Förresten: nästan lite symboliskt att den där värdelösa overrulen mot Khachanov kom just nu, när vi sett hur bra det går med helt elektroniskt hawk-eye system i Köln, St Petersburg(?) och nu Wien. Ser det som i princip helt säkert att vi kommer få sånt automatiskt system nära nog överallt mycket snart -- sker inte det lovar jag att gå ut och suga av närmaste tiggare på ICA och lägga ut en länk till filmen här i tråden. Grus kanske dröjer ett tag, men min gissning är att man kör det redan i AO som test (om tävlingen nu blir av, läget blir ju värre och värre), och USO tror jag också följer.
Vore ju ironiskt om Djokovic råkade pricka en linjedomare i den sista upplagan av USO där det ens var möjligt.
Annars kom jag på ett annat domarmisstag som jag tror kanske är det värsta jag sett, från svenskan Louise Engzell. Ingen overrule: Kerber slår en boll på baslinjen mot Hantuchova som döms ut. Engzell kollar och ser att bollen är inne. Så det ska vara replay. Men istället ger hon poängen till Kerber, trots att Hantuchova satte bollen mitt i banan på Kerber.

De diskuterar i typ 8 minuter och supervisorn kommer ut, men inget händer, och Kerber den fuskande fittan gör ingenting. Gör mig fortfarande arg, då Hantuchova är typ den najsaste damspelaren tillsammans med Swiatek.

Och Engzell har dömt flera GS-finaler, bland annat senaste herrfinalen i USO.
https://www.youtube.com/watch?v=WScOX97owMo