2020-10-24, 13:55
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Detta måste vara den värsta overrulen jag sett på mycket länge. Hur kunde domaren tycka att bollen är ute? Finns tyvärr ingen hawk-eye i Antwerpen. Kan förstå att Khachanov protesterade. Det verkade dock som att den poängen satte prägel på hans humör resten av matchen.

Första poängen i videon....reprisen kommer vid 0:40.
https://www.youtube.com/watch?v=vkMGbbA3Io0&feature=emb_title
Senast redigerad av Reggie Hamond 2020-10-24 kl. 14:02.
Citera
2020-10-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Angående Agut, så spelade han senast i en turnering som kallades följande: "bett1HULKS Indoors". Sämsta sponsornamnet någonsin?! Jag tänkte direkt att det handlade om någon bettingsite. Blev rätt förvånad när jag förstod att det är en sängbutik på nätet - bett1.de. Varför de lagt på suffixet HULKS är fortfarande oklart.
Tidigare i år kallade dom en turnering för bett1ACES, och det var väl iaf lite enklare att förstå i sammanhanget.
HULK verkar vara namnet på en stor madrass de säljer, sådana som sitter vid banan i Köln.
Citera
2020-10-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minnessjuk
HULK verkar vara namnet på en stor madrass de säljer, sådana som sitter vid banan i Köln.

Tack! då är gåtan löst. Jag får ta en korv med surkål och pilsner till middag för att smälta de här nya uppgifterna och fundera på ett attraktivt namn på nästa års turnering i Stockholm. Vad sägs om:

HULKsängen1 Stockholm Open
Citera
2020-10-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Detta måste vara den värsta overrulen jag sett på mycket länge. Hur kunde domaren tycka att bollen är ute? Finns tyvärr ingen hawk-eye i Antwerpen. Kan förstå att Khachanov protesterade. Det verkade dock som att den poängen satte prägel på hans humör resten av matchen.

Får domarna någon reprimand för sånt där eller räcker det att de såg vad de såg?

Jag hade unnat Khachanov den segern, tycker Evans är så osympatisk, vilket han visade prov på i videon.
Citera
2020-10-24, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Får domarna någon reprimand för sånt där eller räcker det att de såg vad de såg?

Jag hade unnat Khachanov den segern, tycker Evans är så osympatisk, vilket han visade prov på i videon.

Domarna straffas på så sätt att de inte kommer få döma viktiga matcher. Den här killen lär inte få finalen, tex. De man ser i finalerna brukar vara de stabilaste domarna.

Noterbart förresten att Layhani verkar hamnat lite i onåd, tror han dömde nån Challenger när FO höll på, tex.

Evans gillar jag inte heller.

Kan vara den värsta overrulen jag sett, tillsammans med denna från Errani. Denna är ännu längre in, men domaren var längre bort (vilket dock borde göra honom mer tveksam till att overrulla). Plus att han gör två misstag här: först overrulen, men sen också att Errani inte fick poängen, trots att overrulen kom långt efter att Wickmayer slagit returen ut:

https://www.youtube.com/watch?v=UhdRvLxFY0M
Citera
2020-10-24, 20:35
Medlem
Sevärd tennis nu Dimitrov- De Minaur
Citera
2020-10-25, 06:19
Bannlyst
Citat:

Illa, snacka om blind. Bollen var ju en decimeter innanför. Förhoppningsvis slipper vi se honom i stolen på ett tag.
Citera
2020-10-25, 13:30
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Ouch... Sånt där gör lite ont att se. Jag tycker synd om domaren, faktiskt, för det kan inte vara roligt att göra en sån jättemiss. Sen tappar ju Khachanov det helt, han protesterar hejvilt när Evans slår en forehand till synes mitt på linjen. Och uppförandet efter setförlusten när han först sparkar på nätet och sedan dunkar racketen mot domarstolen kunde mycket väl ha lett till diskning. Det var ju McEnroe-klass på det. Men domaren förlorade all auktoritet iom missen och vågade väl helt enkelt inte, vilket Khachanov utnyttjade.
Citera
2020-10-25, 13:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kan vara den värsta overrulen jag sett, tillsammans med denna från Errani. Denna är ännu längre in, men domaren var längre bort (vilket dock borde göra honom mer tveksam till att overrulla). Plus att han gör två misstag här: först overrulen, men sen också att Errani inte fick poängen, trots att overrulen kom långt efter att Wickmayer slagit returen ut:

https://www.youtube.com/watch?v=UhdRvLxFY0M

Errani var en liten ilsken italiensk tant redan för sex år sen. Inte att leka med

Jag noterade dock att linjedomaren inte dömde ut Wickmayers retur
Citera
2020-10-26, 13:51
Bannlyst
Thiem menar att det här är den bästa 500-turneringen någonsin, men han vill nog tona ner sina chanser att försvara titeln. Men visst är det ett grymt startfält, ett riktigt getingbo. Zverev är glödhet just nu, synd att han inte är med.
Citera
2020-10-27, 17:42
Avslutad
Förresten: nästan lite symboliskt att den där värdelösa overrulen mot Khachanov kom just nu, när vi sett hur bra det går med helt elektroniskt hawk-eye system i Köln, St Petersburg(?) och nu Wien. Ser det som i princip helt säkert att vi kommer få sånt automatiskt system nära nog överallt mycket snart -- sker inte det lovar jag att gå ut och suga av närmaste tiggare på ICA och lägga ut en länk till filmen här i tråden. Grus kanske dröjer ett tag, men min gissning är att man kör det redan i AO som test (om tävlingen nu blir av, läget blir ju värre och värre), och USO tror jag också följer.

Vore ju ironiskt om Djokovic råkade pricka en linjedomare i den sista upplagan av USO där det ens var möjligt.

Annars kom jag på ett annat domarmisstag som jag tror kanske är det värsta jag sett, från svenskan Louise Engzell. Ingen overrule: Kerber slår en boll på baslinjen mot Hantuchova som döms ut. Engzell kollar och ser att bollen är inne. Så det ska vara replay. Men istället ger hon poängen till Kerber, trots att Hantuchova satte bollen mitt i banan på Kerber. De diskuterar i typ 8 minuter och supervisorn kommer ut, men inget händer, och Kerber den fuskande fittan gör ingenting. Gör mig fortfarande arg, då Hantuchova är typ den najsaste damspelaren tillsammans med Swiatek. Och Engzell har dömt flera GS-finaler, bland annat senaste herrfinalen i USO.

https://www.youtube.com/watch?v=WScOX97owMo
Citera
2020-10-27, 18:01
Medlem
ingetbranicks avatar
Nu snackar Djokovic tyska också Hade säkert kunnat ta hela intervjun på tyska. Han sa att han tränat en del i Tyskland när han var 12-13 år och snappade upp en del. Han har huvudet på skaft, den gode Jokern, inte bara på planen. Matchen då? 7-6, 6-3 mot landsmannen Krajinovic, nu väntar "hatmöte" med kroaten Coric i andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in