2020-10-18, 11:33
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Kul att se Shapo visa känsloyttringar, såg ut som att han var på väg att konfrontera busen, men domaren fick honom på andra tankar. Kanadicken snackar ju bra ryska också, undra vad han skrek för något.

Jag tyckte att jag hörde nåt om Spetsnaz, Gulag och rysk risbastu.
Citera
2020-10-18, 13:32
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Märkligt historia, men han fick väl panik och bara drog iväg så fort han kunde. Det där med att sitta i karantän på ett ryskt sjukhus var tydligen inte hans förstaval. SQ är inte min favoritspelare heller, urtråkig typ.

Kul att se Shapo visa känsloyttringar, såg ut som att han var på väg att konfrontera busen, men domaren fick honom på andra tankar. Kanadicken snackar ju bra ryska också, undra vad han skrek för något.

Båda föräldrarna är ju ryssar så han har nog vuxit upp med ryska hemma. Det såg komiskt ut när han gick några snabba steg mot den delen av läktaren. Domaren: "Denis, I'll deal with this". Han har ett hetsigt temperament och det var en av anledningarna till varför han anlitade Youzhny som tränare. Youzhny hjälper honom mycket med den mentala biten - hålla sig lugn på banan, hantera alla känslor och inte balla ur. Han kan inte varit särskilt förtjust med Denis utbrott.
Citera
2020-10-18, 18:08
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Sex raka finalförluster nu för FAA. Zverev tog sin första för året.
Citera
2020-10-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Båda föräldrarna är ju ryssar så han har nog vuxit upp med ryska hemma. Det såg komiskt ut när han gick några snabba steg mot den delen av läktaren. Domaren: "Denis, I'll deal with this". Han har ett hetsigt temperament och det var en av anledningarna till varför han anlitade Youzhny som tränare. Youzhny hjälper honom mycket med den mentala biten - hålla sig lugn på banan, hantera alla känslor och inte balla ur. Han kan inte varit särskilt förtjust med Denis utbrott.

Nja, det vet inte om det stämmer! =)

Upplevde Youzhny som ofta väldigt frustrerad, som nog skulle spelat bättre om han kunde hantera känslorna.

https://youtu.be/fi-CgSO9Evw

Däremot är han nog klok, välutbildad, och har säkert mycket att dela med sig av.

Kunde vara rätt skön mitt i frustrationen
https://youtu.be/_8brWJWXs4Y
Citera
2020-10-20, 11:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Nja, det vet inte om det stämmer! =)

Upplevde Youzhny som ofta väldigt frustrerad, som nog skulle spelat bättre om han kunde hantera känslorna.

https://youtu.be/fi-CgSO9Evw

Däremot är han nog klok, välutbildad, och har säkert mycket att dela med sig av.

Kunde vara rätt skön mitt i frustrationen
https://youtu.be/_8brWJWXs4Y

Han kanske har lärt sig av egna misstag? Lite som psykologer, tänker jag.
Citera
2020-10-20, 15:22
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Han kanske har lärt sig av egna misstag? Lite som psykologer, tänker jag.

”Lika barn leka bäst”, heter det ju. Det kan nog vara en fördel att ha en tränare som haft liknande erfarenheter. Dessutom har ju Shapo den här Vadim som psykolog, som säkert kan hjälpa till att bryta negativa tankemönster.

(Youzhny) Lyssna på mitt råd nu, Denis. Från en humördrake till en annan - idag ska vi träna mindfulness!
Citera
2020-10-20, 23:01
Medlem
Lite kul, belgaren Bergs (528) vann mot Ramos-Vinolas (ca40) med 2-0 i Antwerpen
Citera
2020-10-23, 15:46
Medlem
Geographicas avatar
Djokovic spelar i Wien nästa vecka och startfältet är allt annat än svagt i övrigt.
7 av topp 10 spelarna deltar.
Citera
2020-10-23, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Djokovic spelar i Wien nästa vecka och startfältet är allt annat än svagt i övrigt.

Grymt startfält, det här blir smaskens.
https://www.erstebank-open.com/en/players/
Citera
2020-10-23, 19:53
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica

Jämför man startfältet i Wien med dom som var seedade topp-20 i Franska Öppna så saknas väl bara Nadal, Zverev och Bautista Agut.
Citera
2020-10-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jämför man startfältet i Wien med dom som var seedade topp-20 i Franska Öppna så saknas väl bara Nadal, Zverev och Bautista Agut.

Angående Agut, så spelade han senast i en turnering som kallades följande: "bett1HULKS Indoors". Sämsta sponsornamnet någonsin?! Jag tänkte direkt att det handlade om någon bettingsite. Blev rätt förvånad när jag förstod att det är en sängbutik på nätet - bett1.de. Varför de lagt på suffixet HULKS är fortfarande oklart.
Tidigare i år kallade dom en turnering för bett1ACES, och det var väl iaf lite enklare att förstå i sammanhanget.
Citera
2020-10-24, 13:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Wien kan bli nåt alldeles extra med Djokovic, Thiem, Tsitsipas, Medvedev, Rublev, Schwartzman, Shapovalov m.fl. Sänds på Eurosport 2 med start på måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in