2020-10-27, 17:01
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Därför du tar en test från en leverantör innan du köper ett längre abonnemang. 👍🏻

Då hinner du se hur bra det funkar.
Det är en bra idé. Men aliexpress och dylikt går per automatik bort antar jag?
2020-10-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Det är en bra idé. Men aliexpress och dylikt går per automatik bort antar jag?
Det går bra att få gratis test genom att skicka ett privat meddelande direkt till säljaren i den plattformen.

Går också bra att köpa ett 7-14 dagars abonnemang som test. Jag skulle köpa av någon som säljer 10 dagars abonnemang, även på den plattformen.
2020-10-27, 17:33
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Det går bra att få gratis test genom att skicka ett privat meddelande direkt till säljaren i den plattformen.

Går också bra att köpa ett 7-14 dagars abonnemang som test. Jag skulle köpa av någon som säljer 10 dagars abonnemang, även på den plattformen.
Låter bra. Får ägna kvällen åt detta!

Är det nån här som kör med VPN i samband med IPTV för övrigt? Känns tryggare så. Men kanske inte är nödvändigt?
2020-10-27, 17:51
Medlem
Citat:
Låter bra. Får ägna kvällen åt detta!

Är det nån här som kör med VPN i samband med IPTV för övrigt? Känns tryggare så. Men kanske inte är nödvändigt?

Inte nödvändigt.
2020-10-27, 18:30
Medlem
klettermauss avatar
Nu har jag beställt en tvip 605 och 12 månader för 2499 kr. Känns bra att slippa betala ockeravgifterna från viasat och de andra rävarna. 499 kr i månaden och så visar de inte ens alla PL matcher 😴
2020-10-27, 18:30
Medlem
Vart installerar man VPN'en om man använder sig av en TVIP 605 box? Är det i routern eller boxen. Hur fungerar det?
2020-10-27, 18:38
Medlem
Citat:
Förlåt, det var jag som var otydlig.
Vad är skillnaden på att köra t.ex appen Tivimate direkt på Smart TV:n och på att köpa en TVIP 605 och köra Tivimate på den?
Blir ju samma grej, eller är jag korkad? 😂

Grattis till bra köp ! Dock ska du inte köra någon app alls på TVIP 605 =) Inte i Formuler heller då de har egna verktyg för just IPTV som är det bästa,
Det är en ren Iptv box (Linux baserad) Dock kan man sätta den i androidläge, men det ska man inte ens ägna en tanke till anser iaf jag. Antar du köpte Box plus abb från en leverantör? Då kommer den installerad och klar i portalläge. Bara i med sladdarna o du loggas in i servern direkt.
Busenkelt !
2020-10-27, 18:53
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Grattis till bra köp ! Dock ska du inte köra någon app alls på TVIP 605 =) Inte i Formuler heller då de har egna verktyg för just IPTV som är det bästa,
Det är en ren Iptv box (Linux baserad) Dock kan man sätta den i androidläge, men det ska man inte ens ägna en tanke till anser iaf jag. Antar du köpte Box plus abb från en leverantör? Då kommer den installerad och klar i portalläge. Bara i med sladdarna o du loggas in i servern direkt.
Busenkelt !
Nää men det var nån som skrev att jag skulle köra app (tivimate) även i tvip boxen men det vill jag ju helst undvika. Så det låter jättebra!
Japp den kommer levererad och klar senast fredag. Känns skitbra 👍
2020-10-27, 21:21
Medlem
Redhorses avatar
Har kört Tivimate i snart ett år och många uppdateringar men den senaste Tivimate 3.1.1 så har jag märkt att den hänger sig och att det inte går att bläddra i menyn och rätt som det är så stängs Tivimate appen ner. Kör med Xiaomi tv Box S 4K.
Några fler som upplever senaste versionen 3.1.1. ostabil
2020-10-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
En lista per operatör och sedan en gemensam där favoriterna från alla operatörer finns.

Vi har är 4 och har 4 tv:n och 4 olika operatörer så alla har möjlighet att se på egna program, detta ger ju också det bredaste utbudet.
Har du funderat att göra en favoritlista i tex
http://m3u4u.com/

Den går ju enkelt att lägga till på olika enheter med bara ett url.

Hur vanligt är det egentligen med ddos attacker? Tycker att speciellt de svenskprioriterade operatörerna är nere lite väl ofta just nu. Kan det vara så att konkurrenterna attackerar varandra???
2020-10-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redhorse
Har kört Tivimate i snart ett år och många uppdateringar men den senaste Tivimate 3.1.1 så har jag märkt att den hänger sig och att det inte går att bläddra i menyn och rätt som det är så stängs Tivimate appen ner. Kör med Xiaomi tv Box S 4K.

Inte märkt något på min Nvidia Shield.
Inte cacheminnet som är fullt på din box?
Senast redigerad av instagam 2020-10-27 kl. 21:58.
2020-10-27, 22:48
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redhorse

Inga problem med 3.1.1 här och kör på svagare hårdvara än dig.

3.1.0 hade dom ju råkats glömma aktivera subtitles på i farten, därför kom 3.1.1 så snabbt efter 3.1.0.

Du skulle kunna avinstallera appen helt och installera 3.1.1 rakt på nytt. Men det kan hända att eventuella favoritlistor försvinner om du har sådana sparade. Före detta kan du dock testa att rensa appens cache i boxens inställningar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in