2020-10-27, 21:47
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Bilden är från längst upp på Dynamitbacken där dom brända kläderna hittades. Intressant område där det har sökts.
Där är välbesökt, mycket folk som motionerar på många olika sätt där. Och mycket motorburen ungdom som kastar skräp. Har också tankar om att runt fotbollsplaner och där de tränar är nog vad T vet om skogsmark häromkring.
Citera
2020-10-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Bra! Jag har många tankar om platser men svårt att ta mig fram, återkommer. Men det hade varit värdefullt att veta vad som redan är avsökt, det kanske du har koll på?

Dessvärre har jag inte det, men jag ska försöka kolla igenom det jag hinner under söndagen. Jag har en bit upp men ska göra allt jag kan.
Citera
2020-10-27, 22:22
Medlem
Kamrat gården - Bjurskjön - Dynamitbacken..
Kör man från hovult och vidare på små vägarna så finns många ställen innan man kommer ut vid Björbäck/Ramseröd och ut på stora vägen hem..

När domen vinner laga kraft,så kan inte åklagaren eller polisen längre göra flera utredningsåtgärder..
Citera
2020-10-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Kamrat gården - Bjurskjön - Dynamitbacken..
Kör man från hovult och vidare på små vägarna så finns många ställen innan man kommer ut vid Björbäck/Ramseröd och ut på stora vägen hem..

När domen vinner laga kraft,så kan inte åklagaren eller polisen längre göra flera utredningsåtgärder..
Nej, de kan inte göra det, de måste lägga ner alla officiella åtgärder. Men inget hindrar att FIKK och Missing People samt allmänhet är ute och letar. Och NÄR de hittar henne, då lämnas kvarlevorna in till rättsmedicin. Och kan då rättsmedicin avgöra en dödsorsak så öppnar man ärendet igen. Och begär resning av målet, om bevisning finns att han dödat henne med berått mod. DÄR kan man begära, och få, livstid.
Citera
2020-10-27, 23:07
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Dessvärre har jag inte det, men jag ska försöka kolla igenom det jag hinner under söndagen. Jag har en bit upp men ska göra allt jag kan.
Stor eloge till dig som gör detta!
Citera
2020-10-27, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Skall försöka svara så bra jag kan på dina frågor :-)

Skall man vara oerhört krass (och nu refererar jag bara till lagen) så har ju en tilltalad ingen som helst skyldighet att bidraga till sin utredning. Den tilltalade har ju rätt gömma undan bevis, fly, hålla sig undan, tiga, ljuga osv. Så oaktat vilka "signaler" domstolarna sänder ut och vilka "möjligheter man ger", så är det ju så det faktiskt är. Dock är det ju aldrig okej att obehörigen flytta, skada eller skymfligen behandla ett lik, för då gör man ju sig skyldig till Brott mot griftefrid, vilket Tishko också blev fälld för.

Anledningen till att straffskalan för detta brott är så skev tror jag är att lagstiftaren inte trodde att folk skulle vara så jävla dumma att dom styckar döda människor. Utan denna lagen har nog mer riktat sig mot gravskändning och liknande. Just därför vore det så bra att ha ett Grovt brott mot griftefriden för att göra skillnad på sådana här fall. Hoppas du fått svar på dina frågor :-)

Ja, det med att advokater rekommenderar sina klienter att tiga sig genom en rättegång (och även polisförhör) är ju ett utslag av detta sjuka tillstånd. Personligen tycker jag att det självklart att om man kan beslås med lögn, undanhållande av information och dylikt så skall det hållas mot en. Men det är säkert något som advokatsamfundet inte gillar med tanke på att det nog skulle förkorta processen något... förtjänsterna går ner.

Griftefridsbrott, ja, det är säkert som du säger att man inte kunnat föreställa sig den "användningen" som företas idag när man stiftade lagen och bestämde påföljd. Men det går ju att ändra på förstås. Om man vill.
Citera
2020-10-28, 03:09
Medlem
Longtime lurker men nu känner jag för att göra mitt första inlägg. Har en stark känsla av att hon kan vara nergrävd någonstans i Göteborg. Vet inte riktigt varför men känns som att Tishko har hintat om det lite, eller?
Citera
2020-10-28, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsmexyurnot
Longtime lurker men nu känner jag för att göra mitt första inlägg. Har en stark känsla av att hon kan vara nergrävd någonstans i Göteborg. Vet inte riktigt varför men känns som att Tishko har hintat om det lite, eller?
Instämmer med att jag tror han ger förvirrande ledtrådar lite här å var men att han bara rör till allt tror inte allt är så invecklat bara man får nått spår dock tror jag han har vart kapabel till mkt sjuka saker och tänk. Tex att ugnsluckan varit öppen funderar jag på hur dofter mm sprider sig om han hettat upp allt i ugnen inför transport av kroppsdelar samt så binder det all kroppsvätska låter sjukt men han är en mkt sjuk sparris tyvärr. Samt elförbrukningen har varit hög vid tillfället.usch makabert tyvärr men finns mkt sjuka personer tyvärr.
Citera
2020-10-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Stor eloge till dig som gör detta!

Familjen förtjänar ett visst avslut!
Citera
2020-10-28, 09:57
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Familjen förtjänar ett visst avslut!
Absolut gör dom det.
Citera
2020-10-28, 15:55
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Ida Fässberg var vuxen (23?) och Wilma var ett barn, i beroendeposition. Där föreligger en viss skillnad kan jag tycka

Jaha ja. Då är ju T pedofil också. Sex med barn är straffbart.
Citera
2020-10-28, 16:34
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Jaha ja. Då är ju T pedofil också. Sex med barn är straffbart.
Det behöver det inte vara, det beror på barnets ålder. I Sverige är du per definition barn till du fyller 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in