2020-08-20, 17:27
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Johan på snippen, inte SNOPPEN haha.
Den låten sjöng min morfar alltid åt mig när jag var liten.

Johan han runkar så kuken den stor
Medan han glor på pattar och lår!

Skämt åsido, gammal klassiker av Skånska Lasse, fast han var från Östergötland. :P
Citera
2020-08-20, 17:27
Medlem
Citat:
En typisk Errol låt med humor och underfundig text. Dessutom så är hela skivan "Errol" den enda dansbandsskivan som är rolig att lyssna på.

Den har kvalitet, inget man får hos Lasse Stefanz inte.
Citera
2020-08-20, 17:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Johan han runkar så kuken den stor
Medan han glor på pattar och lår!

Skämt åsido, gammal klassiker av Skånska Lasse, fast han var från Östergötland. :P
Haha

Citat:
Den har kvalitet, inget man får hos Lasse Stefanz inte.

Helt klart, bättre än Lasse Stefanz. Apropå Lasse Stefanz, så tänker jag på att du skrev tidigare i tråden att låten Midsommarnatt var skriven till dem, men de nobbade låten mest troligen för att Errol inte va fin nog då. Men nu är han kultförklarad och fått komma in i finrummet, då går det minsann att spela in den låten som cover.
Citera
2020-08-20, 17:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Hittade förresten den här tröjan på rockzone. Verkar vara ny design för jag har aldrig sett den förut.
https://www.rockzone.se/t-shirts-band-merch/eddie-meduza/eddie-meduza-king-of-rockers-t-shirt
Citera
2020-08-20, 17:42
Medlem
Citat:
Haha

Helt klart, bättre än Lasse Stefanz. Apropå Lasse Stefanz, så tänker jag på att du skrev tidigare i tråden att låten Midsommarnatt var skriven till dem, men de nobbade låten mest troligen för att Errol inte va fin nog då. Men nu är han kultförklarad och fått komma in i finrummet, då går det minsann att spela in den låten som cover.

Jo de försöker rida på Errol Norstedts legendstatus, men om vi säger att Errol är som fint vin som blir bättre med åren så är Lasse Stefanz ljummen lättöl som är kass redan innan före bäst före-datumet.
Citera
2020-08-20, 17:43
Medlem
Citat:
Hittade förresten den här tröjan på rockzone. Verkar vara ny design för jag har aldrig sett den förut.
https://www.rockzone.se/t-shirts-band-merch/eddie-meduza/eddie-meduza-king-of-rockers-t-shirt

Se där, en nätt och fin klädnad att pry sig med när man kör in till L.A. D.V.S. Landskrona.
Citera
2020-08-20, 17:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jo de försöker rida på Errol Norstedts legendstatus, men om vi säger att Errol är som fint vin som blir bättre med åren så är Lasse Stefanz ljummen lättöl som är kass redan innan före bäst före-datumet.

Så sant, så sant. Väldigt bra liknelse.
Citera
2020-08-20, 23:17
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar hur det hade varit ifall det hade kommit ut en ren Blues skiva med Eddie Meduza.
Det skulle nog kunna bli riktigt bra, Både seriösa & snusk låtar tror jag nog att det skulle bli

Kåta Marie & Oh Sicken Hora skulle man nog kunna klassa som blues och spela riktigt högt ibland.
Men då skulle nog grannarna eller kollegorna på jobbet bli väldigt förvånade
Citera
2020-08-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Undrar hur det hade varit ifall det hade kommit ut en ren Blues skiva med Eddie Meduza.
Det skulle nog kunna bli riktigt bra, Både seriösa & snusk låtar tror jag nog att det skulle bli

Kåta Marie & Oh Sicken Hora skulle man nog kunna klassa som blues och spela riktigt högt ibland.
Men då skulle nog grannarna eller kollegorna på jobbet bli väldigt förvånade

Jag röstar för att ha med Septemberrunk!

Du får tala om för folk att anledningen till att sådana låtar existerar är för att vi inte tar prostitution på allvar.
Citera
2020-08-20, 23:59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag röstar för att ha med Septemberrunk!

Du får tala om för folk att anledningen till att sådana låtar existerar är för att vi inte tar prostitution på allvar.

Ett riktigt bra argument som slår det mesta måste jag säga.

Kan vi inte sätta ihop en liten Blues lista. Det måste ju finnas en del material att plocka av menar jag
Skivan får väl heta Blues i Corona Tid.
Citera
2020-08-21, 00:29
Medlem
Citat:

Kan vi inte sätta ihop en liten Blues lista. Det måste ju finnas en del material att plocka av menar jag

Jag kan sätta ihop en spellista på Youtube. Jag minns att jag satte ihop en inofficiell samlingsskiva som jag la upp på tuben med namnet Blues For Money efter den fiktiva gruppen som förekommer på kassetterna Radio Ronka Nr. 1, Börje Lundins Kräftkalas, Dårarnas Julafton och Dårarnas Midsommarafton. Det var då på min gamla kanal.

Jag satte ihop den när TheErrol1975 (japp, han på Youtube ni vet) frågade mig om jag kunde sätta ihop en sådan lista för att bevisa att Errol inte var rasist, utan tvärtemot uppskattade blues som är en uppfinning av svarta. Absolut tänkte jag, blues är min favoritmusikgenre och den inleddes då med I Believe I'll Dust My Broom och avslutades med King Bee, 2 klassiska standardblueslåtar, den ene av Robert Johnson och den andre av Slim Harpo. Sedan hade jag allt möjligt däremellan.

Så uno momento så återkommer jag med en spellista.
Citera
2020-08-21, 01:09
Medlem
Citat:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLeOFo-DaxxNjU6Frbq4mNrnkt1BphzQEr Här är den just nu, finns det någonting som ni känner att den fattas så hojta till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in