2020-10-27, 12:53
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, användaren kan få svara själv. Men det är ganska roligt hur Trump vill att näringslivet ska bekosta hälsovården, medans du vill att privata personer ska få betala mer i skatt för att betala för illegalas gratis vård.

Eller ja, inte så märkligt när man kikar på profilbilden.
Well, allt är ganska simpelt egentligen. Konsekvenstänket sammanfattas bra så här:

Damaged people damage people

Utmedefter denna insikt så handlar det sen bara om vad man behöver göra för att hindra att så sker. Svårfattligt? Jag skulle tro det efter att ha tragglat igenom dina inlägg. Nåväl, detta kan naturligtvis appliceras på kung Trump med...som du ser delar han ut den nya Kinaflunsan helt hämningslöst, vilket du kanske gillar, men som jag ser uppenbara problem med.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vet att de har försvarat sig men fortfarande hade de ordentligt fel.
Lev du i tron att modellerna eller sannolikhetsfördelningarna var tokiga och att det som kommer ut från Rasmussen är korrekt...dock kvarstår frågan, hade du en länk så att vi får kika på samplingsurvalet? Utan ett underlag så blir det svårt att göra en kvalificerad gissning. Så pass mycket förstår du väl?

Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Räkna med det sista. Trump är en con man utan heder, och kommer att ta till alla trick i boken.
Det finns tyvärr många.
Att han, som tidigare presidenter, går frivilligt och önskar sin rival lycka till finns liksom inte på kartan.
Ja, det är oroande minst sagt. Men den turnout vi ser tyder ändå på att jag oroar mig i onödan. Ska mycket till för att Trump kammar hem detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Han menar inte omröstning/omval när han skriver "major polling error", han menar att att opinionsundersökningarna är åt helvete fel. För det var väl inte omval år 2016?
Vem har pratat om omval? Du får utveckla.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag skulle aldrig lita på någon som tar 4 år på sig att erkänna sina tidigare misstag.
Ingen förväntar sig att du ska tro på något annat än de sagor Team Trump yppar. Frågan är dock om du vet vem det är som egentligen berättar dem för dig?

A Message from Richard Nixon
Ben Shapiro DESTROYS Rick and Morty Copypasta with FACTS and LOGIC
2020-10-27, 12:57
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Du "glömmer" dock den absolut viktigaste orsaken att USA har drabbats så hårt, nämligen den stora procenten med överviktiga. Det är tydligt klarlagt att övervikt och framförallt kraftig övervikt ökar risken för att bli allvarligt sjuk i Coronan, samt att avlida.
På det är den amerikanska befolkningen en hög snittålder.
Detta kan varken Trump eller någon guvernör i demokratstyrda delstater beskyllas för.
Eller tror du att anledningen att afrikanska länder drabbats så "lätt" är för deras restriktioner, också tätbefolkade städer samt utmärkta sjukvård?

När det gäller snittåldern, som du kallar det, så är denna markant högre i Sverige ån iu USA.

"Medellivslängden för män i Sverige är drygt 81 år. För kvinnor är den nästan 85 år, alltså drygt tre år högre. Sedan slutet av 1970-talet har männens livslängd ökat mer än kvinnornas."

"I Sverige har vi en medellivslängd (män och kvinnor) på 82,40 år (2017), medan den i USA är 78,69 år (2016)"

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-27, 12:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Angående Joe Bidens kampanjschema de närmaste dagarna:

Tisdag: Georgia (beroende på att denna republikanska stat nu plötsligt är inom räckhåll för Biden)
Torsdag: Florida
Fredag: Iowa och Wisconsin

Sen är hans "running mates" ute och kampanjar också, vilket inkluderar hustrun Jill Biden, VP candidate Kamala Harris, hennes man Doug Emhoff, och förra presidenten Barack Obama.

Joe Bidens events när han kampanjar skiljer sig märkbart från Trump:

Joe Biden besöker skolor, sjukhus, dagcenter och community centers och samtalar med sina medmänniskor. Detta blir till bra TV som visas i alla TV-kanaler under prime time nyheter, hur denne inkluderande presidentkandidat enar landet.

Donald Trump landar ner från himlen i Air Force One eller helikoptern Marine One, stiger ut till tonerna av "Macho Man" och går fram till sina jublande anhängare och talar sen omväxlande om allt fantastiskt som han gör och hur glada publiken ska vara att han offrar sig att vara president, till att håna sina motståndare och skandera "Lock him up".
2020-10-27, 12:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Ett genidrag då med tanke på att mörkblåa stater har blivit mest drabbade (färre demokrater som kan rösta).

Siffrorna är troligtvis friserade för att påverka opinionen. Skott i skallen "han registrerar vi som COVID-19".

Washington health officials: Gunshot victims counted as COVID-19 deaths

Nu är det här egentligen fel tråd att börja prata dödsorskaer och medicinska klassifikationer, men Covid räknas på samma sätt som influensa. Dö av/med.

https://www.cdc.gov/flu/about/burden/how-cdc-estimates.htm#:~:text=Seasonal%20influenza%20may%2 0lead%20to,is%20underreported%20on%20death %20certificates.

https://www.doh.wa.gov/portals/1/documents/5100/420-112-guideline-influenzadeath.pdf

Bara så vi kan stryka ett streck om den tröttsamma debatten om att folk inte dör AV Covid.
https://www-doh.state.nj.us/doh-shad/view/sharedstatic/UnderlyingCauseOfDeath.pdf
2020-10-27, 13:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Lev du i tron att modellerna eller sannolikhetsfördelningarna var tokiga och att det som kommer ut från Rasmussen är korrekt...dock kvarstår frågan, hade du en länk så att vi får kika på samplingsurvalet? Utan ett underlag så blir det svårt att göra en kvalificerad gissning. Så pass mycket förstår du väl?

Jag vet bara att FiveThirtyEight hade grundligt fel 2016 och att jag finner det märkligt att man använder dem som statistisk måttstock nu. Jag tror att du har så mycket investerat i att Biden vinner så att du inte är kapabel till en kvalificerad gissning oavsett underlag. Här är min hållning för ögonblicket. Jag tittar alltid på trender och det här är vad jag ser:

Citat:
Har jag gjort det? Du måste blanda ihop mig med någon annan.

Vill du ha min prediktion? Är man gambler så satsa en slant på Trump. D.v.s. inte alls säkert att han vinner men chansen finns där definitivt.

Bryr jag mig? Näea... Så här: det blir ingen större skillnad. Lite mer press på Ryssland, lite mindre på Kina om Biden vinner. Kul om Trump vinner bara för att se alla kognitiva krumbukter en hel del kommer att uppvisa både i USA och framförallt i Sverige.

Annars är valet sammantaget en manifestation av att USA-imperiet är på väg ner från sin plats som världspolis.

Det tycker jag är det märkligaste att inte fler ser detta. På båda sidorna.

Och återigen så är det fascinerande och rent ut sagt sorgligt att Demokraterna endast lyckats få fram Biden som motkandidat till Trump. Än mer tragiskt är att folk tror att det är han som ska återställa allt.
2020-10-27, 13:07
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Det här är så dumt så man smäller av. Om totalen är viktigast är det ju bara för de små länderna att blåsa på. Kan dö 200 000 svenskar nästa vecka i Corona och vi är ändå bättre än usa. Jävla resonemang.

God kontroll på smittan i Sverige?

Trump har ju låtit Fauci styra det mesta. Precis som här.
När man jämför dödstalen per miljon invånare får man en vettig jämförelse. Kartan visar det, USA är nästan värst drabbat. Det är inte konstigt att amerikanerna är oroade.
2020-10-27, 13:10
Medlem
NeoVains avatar
Joe Biden har äntligen visat lite kraft och fokus i sitt tal i Pensylvanien.

https://youtu.be/wQN0stFPySU

Mycket imponerande person. Usas nästa president?
2020-10-27, 13:11
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Just, och det är precis det som gör sådant här så illavarslande. Trump står och gastar på ett av sina rallyn om att far och son Biden borde låsas in på kåken. Det är dessutom inte första gången. långt ifrån - hela "Obamagate"-spinnet bygger på en lös uppfattning att Bidens, Obama, paret Clinton, Bill Gates, Nancy Pelosi m fl ska gripas och spärras in i princip utan rättegång, och på helt obestämda anklagelser. Han kan inte ens precisera vilka lagar de skulle ha brutit mot men antyder ändå att de är något slags landsförrädare, och hans fans jublar vilt och applåderar.

https://www.youtube.com/watch?v=8lBc7-siRR0
'
Sådant här ser man annars bara i autokratiskt styrda bananrepubliker.
Ja, Trumps stil är häpnadsväckande, totalt grundlösa anklagelser för att slippa diskutera sakfrågor, vilket han är urusel på. Det är obegripligt att folk köper det. Man verkar inte lyssna på innehållet utan verkar underkasta sig hans auktoritära stil. Som väl tillhör 1800-talet och bananrepubliker.
2020-10-27, 13:12
Medlem
Citat:
Jag vet bara att FiveThirtyEight hade grundligt fel 2016 och att jag finner det märkligt att man använder dem som statistisk måttstock nu. Jag tror att du har så mycket investerat i att Biden vinner så att du inte är kapabel till en kvalificerad gissning oavsett underlag. Här är min hållning för ögonblicket. Jag tittar alltid på trender och det här är vad jag ser:

Hur har en sådan modell ’fel?’. De gav Trump 30% sannolikhet. Dvs 3 av 10 utfall vinner Trump. Det blev ett sådant utfall. för att värdera deras riktighet måste du titta över tid.

Om deras forecast vid flertalet presidentval sa att x kandidat är i 99 fall av 100 trolig att vinna och det ändå slutade i den osannolika utgången (vid flera tillfällen) att kandidat y som hade 1% sannolikhet vann - då skulle vi kunna misstänka att något var väldigt galet med sättet dom bygger sin modell på. Så är inte fallet.
2020-10-27, 13:13
Medlem
Genomsnittet på bettingsajterna har för China-Joes del nu sjunkit till 64,2. Tendensen är att hans favoritskap minskar successivt.

Trump ligger fortfarande på runt 35.
2020-10-27, 13:13
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Och fortfarande är vänstern helt efternlivna när de rabblar sina siffror.

Det bor 33x fler människor i USA mot i Sverige 33x6000(Sveriges dödstal) = 198.000 motsvarande i Sverige. Sen är USA ett land utav fetma och Diabetes och man lever tätt inpå varandra, så det är inte så konstigt att fler dör där.

Demokraterna kör stenhårt med Covid och att det är Trumps fel. Jag kan lova dig att det hade sett lika dant ut (och eventuellt ännu värre) om Hillary hade varit bakom rodret.
Trumps hantering av pandemin har varit helt bedrövlig, man kan inte påstå något annat.
2020-10-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, Trumps stil är häpnadsväckande, totalt grundlösa anklagelser för att slippa diskutera sakfrågor, vilket han är urusel på. Det är obegripligt att folk köper det. Man verkar inte lyssna på innehållet utan verkar underkasta sig hans auktoritära stil. Som väl tillhör 1800-talet och bananrepubliker.

Detta är då ungefär på samma sätt som du och andra i klimatfrågor alltid attackerar författaren till en skeptisk artikel, istället för sakfrågorna artikeln diskuterar.

Tycker du att alla ska underkasta sig IPCC?

Din brist på självinsikt är sanslös.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in