2020-10-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Några saker: boxen fryser till, ibland flera minuter.
Laggar ständigt i menyerna. Stänger av sig själv titt som tätt. Är nästintill omöjlig att använda efter att den varit i viloläge.

Känns det inte vanskligt att köra utan VPN?

Ja man kan ha VPN installerad i routern men jag kör via app

Ladda ner Speedtest till din box o kolla trådat vad den ger. Wi fi ska du inte tänka på om du kör vpn.
2020-10-27, 14:46
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Tjena! Ser inte poängen med att köra vpn om man inte har en grym router som tar ut max ur linan via vpn. Finns ingen som åkt dit än som slutanvändare än, och blir du den förste samlar vi ihop till dina böter här tycker jag =). Så koppla bort din vpn app du. Har du ens kollat din hastighet i boxen när du kör vpn? Vpn tar ju bort en otrolig mängd hastighet om du inte visste?
Kan helt enkel va att du får så dålig hastighet så boxen hänger o laggar. Hoppas du löser det.

Citat:
Ladda ner Speedtest till din box o kolla trådat vad den ger. Wi fi ska du inte tänka på om du kör vpn.

Ligger på 87 mbit/s med VPN så det bör vara rätt OK tycker jag. Knappt märkbart mer utan VPN. 92 MB/s var det nog då när jag kollade sist

Edit: och om det är så att man inte behöver VPN så är ju enklaste och billigaste att köra app på smart tvn antar jag?
Senast redigerad av klettermaus 2020-10-27 kl. 15:05.
2020-10-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ligger på 87 mbit/s med VPN så det bör vara rätt OK tycker jag. Knappt märkbart mer utan VPN. 92 MB/s var det nog då när jag kollade sist

Edit: och om det är så att man inte behöver VPN så är ju enklaste och billigaste att köra app på smart tvn antar jag?

Ja, de borde räcka gott o väl. Men varför menar du att man borde köra utan vpn bara på appar?
Är väl ingen skillnad mot box? Du kan aldrig jämföra varken hård eller mjukvara i en box kontra smart tv.
Köp en Formuler z8 eller en TVIP 605 så vill du aldrig mer köra det du kör nu. Har en känsla att din utrustning kan ruva på problemet.
2020-10-27, 16:09
Medlem
Är det någon som har tips på en bra app till andriod som kan casta iptv via chromecast? Samtliga jag provat fungerar inte, om jag inte speglar bilden från telefon (Smartview). Vill kunna casta direkt från en app.

Mvh
2020-10-27, 16:17
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ja, de borde räcka gott o väl. Men varför menar du att man borde köra utan vpn bara på appar?
Är väl ingen skillnad mot box? Du kan aldrig jämföra varken hård eller mjukvara i en box kontra smart tv.
Köp en Formuler z8 eller en TVIP 605 så vill du aldrig mer köra det du kör nu. Har en känsla att din utrustning kan ruva på problemet.
Förlåt, det var jag som var otydlig.
Vad är skillnaden på att köra t.ex appen Tivimate direkt på Smart TV:n och på att köpa en TVIP 605 och köra Tivimate på den?
Blir ju samma grej, eller är jag korkad? 😂
2020-10-27, 16:22
Medlem
Citat:
Förlåt, det var jag som var otydlig.
Vad är skillnaden på att köra t.ex appen Tivimate direkt på Smart TV:n och på att köpa en TVIP 605 och köra Tivimate på den?
Blir ju samma grej, eller är jag korkad? 😂

Hårdvaran i tvip/formuler är mycket starkare!

Som att du ska video redigera en film på en Acer laptop med en i3 processor kontra sprillans ny macbook pro fast du använder Adobe Premiere på båda 😅 Fast inte riktigt så men du förstår nog vad jag menar? 😊
2020-10-27, 16:27
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Hårdvaran i tvip/formuler är mycket starkare!

Som att du ska video redigera en film på en Acer laptop med en i3 processor kontra sprillans ny macbook pro fast du använder Adobe Premiere på båda 😅 Fast inte riktigt så men du förstår nog vad jag menar? 😊
Haha, ja jag förstår vad du menar!
Dock kan jag tänka mig att det absolut viktigaste är att ha en stabil iptv leverantör? 🤔
2020-10-27, 16:46
Medlem
Citat:
Haha, ja jag förstår vad du menar!
Dock kan jag tänka mig att det absolut viktigaste är att ha en stabil iptv leverantör? 🤔
Kombinationen stabil leverantör och en bra iptv-box är det du ska ha.
2020-10-27, 16:51
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kombinationen stabil leverantör och en bra iptv-box är det du ska ha.
Problemet är att det finns ju fan en hel uppsjö med leverantör och är ju sånt hysch-hysch kring ämnet så man vet ju inte vilka som är bra och inte😴
Går ju inte att hitta några recensioner liksom 😕
2020-10-27, 16:53
Medlem
Berrabuses avatar
Fler som kör n1 och har fel på epg sen man ändrade till vintertid? Kör tivimate på android tv
2020-10-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrabuse
Fler som kör n1 och har fel på epg sen man ändrade till vintertid? Kör tivimate på android tv

Kommer rättas till. 👍🏻
2020-10-27, 16:59
Medlem
Citat:
Problemet är att det finns ju fan en hel uppsjö med leverantör och är ju sånt hysch-hysch kring ämnet så man vet ju inte vilka som är bra och inte😴
Går ju inte att hitta några recensioner liksom 😕

Därför du tar en test från en leverantör innan du köper ett längre abonnemang. 👍🏻

Då hinner du se hur bra det funkar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in