2020-10-25, 01:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Dock skulle det som sagt vara väldigt intressant ifall den där Live CD:n
Eddie höll på att sammanställa kunde komma ut med tiden.
Dock fick vi väl Runne Rottneros spelningen på sitt sätt Å nysläppet av Gröna Lund DVD:n så klart

Men det hade varit väldigt roligt med "nytt" material.
Inte gammal skåpmat
Ja, vi får hoppas att det kommer ut en ny skiva. Det finns ju material att tillgå så då fattas väl bara rättigheterna och sådant.
Citera
2020-10-25, 12:35
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, vi får hoppas att det kommer ut en ny skiva. Det finns ju material att tillgå så då fattas väl bara rättigheterna och sådant.

Och att folk som sitter på material är villiga att dela med sig.

Jag var i kontakt med Sony nu i fredags, han jag pratade med går i semester nu i veckan, men vi tänkte hålla kontakt via mail och bolla (säg ALDRIG bolla till en dansk då det betyder "knulla" på danska!!!) idéer till utsläpp, tröjor, kaffemuggar med mera så efter veckan som kommer nu så kan jag försöka passa på att framföra tankar som jag själv har men även era.

Jag tror det kan bli fantastiskt.
Citera
2020-10-25, 19:01
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords

Jag var i kontakt med Sony nu i fredags, han jag pratade med går i semester nu i veckan, men vi tänkte hålla kontakt via mail och bolla (säg ALDRIG bolla till en dansk då det betyder "knulla" på danska!!!) idéer till utsläpp, tröjor, kaffemuggar med mera så efter veckan som kommer nu så kan jag försöka passa på att framföra tankar som jag själv har men även era.

Detta låter lovande, vi får hoppas på ett bra resultat.
Citera
2020-10-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Detta låter lovande, vi får hoppas på ett bra resultat.

Det får vi ja, jag tänkte försöka framföra min idé om att få upp de bästa låtarna från de 3 första kassetterna på Spotify och kanske rentutav en fysisk utgivning (det får bli en "Greatest Hits" då de vägrar att ge ut "Negerjävel") och ja, förhoppningsvis kan jag få en insikt i vad de planerar.
Citera
2020-10-25, 22:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Okej det låter ju bra. Hoppas att det blir något av det. Kaffemuggar intresserar mig inte särskilt mycket, men tröjor kan men ju köpa om de är snygga. Men helst vill jag ha skivor med outgivet material och dvder.
Citera
2020-10-25, 22:48
Medlem
Citat:
Okej det låter ju bra. Hoppas att det blir något av det. Kaffemuggar intresserar mig inte särskilt mycket, men tröjor kan men ju köpa om de är snygga. Men helst vill jag ha skivor med outgivet material och dvder.

Fullt förståeligt, lyckligtvis så är Löfberg hos Sony och förhoppningsvis så finns det någon som är redo på att spendera ett par år på att förbättra bilden och ljudet på det som finns i hans lådor.
Sedan hoppas jag på demoinspelningar och alternativa tagningar och sådant också, jag personligen tycker att det är roligt att få en inblick i hur en färdig låt av Errol blir till.
Citera
2020-10-25, 22:57
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Fullt förståeligt, lyckligtvis så är Löfberg hos Sony och förhoppningsvis så finns det någon som är redo på att spendera ett par år på att förbättra bilden och ljudet på det som finns i hans lådor.
Sedan hoppas jag på demoinspelningar och alternativa tagningar och sådant också, jag personligen tycker att det är roligt att få en inblick i hur en färdig låt av Errol blir till.
Löfberg har ju släppt en del tidigare så vi kan ju hoppas på mer. Fast nu var det rätt länge sedan det kom ut något. Ja, demoinspelningar och andra tagningar är riktigt intressant att få lyssna på. Sedan så är jag inte så brydd om ljudbilden bara jag får höra Errol så blir jag nöjd.
Citera
2020-10-25, 23:00
Medlem
Citat:
Löfberg har ju släppt en del tidigare så vi kan ju hoppas på mer. Fast nu var det rätt länge sedan det kom ut något. Ja, demoinspelningar och andra tagningar är riktigt intressant att få lyssna på. Sedan så är jag inte så brydd om ljudbilden bara jag får höra Errol så blir jag nöjd.

Ja ljudet på vissa grejer är så som det är och man får leva med det (som med stenkakor) men det kan man. Särskilt om det gäller dammiga gamla kassetter från sent 60-tal eller tidigt 70-tal. Sedan är jag så klart inte emot ljudrestaurering om det finns möjlighet.
Citera
2020-10-25, 23:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja ljudet på vissa grejer är så som det är och man får leva med det (som med stenkakor) men det kan man. Särskilt om det gäller dammiga gamla kassetter från sent 60-tal eller tidigt 70-tal. Sedan är jag så klart inte emot ljudrestaurering om det finns möjlighet.
Nä precis om ljudet blir bättre så klagar jag inte. Men jag har stött på en del, minns när Raggare kom på cd då var det några som klagade på att ljudet var dåligt. Själv så tänkte jag inte ens på det.
Citera
2020-10-26, 08:00
Medlem
Rebali179s avatar
Är nog mest intresserad av LP CD & DVD med Eddie ifall det blir nytt material.
Samtidigt så skall det vara officella skaer och inga pirat

nyutgåvorna på Dubbelidioterna & Raggare var pirat om du frågar mig
fel på låtlistan och ljudet var riktigt uselt. Det knastrade ibland så man undrar lite hur de tänkte.
Citera
2020-10-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Är nog mest intresserad av LP CD & DVD med Eddie ifall det blir nytt material.
Samtidigt så skall det vara officella skaer och inga pirat

nyutgåvorna på Dubbelidioterna & Raggare var pirat om du frågar mig
fel på låtlistan och ljudet var riktigt uselt. Det knastrade ibland så man undrar lite hur de tänkte.

Du tänker på de från 2005 och 2006. De har jag hört illa om.

De som jag har är från 2013 och de är godkända i min mening, dock var de utgivna av Atenzia med de tidigare nämnda gavs ut under Löfbergs regi.
Citera
2020-10-26, 17:09
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Du tänker på de från 2005 och 2006. De har jag hört illa om.

De som jag har är från 2013 och de är godkända i min mening, dock var de utgivna av Atenzia med de tidigare nämnda gavs ut under Löfbergs regi.

Det var bedrövliga utgåvor om du frågar mig. Fel bilder och CD.n såg ut att vara bränd om du frågar mig. Så det blev bara att kasta dem när jag upptäckte det.

Men det finns utgåvor som är godkända som sagt. De är väl slutsålda sedan länge.
Undrar hur många exemplar det blev av dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in