Citat:
Fy fan lider med dig man, låter som du går på samma mottagning som mig.... Stå på dig att det är dina mediciner och att du behöver dom, det kanske skulle vara dödligt för läkaren ifråga men du har ju gått på opiater uppenbarligen tillräckligt länge för att få laro och antar att den läkare som förskrivit imovane+stesolid vet att du har laro? Det är bara TRAMS det där att det skulle vara farligt med låg dos förskriven för oss som går i programmet. Jag har samma problem som dig, eller rättare sagt samma mediciner som dig och det har aldrig varit något snack om saken förrän nu efter ett år. Då kommer en ny läkare o försöker lura i både oss och sig själv att det ”kan bli farligt”, hur fan menar man då? Det är bara ett sätt att använda socialstyrelsens föreskrifter godtyckligt för att vara auktoritär mot folk.
Sen vill jag fråga en sak till andra laro-patienter:
Har ni någon erfarenhet av att ha bytt mottagning till en i ett annat län? Har det gått smidigt? Tänkte säg att man vanligtvis hämtar en gång i veckan eller varannan vecka, borde väl inte bli att man får starta om hela skiten med 90 dagar om man byter eller? Förutsatt att man har skött sig då.
Sen vill jag fråga en sak till andra laro-patienter:
Har ni någon erfarenhet av att ha bytt mottagning till en i ett annat län? Har det gått smidigt? Tänkte säg att man vanligtvis hämtar en gång i veckan eller varannan vecka, borde väl inte bli att man får starta om hela skiten med 90 dagar om man byter eller? Förutsatt att man har skött sig då.
När du byter till en ny mottagning så kanske dom vill att du går dagligen första månaden/ett par veckor. Bara så att dom ser att du sköter dig. Höll på och krigade ordentligt till att få byta till en mottagning från en annan, till slut så gick det vägen efter 2 månaders rena prover. Dom kan väll bara dra ut det i såna fall där du är positiv på sådant du inte får vara.