2020-10-07, 01:25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Man hade gärna haft tillgång till allt från Nygammalt för att se om det finns något avsnitt där en hockeymask dyker upp.
Tror väl att det bara är ett rykte och att det inte ligger någon sanning bakom det hela. Hade Errol varit i Nygammalt iförd hockeymask så hade vi vid det här laget sett det. Bara efter dokumentären så kom det fram en massa outgivet och man tycker ju att där hade det här inslaget hamnat om det funnits.
Citera
2020-10-09, 17:55
Medlem
Rebali179s avatar
En cover artist som heter Eddie Nilsson har släppt lite ny musik ibland på spotify
Men hade inte han även något som heter "UGRM Release"

UGRM är en förkortning för "Underground Remastering Studio". UGRM har remastrat en del av Eddies kassetter samt även inofficiellt och för webben släppt flera DVD-skivor med Eddies filmade material.

om jag minns rätt eller minns jag helt galet
Citera
2020-10-09, 18:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
En cover artist som heter Eddie Nilsson har släppt lite ny musik ibland på spotify
Men hade inte han även något som heter "UGRM Release"

UGRM är en förkortning för "Underground Remastering Studio". UGRM har remastrat en del av Eddies kassetter samt även inofficiellt och för webben släppt flera DVD-skivor med Eddies filmade material.

om jag minns rätt eller minns jag helt galet

Ja, han hade ju UGRM och hade en massa outgivet med Errol. Men annars så gillar jag inte de covers som han själv har spelat in.
Citera
2020-10-11, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Jäkligt synd att det endast blev en liveskiva, men det var då ungefär Europe började ta fart så John fick annat att göra. Gjordes det något mellan Eddie och John efter han lämnat europé?

Lite sent svar men. John fick sparken tillsammans med övriga pga just Europe och rock sm. För mycket brudar stod framför scenen i höjd med John. Det enda som finns vad jag vet är från Europes första skiva. Låten boyazont skrev Eddie och John ihop. Eddies version heter såklart reaktor läck i Barsebäck.
Citera
2020-10-11, 19:43
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, han hade ju UGRM och hade en massa outgivet med Errol. Men annars så gillar jag inte de covers som han själv har spelat in.

Eddie Nilsson s covers är väl något man antingen älskar eller hatar.
Vem vet. Dock verkar han inte ge ut några CD utan allt släpps på Spotify
Vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Lite sent svar men. John fick sparken tillsammans med övriga pga just Europe och rock sm. För mycket brudar stod framför scenen i höjd med John. Det enda som finns vad jag vet är från Europes första skiva. Låten boyazont skrev Eddie och John ihop. Eddies version heter såklart reaktor läck i Barsebäck.

Kan inte avgöra ifall jag gillar Boyazont eller reaktor läck i Barsebäck
Citera
2020-10-11, 21:50
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Vad jag vet.

Kanske enklare att bara lägga ut det på nätet, särskilt med tanke att trycka upp CD-skivor också är en kostnad.
Citera
2020-10-11, 23:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Vad jag vet.

Så är det nog allt. Vet att Nilsson släppte en CD som hette Hembränt eller något liknande för ca 15 eller något sådant.
Citera
2020-10-11, 23:37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Ja, enligt dokumentären så sparkade han ju bandet och sedan anställde han dem igen när han var på turné. John Norum medverkar ju också på skivan West A Fool Away från 1984.
Citera
2020-10-21, 07:59
Medlem
Rebali179s avatar
Dock skulle det som sagt vara väldigt intressant ifall den där Live CD:n
Eddie höll på att sammanställa kunde komma ut med tiden.
Dock fick vi väl Runne Rottneros spelningen på sitt sätt Å nysläppet av Gröna Lund DVD:n så klart

Men det hade varit väldigt roligt med "nytt" material.
Inte gammal skåpmat
Citera
2020-10-21, 15:39
Bannlyst
Citat:

Jag såg Eddie Nilsson live i ...Storvik... tror jag det var. 2012 kanske. Jag vet inte om det var bra. Promillehalten var lite sådär på topp och jag minns i stort sett ingenting av'et.

Han är väl lite småtrevlig inspelad, men inget jag lyssnar på direkt. Hans covers känns lite onödiga. Om inte han gjort om texten då. "Tjacket e toppen" är ju helt ok iaf.
Citera
2020-10-21, 17:48
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Jag såg Eddie Nilsson live i ...Storvik... tror jag det var. 2012 kanske. Jag vet inte om det var bra. Promillehalten var lite sådär på topp och jag minns i stort sett ingenting av'et.

Han är väl lite småtrevlig inspelad, men inget jag lyssnar på direkt. Hans covers känns lite onödiga. Om inte han gjort om texten då. "Tjacket e toppen" är ju helt ok iaf.

Han har också Punda Loss och en knarkarcover på Evert.

Hans egna grejer är bra, Errols låtar däremot kan ingen göra så som Errol the man himself.
Citera
2020-10-25, 01:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Han har också Punda Loss och en knarkarcover på Evert.

Hans egna grejer är bra, Errols låtar däremot kan ingen göra så som Errol the man himself.
Ja, fast Punda Loss har inte Nilsson gjort. Det är faktiskt en kille här från Flashback som gjorde den först.
Här är "originalet".
https://www.youtube.com/watch?v=TELeC4MOCgk

Sedan gillar jag inte Nilsson covers och tycker det blir lite töntigt när han hela tiden försöker att imitera Errol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in