2020-10-26, 17:48
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det var bedrövliga utgåvor om du frågar mig. Fel bilder och CD.n såg ut att vara bränd om du frågar mig. Så det blev bara att kasta dem när jag upptäckte det.

Men det finns utgåvor som är godkända som sagt. De är väl slutsålda sedan länge.
Undrar hur många exemplar det blev av dem

Om jag får lov att avslöja en grej vi samtalade om jag och representanten för Sony så pratade vi på det där med originalomslagen av Errol. Vilket jag tycker är underbart då jag föredrar de omslagen framför de som är ritade av Palten. Visst hans teckningar är inte dåliga, men Errols är mer personligare och har en väldigt rolig stil som jag gillar.
Citera
2020-10-26, 20:22
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Det får vi ja, jag tänkte försöka framföra min idé om att få upp de bästa låtarna från de 3 första kassetterna på Spotify och kanske rentutav en fysisk utgivning (det får bli en "Greatest Hits" då de vägrar att ge ut "Negerjävel") och ja, förhoppningsvis kan jag få en insikt i vad de planerar.
Du tror inte det finns chans att Sony trycker upp några snygga t-shirts?
Typ med något av kassett omslagen (lite mer old school/vintage tröja) tycker det har varit dåligt med snygga Eddie tröjor de senaste åren.
Citera
2020-10-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Du tror inte det finns chans att Sony trycker upp några snygga t-shirts?
Typ med något av kassett omslagen (lite mer old school/vintage tröja) tycker det har varit dåligt med snygga Eddie tröjor de senaste åren.

Jag kan kolla det nästa vecka, jag förmedlar gärna era idéer vidare till Sony.
Citera
2020-10-26, 21:59
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Jag kan kolla det nästa vecka, jag förmedlar gärna era idéer vidare till Sony.
Låter toppen!
Förresten när vi ändå är igång med skivbolags snack, hur går det med CBS?
Citera
2020-10-26, 22:09
Medlem
Citat:
Låter toppen!
Förresten när vi ändå är igång med skivbolags snack, hur går det med CBS?

CBS är uppköpt av Sony om jag inte är fel på det.
Citera
2020-10-26, 22:27
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
CBS är uppköpt av Sony om jag inte är fel på det.
Oj det visste jag inte, då fick jag svar på den frågan
Citera
2020-10-26, 22:36
Medlem
Citat:
Oj det visste jag inte, då fick jag svar på den frågan

Jag kan också nämna att Mariann Grammofon är uppköpt av Warner. Så vad gäller det Errol spelade in hos Bert Karlsson så är det Warner som håller i det.
Citera
2020-10-26, 23:11
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag kan också nämna att Mariann Grammofon är uppköpt av Warner. Så vad gäller det Errol spelade in hos Bert Karlsson så är det Warner som håller i det.

Så Sony sitter med alla rättigheter mm.
Det enda som de inte har rättigheter till är väl Väg 13 skivan
Sedan om det är en piratskiva eller inte det kan man alltid diskutera
Citera
2020-10-26, 23:23
Medlem
Citat:
Så Sony sitter med alla rättigheter mm.
Det enda som de inte har rättigheter till är väl Väg 13 skivan
Sedan om det är en piratskiva eller inte det kan man alltid diskutera

Nä Sony och Warner är två olika bolag som dessutom är tillsammans med Universal 3 av världens största skivbolag.

Hade Sony ägt materialet Errol gjorde hos Bert så hade vi kanske haft återutgivningar av För Jævle Braa! och Dåren É Lös på LP nu. Vi kanske till och med hade haft Harley Davidson , Silver Wheels och Scoop på LP nu? Fast vi kan hoppas man får igång Warner där, det vore trevligt.
Citera
2020-10-26, 23:27
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Nä Sony och Warner är två olika bolag som dessutom är tillsammans med Universal 3 av världens största skivbolag.

Hade Sony ägt materialet Errol gjorde hos Bert så hade vi kanske haft återutgivningar av För Jævle Braa! och [b]Dåren É Lös[/B p]å LP nu. Vi kanske till och med hade haft Harley Davidson , Silver Wheels och Scoop på LP nu? Fast vi kan hoppas man får igång Warner där, det vore trevligt.

Där ser man nu är jag med, Då är det bara att vänta på Sony & Warner.
Vi får väl se och hoppas att det kommer några LP - utgåvor med tiden
Bara de inte slängs ihop för att mjölka fansen på pengar så är jag nöjd & att arvingarna får Royalty pengarna också så det inte bara hamna i skivbolagets fickor.
Citera
2020-10-27, 01:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Är nog mest intresserad av LP CD & DVD med Eddie ifall det blir nytt material.
Samtidigt så skall det vara officella skaer och inga pirat

nyutgåvorna på Dubbelidioterna & Raggare var pirat om du frågar mig
fel på låtlistan och ljudet var riktigt uselt. Det knastrade ibland så man undrar lite hur de tänkte.

Jag köpte mina två skivor Raggare och Dubbelidioterna och jag märkte inget fel på dem angående ljud. Men som jag skrev tidigare så är jag inte så brydd om ljudbilden, utan bara jag hör låtarna så är jag nöjd.
Citera
2020-10-27, 01:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Om jag får lov att avslöja en grej vi samtalade om jag och representanten för Sony så pratade vi på det där med originalomslagen av Errol. Vilket jag tycker är underbart då jag föredrar de omslagen framför de som är ritade av Palten. Visst hans teckningar är inte dåliga, men Errols är mer personligare och har en väldigt rolig stil som jag gillar.

Tycker att Paltens bilder är riktigt snygga och välgjorda. Men visst är originalomslagen som Errol ritade de som jag helst vill se. De är ju originella och de har en viss karaktär, men även en enkelhet som blir så personlig och bra. Det finns en viss undergroundkänsla också med de egenritade kassettomslagen som jag gillar.

Som den här, en rätt kaxig bild och humoristisk.
https://www.luftkaffe.se/images/albums/1587457896_Fram.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in