2020-10-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Okej! Annars är väl trenden mer intressant:
Last Wednesday, Biden held a 49% to 46% lead, but the race has been tightening since early in the month. This is the first time Trump has been ahead since mid-September.
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2020/white_house_watch_oct26

Går de andra åt motsatta hållet? De mer tillförlitliga pollsen menar jag.

Av vad jag sett från Silver & Wasserman (låter som en juristbyrå ) . Nate Silver och Dave Wasserman dvs är trenden just nu att state-polls trendar något mot Biden och national polls trendar något Trump. Overall en ganska stabil och oförändrad bild 2 veckor tillbaka. Bidens surge i början på oktober avmattat något, men Biden var aldrig på väg att vinna med 13% heller. Omöjligt i detta klimat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag ser två möjligheter till varför Rasmussen gör så här. Dvs går emot alla andra polls

1)de vill återigen kallas för den poll som prickade rätt när alla andra hade fel.
2)donald Trump har precis sparkat sin interna pollster och de försöker få tag i ett sista kontrakt under november månad. Visar det sig att de har fel så kan de hävda att media diskriminerar dem för attdde är en konservativ poll.
För MAGA spelar det ingen roll. De köper det ändå. De behöver en talking point på tv. Något att hänvisa till och säga. Se där Trump leder faktiskt.
100% för att försöka bygga ett narrativ att Trump egentligen leder, de gjorde samma sak 2018 och prickade fel med 9 procentenheter. Detta gör att de ska kunna ha lättare att skrika valfusk när Trump förlorar.

Trafalgar sysslar med liknande och de blev nyss påkomna med vad som såg ut som misstänkt fabricerade siffror för att kunna visa Trump i ledning i Michigan, Florida och Arizona.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Och fortfarande är vänstern helt efternlivna när de rabblar sina siffror.

Det bor 33x fler människor i USA mot i Sverige 33x6000(Sveriges dödstal) = 198.000 motsvarande i Sverige. Sen är USA ett land utav fetma och Diabetes och man lever tätt inpå varandra, så det är inte så konstigt att fler dör där.

Demokraterna kör stenhårt med Covid och att det är Trumps fel. Jag kan lova dig att det hade sett lika dant ut (och eventuellt ännu värre) om Hillary hade varit bakom rodret.

Hon hade definitivt inte i stort sett avvecklat CDC som Trump så lättvindigt gjorde. Med någon diffus anledning som att forskning och vetenskap är av ondo och ändå inte leder någon vart.
2020-10-27, 11:33
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det sammanlagda dödstalet är förstås viktigare.

I Sverige har vi god kontroll på smittan, tack vare att regeringen och myndigheter har samarbetat med smittskyddsexperter och det är deras kunskap som fått styra.

Det här är så dumt så man smäller av. Om totalen är viktigast är det ju bara för de små länderna att blåsa på. Kan dö 200 000 svenskar nästa vecka i Corona och vi är ändå bättre än usa. Jävla resonemang.

God kontroll på smittan i Sverige?

Trump har ju låtit Fauci styra det mesta. Precis som här.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Vad sägs om sjukvård och högre utbildning.

Sedelpressarna kommer få jobba en del.

Sen ska ju hela miljöomställningen finansieras.

Samt enorm invandring.

Blir fint...
Meh...Kommer inte Kina betala för allt detta?

Få se prov på ett cirkelargument nu. Såna är så kul att få läsa!

US Did Not Benefit From Trade War With China: WSJ
Medlem
Detta valet ska bli väldigt intressant. Jag tror att Trump kan vinna en riktig landslide. Efter valet kanske en del på vänstersidan äntligen förstår hur mycket vänstermedia ljuger. Nu är jag inte 100% säker på att Trump kommer att vinna, men allting tyder på det, förutom riggade polls.

Det är helt otroligt så många mäktiga människor Trump strider emot. Hela massmedialandskapet, och hela big teck. Flera av mina favoritkanaler på Youtube censoreras kraftigt just nu, då Demokraterna är desperata. Det är verkligen David mot Goliath. Trump kommer att hamna i historieböckerna tillsammans med Napoleon.
2020-10-27, 11:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Av vad jag sett från Silver & Wasserman (låter som en juristbyrå ) . Nate Silver och Dave Wasserman dvs är trenden just nu att state-polls trendar något mot Biden och national polls trendar något Trump. Overall en ganska stabil och oförändrad bild 2 veckor tillbaka. Bidens surge i början på oktober avmattat något, men Biden var aldrig på väg att vinna med 13% heller. Omöjligt i detta klimat.
Nate Silver. Det är han med FiveThirtyEight, eller?
2020-10-27, 11:35
Medlem
Citat:
Nate Silver. Det är han med FiveThirtyEight, eller?

Ja. Ingen av dom jag nämnde jobbar ju direkt med opinionsmätningar, men dom båda har en god känsla för statistik och hur man bäst bedriver opinionsundersökningar. Duktiga på att call out bullshit när dom ser det, och har tidigare visat sig plocka upp trender dom ser i resultaten snabbare än andra. Väl värda att följa på twitter.
2020-10-27, 11:36
Medlem
Davys avatar
Nog med corona. Åter till valet.

De flesta OU är suppression polls. Tanken är att republikanska röstare ska tycka det är kört och strunta i att rösta. Samma som 2016.

Men det kommer inte fungera denna gång heller.
2020-10-27, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Det är helt otroligt så många mäktiga människor Trump strider emot. Hela massmedialandskapet, och hela big teck. Flera av mina favoritkanaler på Youtube censoreras kraftigt just nu, då Demokraterna är desperata. Det är verkligen David mot Goliath. Trump kommer att hamna i historieböckerna tillsammans med Napoleon.

Personkult, sa Bull...
2020-10-27, 11:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Ja. Ingen av dom jag nämnde jobbar ju direkt med opinionsmätningar, men dom båda har en god känsla för statistik och hur man bäst bedriver opinionsundersökningar. Duktiga på att call out bullshit när dom ser det, och har tidigare visat sig plocka upp trender dom ser i resultaten snabbare än andra. Väl värda att följa på twitter.
De var riktigt duktiga 2016.
2020-10-27, 11:42
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
De var riktigt duktiga 2016.
Vad var tokigt? Jag synar din sarkasm...

(FB) Presidentvalet 2020

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in