesn't make much sense if he's at the scene at the time. Either he thinks it makes sense to implicate an alibi by calling her from Futurum. Or it doesn't make sense for him, because it arouses question about the reason for the call, then he wouldn't have done the calls in first place.

What I could imagine is that Hagen knew there were accomplies at S4, and calling Anne-Elisabeth was somewhat communication with them (last time I reach her + x hours, then I can return home). During the calls at 10.06 and 10.07, the nervous perpetrators were annoyed by the ringtone and put the phone to a place where it never was, as they couldn't know where Anne-Elisabeth usually has it. For some reason, the accomplies, who have knowledge in technical issues, but not too much, as the Bitcoin communication has shown, have told TH later how to delete the phone calls.
Citera
2020-10-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Eller GM bare kledd av henne .Det er egentlig fort gjort og dra av buksa og t-skjorte. Målet er å ikke identifisere gjenkjenne liket
Ja, og jeg tror det kan ha vært del av en detaljert, kanskje mangeårig planlegging.
Citera
2020-10-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Han har jo ikke vært stille. Timer etter timer har han forklart seg for politiet. Gud vet hvor mange sider med referat. Han har skrevet ned alle sine betraktninger og delt dem med politiet, i nesten to år.
Hvordan kan du si at han ikke har vært meddelsom? Hvordan kan du si at han har vært stille.

Han er visst stille nå, det kan være som han og familien sier, at de føler politiet vrir og vender på alt de har sagt, at de ikke kjenner igjen livene sine i politiets utskrifter, at de mener alt blir vridd mot dem til å passe i politiets syn på at TH er skyldig.
Det kan også være at TH har problemer med å fortsette løgnen, at hsn ikke husker hva han har sagt, og stadig møter seg selv i døra, og løgnene blir avslørt.

Vi vet ikke svaret her, men jeg har problem med å se at «taushet» fra TH sin side har gjennomsyret saken.

Jeg er enig i dette. Det ble til tider nærmest latterliggjort at TH skrev lange e-poster til politiet. Det ble toljket som om TH var desperat - eposter på opptil 20 sider!
Etter en stund fikk vi en forklaring på dette. Politiet hadde oppfordret TH til å gjøre dette. De ønsket at TH ville bidra til å finne aktuelle gjerningspersoner, og eventuelle motiver.

Jeg tror TH fikk hjelp av en nær venn, R*gnar Kris*offersen. Kris*offersen var fylkesvaraordfører for Akershus fylkeskommune fra 1988, og fylkesordfører fra 1992 til 2003. Deretter gikk han tilbake til kommunestyret i Lørenskog, hvor han 40 år tidligere startet sin politiske karriere. Han var også varaordfører i Lørenskog fra 1976 til 1985. Kris*toffersen døde i mars 2020.
Citera
2020-10-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
11.01.2019." Ber om tips om mistenkelige innkjøp av kvinneklær"
"Brøske ber også folk være oppmerksomme på om noen de kjenner har endret adferd og gjort noe annerledes enn vanlig i denne perioden.
– Vi vil ha tips dersom noen har registrert at personer har gjort unormale innkjøp. Dette kan være gjenstander som kan brukes for å ha kontroll på en person. I dette tilfellet kvinneklær eller produkter for kvinner, sier Brøske."

https://www.nrk.no/osloogviken/ber-om-tips-om-mistenkelige-innkjop-av-kvinneklaer-1.14376299

Takk!
"I dette tilfellet kvinneklær eller produkter for kvinner, sier Brøske."
Vi var flere som så denne seansen, og vi bli sittende å se på hverandre. Vi syntes dette var merkelig. Jeg kan ikke huske at politiet nevnte dette ved senere anledninger.
Citera
2020-10-27, 23:53
Medlem
Citat:
Takk!
Vi var flere som så denne seansen, og vi bli sittende å se på hverandre. Vi syntes dette var merkelig. Jeg kan ikke huske at politiet nevnte dette ved senere anledninger.
Jeg kan heller ikke huske at politiet har uttalt seg om dette senere. Men i denne artikkelen (som krever innlogging og jeg får ikke lest mer enn dette sitatet under), er det nevnt en teori om at hun kan ha blitt fraktet naken:

(04.05.2020) "..Det har ledet etterforskerne til teorien om at hun kan ha blitt fraktet naken, .."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70vVE3/loerenskog-saken-ni-spoersmaal-og-svar
Citera
2020-10-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Men da har AE kledd av seg på gjestetoalettet i 1.etg. Soverom og et skikkelig bad er i 2. Sov hun i stuen?
Hun var ikke full. Drakk alkoholfritt mener jeg

Ja det har du rätt i ...Ja detta var faktiskt komplicerat .. Vet ej.
Citera
2020-10-28, 00:01
Medlem
Citat:
Takk!

Vilka avses?
Citera
2020-10-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vilka avses?
Nede i denne artikkelen finnes en video der Brøske snakker om saken på en pressekonferanse:
https://www.nrk.no/osloogviken/ber-om-tips-om-mistenkelige-innkjop-av-kvinneklaer-1.14376299
Citera
2020-10-28, 00:08
Medlem
Citat:
Nede i denne artikkelen finnes en video der Brøske snakker om saken på en pressekonferanse:

Ah, då förstår jag Jag har sett den. Tack!
Citera
2020-10-28, 00:11
Medlem
Citat:
Jeg kan heller ikke huske at politiet har uttalt seg om dette senere. Men i denne artikkelen (som krever innlogging og jeg får ikke lest mer enn dette sitatet under), er det nevnt en teori om at hun kan ha blitt fraktet naken:

(04.05.2020) "..Det har ledet etterforskerne til teorien om at hun kan ha blitt fraktet naken, .."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70vVE3/loerenskog-saken-ni-spoersmaal-og-svar

"I boligen lå blant annet Anne-Elisabeth Hagens klær igjen. Det har ledet etterforskerne til teorien om at hun kan ha blitt fraktet naken, får VG opplyst. Tidlig i etterforskningen, da saken ble omtalt som en kidnappingssak, etterlyste politiet mistenkelige kjøp av kvinneklær. De fikk aldri gode svar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in