2020-10-26, 00:44
Bannlyst
Jag har för flera år sen sparat ner alla avsnitt (utom de som tagits bort från Lyxfällans hemsida ibland) som funnits på tv3play/viaplay. Har alltså i princip alla avsnitt från säsong 1 till säsong 25 sparad. Lite orolig att de ska försvinna om min hårddisk rasar eller så - finns det något intresse av en torrent med alla avsnitt? Nu finns ju knappt några gamla avsnitt kvar på viaplay. Brukar aldrig fildela numera men funderar lite om man ändå skulle dela detta?

Edit: ser nu att de flesta avsnitt finns kvar på viafree men inte på viaplay. Kanske inte finns så stort behov av det då.
Senast redigerad av flashyX 2020-10-26 kl. 00:49.
Citera
2020-10-26, 00:48
Medlem
Jag tycker de ska sluta belöna deltagarna med matpåsar. Man ska fan inte någon belöning för att man sköter ekonomin.
Citera
2020-10-26, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Jag tycker de ska sluta belöna deltagarna med matpåsar. Man ska fan inte någon belöning för att man sköter ekonomin.

Det handlar nog mer om produktplacering från Linas Matkasse än om belöning.
Citera
2020-10-26, 09:29
Medlem
uddevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
(FB) Lyxfällan

Bjuder på mig själv här, samlade ihop 2 old time klassiker. Tyvärr utan avsnittsangivning men det går nog att luska ut.

Särskilt x-boxavsnittet är intressant om man ser till ditt sista stycke. Koll på ekonomin? Glöm det.

Säson 7 avsnitt 3 är också en höjdare. Ett äldre par nära pensionsåldern som inte fattat hur ekonomi fungerar, någonstanns kan jag förstå utan att försvara att en 22-årig kille kan vara naiv och ungdum. Men detta paret verkar vara helt tappade bakom en vagn, lån på lån och ingen som helst koll på hur lånen har fungerat. Tex ett båtlån som man bara betalat ränta på men helt tomögt får reda på att kapitalbeloppet på 500000 kr skall in om 14 dagar. Öeh, vi trodde....eehh, vi fattade nog inte.
Citera
2020-10-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Det handlar nog mer om produktplacering från Linas Matkasse än om belöning.

Säkert, men det blir fortfarande en belöning.
Citera
2020-10-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Säkert, men det blir fortfarande en belöning.

Den enda belöning majoriteten av deltagarna i Lyxfällan skall ha är att dom tilldelas en förmyndare.
Citera
2020-10-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Den enda belöning majoriteten av deltagarna i Lyxfällan skall ha är att dom tilldelas en förmyndare.

Det kan jag hålla med om. De ska absolut inte få äta gratis i ett halvår i alla fall. Då lär de sig definitivt inte att hålla igen.
Citera
2020-10-28, 04:31
Medlem
MrSokratess avatar
Verkar varit sista avsnittet igår. Pantbanken tar över nästa vecka.
" Till Expressen säger Leo att en bakgrund med ADHD och könsdysfori präglat hans liv och komplicerat det."
Såg ut som en man, lät som en man och klädde sig som en man så jag blir lite konfunderad. Om han ville bli en kvinna så såg man inget av det och jag har svårt att tro att han gått från kvinna till man.
Reagerade också på att han bodde så centralt men det visade sig vara en etta i korridor.
Borde väl ändå vara jävligt eftertraktat för bara 3k i månaden mitt i smeten? Skumt.
Citera
2020-10-28, 15:43
Medlem
2n00b4Us avatar
Gör Aftonbladet reklam för lyxfällan? Känns som att de nästan varje dag har artiklar om folk som har medverkat i programmet.
Citera
2020-10-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
jag har svårt att tro att han gått från kvinna till man.

Varför är det svårt att tro?

"Att officiellt bli man var en otrolig känsla"
http://skylight.bloggplatsen.se/2013/07/12/10015412-att-officiellt-bli-man-var-en-otrolig-kansla/
"Föddes som kvinna – ikväll söker han kärleken i tv"
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/yvmvMr/foddes-som-kvinna--ikvall-soker-han-karleken-i-tv
Senast redigerad av Peppartand 2020-10-28 kl. 16:15.
Citera
2020-10-28, 17:56
Medlem
Vad får man för att vara med i Lyxfällan? jag menar hjälpen som dom får i programmet behöver man ju inte vara någon raketforskare för att klura ut på egen hand, så programmet tjänar ju en hel del enkla pengar.
Citera
2020-10-29, 05:50
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppartand
Varför är det svårt att tro?

"Att officiellt bli man var en otrolig känsla"
http://skylight.bloggplatsen.se/2013/07/12/10015412-att-officiellt-bli-man-var-en-otrolig-kansla/
"Föddes som kvinna – ikväll söker han kärleken i tv"
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/yvmvMr/foddes-som-kvinna--ikvall-soker-han-karleken-i-tv

Skrev ju varför i mitt inlägg.
Jag tyckte att hen såg ut som en man och lät som en man.

Lyckat resultat får jag tillstå.
Tanken om könsbyte slog mig aldrig under programmets gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in