2020-10-29, 09:18
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Den enda belöning majoriteten av deltagarna i Lyxfällan skall ha är att dom tilldelas en förmyndare.
Precis, varför ska deltagarna få äta gratis under en bestämd tid? Låter bara idiotiskt med tanke på vilket program dom är med i.
Citera
2020-10-29, 17:15
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Vad får man för att vara med i Lyxfällan? jag menar hjälpen som dom får i programmet behöver man ju inte vara någon raketforskare för att klura ut på egen hand, så programmet tjänar ju en hel del enkla pengar.

Jag har för mig att dom inte får något mer än dom deals som programmet ordnar fram, sälja prylar, lite matkassar, sammanslagningslån etc.

Men jag tror du underskattar det dom gör, personerna som är med är ofta fruktansvärt långt från raketforskare.
Jag ser det lite som dom som går till personlig tränare, av dom som går till dom får egentligen inte ut något som dom inte kunnat lista ut själva. Men det är ändå nyttigt och det hjälper, samma sak här ekonomerna hjälper dom att reda ut situationen.
Citera
2020-10-30, 02:55
Avslutad
Är Josh och Linda fortfarande tillsammans? De som har sonen Cash.

I morgon är det repris på deras avsnitt.
Citera
2020-10-30, 03:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
...varför ska deltagarna få äta gratis under en bestämd tid? Låter bara idiotiskt med tanke på vilket program dom är med i.
En tanke kan vara att deltagarna då kanske kommer in i tänket att laga egen mat istället för att handla färdig pizza.
Citera
2020-10-30, 09:21
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
En tanke kan vara att deltagarna då kanske kommer in i tänket att laga egen mat istället för att handla färdig pizza.
Ja det låter vettigt faktiskt.
Citera
2020-10-31, 10:46
Medlem
sonicyouthzs avatar
Oavsett ens ekonomiska tillstånd, måste en vara helt korkad för att både röka och snusa. Nu gör ju de flesta övertattuerade tjockissnubbar i mysbyxor det i lyxfällan också
Citera
2020-11-01, 09:59
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmurad
S28E4 Bea och Robin i Eskilstuna

Som gåva i slutet av programmet fick Bea ett presentkort från Bygma. Hon blev störtlycklig. Är det någon som vet varför? När jag kollar vad Bygma säljer så är det ju typ byggvaror. Bodde inte Bea och sönerna i en hyresrätt? Vad ska hon med de 5000kr till? Missar jag något? Kanske finns det även andra saker, såsom skyltar och texter att sätta på väggarna, på Bygma i Eskilstuna?
Gud vilket skitavsnitt. Fyfan polskan som tidigare var ganska kvinnlig och tidigare ganska påsättbar ser ut som en butchig man i detta programmet och daltar med kvinnan samtidigt som hon ger massa negativt mot pojken i programmet. Har hon gått och blivit flata?

Bea är en kvinna som aktivt valt en ung pojke som pappa till sina framtida barn och sedan är sur för att pojken är en pojke. Jävla idiot. Kvinnor har verkligen ingen hjärna. Hennes partner som varit idealisk är säkert 10 år äldre än henne, gärna 15 år äldre. Något avsnitt tidigare fanns en tjej som den butchiga polskan snackade med men då var det så synd om tjejen och allt möjligt skit fast kvinnotjejen var en bedragerska som bedragit hela sin vänskapskrets och i princip haft samma ekonomiska problem som denna gossen. Polskan har nog blivit dement eller jag vet inte. Behandlar folk olika utifrån kön. Horribelt. Kanske effekterna av att spruta för mycket syntetiskt testo kanske kommit ikapp henne. Hemskt avsnitt neevertheless.

Lyxfällan var så mycket bättre när Patrick Grimlund var med i programmet. Det var åtminstone inte selektiv empati.
Senast redigerad av Uncorruptable 2020-11-01 kl. 10:10.
Citera
2020-11-01, 11:55
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Är Josh och Linda fortfarande tillsammans? De som har sonen Cash.

I morgon är det repris på deras avsnitt.

Ja, gifta enligt Ratsit. Hittade även hennes facebook (L*nda R*mer*, i,o,o) och blogg från 2018 och de verkar ha fått två barn till. I det senaste inlägget hade de fått lånelöfte på ett hus så det måste ha gått bra för dem.
Citera
2020-11-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Gör Aftonbladet reklam för lyxfällan? Känns som att de nästan varje dag har artiklar om folk som har medverkat i programmet.
dom ingår väl i samma konsern
Citera
2020-11-01, 19:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
dom ingår väl i samma konsern
Nej:

Aftonbladet - Schibsted
TV3 m flera - Nordic Entertainment Group AB
Citera
2020-11-02, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Ja, gifta enligt Ratsit. Hittade även hennes facebook (L*nda R*mer*, i,o,o) och blogg från 2018 och de verkar ha fått två barn till. I det senaste inlägget hade de fått lånelöfte på ett hus så det måste ha gått bra för dem.

Skönt!
Jag tyckte ändå att de verkade som en kärleksfull familj ekonomiska val till trots.
Citera
2020-11-02, 18:56
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppartand
Varför är det svårt att tro?

"Att officiellt bli man var en otrolig känsla"
http://skylight.bloggplatsen.se/2013/07/12/10015412-att-officiellt-bli-man-var-en-otrolig-kansla/
"Föddes som kvinna – ikväll söker han kärleken i tv"
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/yvmvMr/foddes-som-kvinna--ikvall-soker-han-karleken-i-tv
Också heeelt spacat. Dels polskhorans daltande om man jämför med pojken som blev brutalt mobbad för att han var vit heterosexuell pojke. Dels menade Leo att hon blev omkringkörd utav omgivningen, kring barn, kring familj, kring karriär. Visst karriär kanske hon skulle kunna ha även som man då hon verkade sympatisk. Men familj, hur tänkte hon här? Det blir ju inga barn gjorda om du som kvinna valt att bli man (äggstockar går i regress och förtvinar) och inga spermier får du heller. Och nu är det helt 100 % för sent för biologisk familj, och vilken kvinna skulle vilja ha någon som varit kvinna själv? Inte jättemånga promille.
Senast redigerad av Uncorruptable 2020-11-02 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in