2020-10-27, 15:16
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, eller hur?

Det finns något som känns extremt barnsligt och det finns en stark aggression som han har svårt att kontrollera. Det över tid också. Aggression fortsätter även efter timmar, ibland dagar. Det känns väldigt stört hur han kan lägga så mycket energi på att lägga ut läskiga hot som att fota utanför fönstret, förtäckta hot om att kontrollera även en femte och sjätte gång, hänga lyktor på dörren, smyga in i Lenas hus och lägga ett ljus i sängen och att ta anonym kontakt med äldste sonen om att någon hackat in på hans dator. Frågan är om han spanat/hackat in på Ns dator faktiskt för vilken info skulle han kunna ha som visar att han faktiskt har något att komma med?

Så otäckt och sjukligt att man kan inte förstå hur Lena inte reagerar hårdare.

Och det är där jag kämpar för att förstå, men också acceptera att det blir en sjuklig bindning som är svår att ta sig ur.
Det fetade,bra att du nämner det för det har bara varit upp 99ggr sen jag hittade hit.Har det med mordet att göra?
Ni pratar sällan om saker pastorn fick av MGM och dom trevligare tillfällen dom hade?Detta skvaller kanske inte är värt att ta upp?
Citera
2020-10-27, 15:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom Lena bevisligen inte var så noga med hygienen (vad som rann) så frågar man sig vad som får dig att tro att SD inte visste om Lenas kjol var nerkladdad med sperma?
AB 147 förhör SD (3) s 640 (pdf)

FL2: Hur då menar du?
MT: Att.. när vi har haft sex hemma hos henne så tar hon ju aldrig på sig nånting utan .. ah ..
hon går alltid runt med toapapper.. mellan benen en stund och sen duschar hon .. och sen är
det nya trosor och .. sånt där .. trosskydd.
FL2: Och hur har hon det här toapappret?
MT: Vad sa du?
FL2: Hur.. på vilket sätt använder hon det här toapappret?
MT: Ja .. hon har det mellan benen bara och går runt en stund tills .. det har kommit ut det
som behöver komma ut..
FL2: Hur länge går hon runt så?
MT: Äh .. tills hon ko .. tills hon går till duschen. Men .. så pass länge så att.. jag brukar tjaffsa
med henne för att.. det är inte det attraktivaste .. en naken människa som går runt med en tuss
toapapper..
FL2: Gör hon så varje gång?
MT: Ah i princip .. äeh varje gång nej det ka .. nej det.. nej! det måste jag ju säga eftersom ni
är ni .. så nej hon gör inte varje gång.
FL2: Näe ..
MT: Men det.. det är det vanliga .. när vi är hos henne. Det står till och med en liten toarulle
för ändamålet i soffbordet. Där vi oftast hamnar hos henne .. det står en toarulle bredvid
sängen också för ändamålet.
FL2: Vad är ändamålet, vad är anledningen till att hon tar..
MT: Eh att.. att det inte ska komma .. kladd på fel ställen.
FL2: Vad är det för kladd?
MT: Ja det är rester av mig och rester av henne ..
FL2: Och vad är det för rester?
MT: Det är sperma, det är blod det är slidsekret eller vad det kan kallas ..

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
När S gjorde P7an berättade den sluge att han blev sexuellt upphetsad av ilskan till L. När han sa detta visste han ännu inte att hans sperma fanns på hennes kjol, men han anade nog att polisen skulle få nys om tillfället han använde våld mot L i ett sexuellt sammanhang?

Svaret på undersökningen av kjolen och spermier kom 2019-09-23
Förhör när SD fick veta om sperman på kjolen: 2019-09-25
Svaret på P 7:an kom 2019-11-06

Nu minns jag inte längre, har vi fått läsa P7:an, eller är det bara lösryckta citat via media?
Men det är inte ovanligt med sexuellt våld i relationer med kontrollerande partner. Det kan handla om att utöva kränkningar, men samtidigt kan det ha en kontrollerande effekt, då det kan upplevas som skrämmande för offret.

Otäckt blir det ju absolut om det skulle finna en komponent av sexuell njutning av just aggressionen i det här sammanhanget.

Från NFC:
A 157, s. 14

Har SD i något förhör sagt att hon har haft på sig denna kjol och att det kommit sperma på den? Om han nu visste, varför skulle han inte nämna det?

"
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hej där!
Den misstänkte har gjort personutredning hos kriminalvården och de rekommenderar att han ska göra en paragraf 7 rättspsykiatrisk undersökning så det ska den misstänkte SD göra nu och den ska vara klar senast 6/11.
"

Från NA 6/11-19:

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-frisk-nog-for-fangelse
https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

A 147, s. 709

Förhör med SD 2019-09-25

Förhör med SD 2019-10-14

A 147, s. 721

s. 722:

Citera
2020-10-27, 16:05
Medlem
Varför är SD förmodad skyldig finns det verkligen något som binder honom ?
Han vet väl själv vad han gjort och vad han vill kännas vid. Behöver han stå till svars för det han gör ?
LW är ju bortom existensens sfär och SysterHax och närmast sörjande kan inte bry sig mindre.
Citera
2020-10-27, 16:08
Medlem
Citat:
HOT från SD till Lena

Aktbilaga 168/3493

Messenger konversation mellan SD och LW 20 februari-17, där det pågår en konflikt mellan dom. Jag uppfattar det som att det är något SD har sagt, tyvärr är det tusentals sidor att leta i:
SD: Fundera på hur du ska kunna gå vägen så jag ser det och förstår det
LW: "Önskar du var död"
LW: "Det kommer göra ont ser blodet på Aron"
SD: Ja, det var dumt sagt i affekt. Bad om ursäkt direkt. Inget jag är stolt över
Det finns även i:

Minnes anteckningar som LW fört:

Aktbil 164, sid 36:

19 febr
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."
Förhör HD:
Aktbil 149/403
""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
blodet på Aron det slipper du om jag tar dig först"
."

Andra hot:

Aktbil 149/404
Förhör HD
"[...]hoppas din död blir plågsam och utdragen i så fall."

"[...] jag hatar dig djupt om det här är det bästa du kan du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här svara nu jag vet att jag har sagt allvarliga saker menar dom svara nu.""

Aktbil 168/3547
1 mars- 17

SD: Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen
ljuger du för mig som vanligt, eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur
mänskligheten, eller så är du elak med samma påföljd
"

A 164, s. 1311
"Innan du sänkt dig själv hela vägen till
döden kan du fortfarnade vända om.
Bara vända dig bort. Du behöver Inte
kriga. Du behöver Inte slåss. Du behöver Inte slåss. Tror inte
du vill att dina barn ska minnas dig
som den elakaste människan på jorden
som hade livet ur sig själv i sin längtan
efter att skada andra. Tänk om. Släpp
mig. Gå. Det här kan vara vår allra sista
kontakt. Sluta kämpa emot. Ditt liv kan
bli bra, eller hyggligt laf. Du kan hitta
glädje I annat som är på riktigt. Jag tror... "

Tusen tack nötis. Jäkligt obehagligt. Synd att inte Lena kunde fått honom att upprepa det i samtal och spelat in. Då hade det av förklarliga skäl blivit svårare för Stefan att spela så oskyldig.
Citera
2020-10-27, 16:15
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Varför är SD förmodad skyldig finns det verkligen något som binder honom ?
Han vet väl själv vad han gjort och vad han vill kännas vid. Behöver han stå till svars för det han gör ?
LW är ju bortom existensens sfär och SysterHax och närmast sörjande kan inte bry sig mindre.

Slår man ihjäl en tre barns mor med sjutton slag så får man i allra högsta grad stå för det man gjort.

Det finns en oskriven regel som säger att kan du inte ta straffet begå då inte brottet.
Citera
2020-10-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Slår man ihjäl en tre barns mor med sjutton slag så får man i allra högsta grad stå för det man gjort.

Det finns en oskriven regel som säger att kan du inte ta straffet begå då inte brottet.
Sjutton slag ? words dont come easy
Det var iallafall bevisat att han inte har asthma, jag tror bestämt att det inte är Stefan men vem kan gjort de där 17 slagen och just fokuserat på huvudet ?
Citera
2020-10-27, 16:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det fetade,bra att du nämner det för det har bara varit upp 99ggr sen jag hittade hit.Har det med mordet att göra?
Ni pratar sällan om saker pastorn fick av MGM och dom trevligare tillfällen dom hade?Detta skvaller kanske inte är värt att ta upp?

Poängen var inte vad utan hur.
@Ulanna kallade SD slug, vilket jag tycker är ett bra uttryck för hur han agerar.

Slugt och beräknande beteende.

Det är inte beteenden som tyder på ett plötsligt utbrott, utan springer ut i ett längre planerande, inköp av grejor och efterföljande besök/placeringar av rekvisita/meddelanden.

Det är ett sjukt läskigt beteende!
Citera
2020-10-27, 17:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skitsnack. Ni blåljuger.
Det var genom hot han försökte bli av med den galet efterhängsna psykbitchen. Det enda SD försökte kontrollera var Lenas bipolaritet som förvärrades av Mitazipanen nån okunnig läkare förskrev till henne. SD hade behövt proffessionellt handledning för att ensam kunna handskas med en så allvarigt psyksjuk människa.

Aktbilaga IT-protokoll 164. Sid. 1307 - 1310 Kontrollfreaket Lena korsförhör SD som vanligt.

L. har du knullat runt?

*Lena visar här en bild på en kondom hon har mellan fingrarna (obs * eget tillägg)

L. Dolt dig Igen ser jag (fb). Varför av och på?

L. Eller har kanske Tg varit ute och testat !lite? Båda, tillsammans med andra?

L. Testa nya saker man fantiserat om tillsammans.

S. VIII du verkligen diskutera mitt sexliv? På riktigt? Tror du att något blir bra av det?

Sid 1310.
L. Vad är du?

S. Pä väg hem.

L. var har du varit då?

S. Jobbat.

L. dina svar låter som nån som försöker undvika ett svara det egentliga, som försöker slinka undan så mycket som
möjligt.

S Onej!

L. du åkte och Jobbade efter vi sågs? Du fortsätter låta som det jag sa du låter som . tre frågor sen du borde svarat på var du är och vad du gör. Frågan mycket enkel att förslå Innebörden I. Ditt Icke- svarande signalerar väldigt mycket det jag beskrev. Agera annolunda om du menar annorlunda.

Otroligt vad hon förföljde honom och pumpade honom på upplysningar om hans sexliv vilket hon sen använde som vapen och slängde i ansiktet på HD. . Fy fan.
Lena var den kontrollerande, dominanta, absurt svarsjuka "mannen" som genustrollen förgäves försöker få SD till.
Lena hade behövt lära sig att det inte går att så ondska och skörda kärlek.

Ja där blev jag faktiskt lite rädd ,inte visste jag att hon var så pass efterhängsen ,ty hon var ju inte gift med SD som det nästan verkar på hennes envisa ifrågasättande utav om han var henne= LW trogen !! uj uj det här ÄR verkligen ett jobbigt fall !
Citera
2020-10-27, 17:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja där blev jag faktiskt lite rädd ,inte visste jag att hon var så pass efterhängsen ,ty hon var ju inte gift med SD som det nästan verkar på hennes envisa ifrågasättande utav om han var henne= LW trogen !! uj uj det här ÄR verkligen ett jobbigt fall !

Vi vet inte bakgrundshistorien.
Det är från en screenshot från lenas mobil 2017-10-28.
Hon har tagit en bild på några förpackningar kondomer.

Man kan väl utgå från att SD inte använde kondomer med varken Lena eller HD.

Så frågan är om han är otrogen?
Haha, alltså med fler.

Frågan kanske inte är obefogad?
Citera
2020-10-27, 17:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Vi vet inte bakgrundshistorien.
Det är från en screenshot från lenas mobil 2017-10-28.
Hon har tagit en bild på några förpackningar kondomer.

Man kan väl utgå från att SD inte använde kondomer med varken Lena eller HD.

Så frågan är om han är otrogen?
Haha, alltså med fler.

Frågan kanske inte är obefogad?

mm,ja vem vet !?
Det är så gränslöst alla deras sms tycker jag ,snack om att de varit med andra hit och dit ,kanske tillsammans osv. Till slut känns alltihop som en enda sådan där bytapartner-klubb ju...
Senast redigerad av landbandy 2020-10-27 kl. 18:27.
Citera
2020-10-27, 18:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
mm,ja vem vet !?
Det är så gränslöst alla deras sms tycker jag ,snack om att de varit med andra hit och dit ,kanske tillsammans osv. Till slut känns alltihop som en enda sådan där bytapartner-klubb ju...

Mycket fantasi verkar ha ingått i det här !!??

Inte verkar Lena ha ingått i den, då.
Utan hon frågar anklagande... och insinuerar elakt.

Inte litar jag på SD iaf...
Citera
2020-10-27, 18:28
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Inte verkar Lena ha ingått i den, då.
Utan hon frågar anklagande... och insinuerar elakt.

Inte litar jag på SD iaf...

Mycket misstro infann sig bland dessa personer ,så det hela var nog dömt att misslyckas till slut !?
Eller hur ?

Den enda som kunde lita på SD; var nog han själv ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in