2020-10-25, 19:28
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Det verkar som om republikanernas olika budskap hela tiden krockar med varandra

1) Joe Biden är Sleepy och Lazy
2) Joe Biden är crazy
3)Joe Biden är sjuk och borde bo på demensboende
4) Joe Biden har inte uträttat något alls under 50 år som politiker

4.1) Hur lyckas han då gå Kinas ärenden hela tiden? Hur lyckas han vara så effektiv på att förstöra amerikansk inhemsk industri? Hur lyckas han gå Ukraina och Rysslands ärenden hela tiden om han samtidigt är dement och inte klarar av att fullfölja en mening?

medlemmarna i sekten Trump måste nog finjustera sin Propagandamaskin. Inget verkar fastna på Biden.

Det är nog du som har lite problem med kronologin. Ukraina bla ligger ca 5 år tillbaka i tiden liksom hans Vice presidentskap. Nu har vi 2020 inte 2015 och hälsan kan förändras snabbt på en person i 70 års åldern. Klarnade det lite nu för dig?
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-10-25 kl. 19:32.
2020-10-25, 19:30
Bannlyst
Dallas morning news har nu genomfört den största pollen i Texas och den visar att Biden leder med +3 vilket är inom felmarginalen.
Alltså är Trump-Biden tied i Texas...Texas...Texas... förstår ni hur illa det är om man är tied i Texas?

I detta avseende är Biden i en unik position. Valdeltagandet har stigit uppåt i de största länen i Texas i flera år, och i hela Texas har demokraterna vunnit fler röster än republikanerna. Som ständigt haft fallande siffror. I ett parti som GOP där medlemmarna är äldre vita män så framstår de som dinosaurier eftersom Texas är den delstat med störst andel inflyttande människor från hela världen.
Jag antar att en hel del demokrater lämnar Berkely california och nu drar till Austin Texas istället. Vilket glädjer mig.

Det gör att valdeltagandet i tre Counties nu är viktigt: Dallas, Travis och Harris. Dessa tre kommer avgöra valet för Joe Biden.

I takt med att 55 miljoner amerikaner redan har förtidsröstat så vågar jag påstå att Texas delstatssenat kommer bli blå. Texas representanthus kommer att bli blå. Texas presidentval kommer att bli blå

Och hela sekten Trump kommer att se sin ledare gå under i detta stundande val.
2020-10-25, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det är nog du som har lite problem med kronologin. Ukraina ligger ca 5 år tillbaka i tiden liksom hans Vice presidentskap. Nu har vi 2020 inte 2015 och hälsan kan förändras snabbt på en person i 70 års åldern. Klarnade det lite nu för dig?
Eh nej, Enligt Donald Trump så pågår en förundersökning just nu för att Joe Biden ska ha skickat sin son Hunter till kina och ukraina och samlat ihop nya deals. Där x procent går till the big man.

Ifall Donald Trump menar att Biden varit korrupt för 5 år sedan och inte längre är det så glädjer det mig.
Hoppas det klarnar lite?
2020-10-25, 19:33
Medlem
Vilken tid börjar valvakan svensk tid?
2020-10-25, 19:35
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Dallas morning news har nu genomfört den största pollen i Texas och den visar att Biden leder med +3 vilket är inom felmarginalen.
Alltså är Trump-Biden tied i Texas...Texas...Texas... förstår ni hur illa det är om man är tied i Texas?

I detta avseende är Biden i en unik position. Valdeltagandet har stigit uppåt i de största länen i Texas i flera år, och i hela Texas har demokraterna vunnit fler röster än republikanerna. Som ständigt haft fallande siffror. I ett parti som GOP där medlemmarna är äldre vita män så framstår de som dinosaurier eftersom Texas är den delstat med störst andel inflyttande människor från hela världen.
Jag antar att en hel del demokrater lämnar Berkely california och nu drar till Austin Texas istället. Vilket glädjer mig.

Det gör att valdeltagandet i tre Counties nu är viktigt: Dallas, Travis och Harris. Dessa tre kommer avgöra valet för Joe Biden.

I takt med att 55 miljoner amerikaner redan har förtidsröstat så vågar jag påstå att Texas delstatssenat kommer bli blå. Texas representanthus kommer att bli blå. Texas presidentval kommer att bli blå

Och hela sekten Trump kommer att se sin ledare gå under i detta stundande val.

Har det gått upp för dig att "sekten" röstar på valdagen i större utsträckning. Vågar påstå att hard core fansen av Trump inte poströstar och inte bär ansiktsmask. Jag tror inte att Texas blir blå i år, det ligger nog 8 år framåt i tiden innan det kan bli aktuellt.
2020-10-25, 19:43
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Eh nej, Enligt Donald Trump så pågår en förundersökning just nu för att Joe Biden ska ha skickat sin son Hunter till kina och ukraina och samlat ihop nya deals. Där x procent går till the big man.

Ifall Donald Trump menar att Biden varit korrupt för 5 år sedan och inte längre är det så glädjer det mig.
Hoppas det klarnar lite?

Han är fortfarande korrupt men affärerna ligger mestadels ett par år bakåt i tiden i alla fall det som diskuteras just nu och ett par år tillbaka (tänker på Burisma och Kina).Pengarna strömmar nog in fortfarande speciellt med tanke på vilket potentiellt inflytande han kan få. Så nej Joe är fortfarande korrupt och en säkerhetsrisk som president. Joe Biden kommer om han väljs inte sitta längre än ett par månader för han kommer att bli ställd inför riksrätt. Karma is a bitch
2020-10-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej dom är inte pålitliga. Och du får räkna med att oljeindustrin känner sig hotad av "Made in China-Joe" vilket kanske visar sig i OU ganska snart.

Ännu värre kan det bli för China-Joe i stater där fracking är viktig.

538 är mycket mycket hög nivå. Har man studerat statistik och är lite intresserad av polling är det dom som gäller. Satte 49 av 50 stater ’rätt’ 2008 och 50 av 50 2012. 2016 hade dom Trump med 30% sannolikhet att vinna, högst av alla etablerade mediahus. (för er som säger att det är dåligt eller inte förstår sannolikhet: Skulle du boarda ett plan som har 30% sannolikhet att krascha?).

Lyssna gärna på deras senaste podavsnitt. Där går dom igenom varför Trafalgar är skit.
2020-10-25, 19:47
Medlem
Citat:
Det är nog du som har lite problem med kronologin. Ukraina bla ligger ca 5 år tillbaka i tiden liksom hans Vice presidentskap. Nu har vi 2020 inte 2015 och hälsan kan förändras snabbt på en person i 70 års åldern. Klarnade det lite nu för dig?

Han var ganska alert för fem år sedan, men nu är han mycket gaggig.

https://www.youtube.com/watch?v=Ko73X50-NRo
2020-10-25, 19:55
Bannlyst
Citat:
Han är fortfarande korrupt men affärerna ligger mestadels ett par år bakåt i tiden i alla fall det som diskuteras just nu och ett par år tillbaka (tänker på Burisma och Kina).Pengarna strömmar nog in fortfarande speciellt med tanke på vilket potentiellt inflytande han kan få. Så nej Joe är fortfarande korrupt och en säkerhetsrisk som president. Joe Biden kommer om han väljs inte sitta längre än ett par månader för han kommer att bli ställd inför riksrätt. Karma is a bitch

Jag gillar verkligen hur sekten Trump kan skapa sig sin egen verklighetsbild. Han är både korrupt och går Ukrainas ärenden,samtidigt som han är dement och inte kan formulera en tanke.

Jag är övertygad om att det handlar om projicering. Hellre än att ge motståndarlaget all ammunition till att attackera Trump,så tar ni de argumenten och använder dem på biden.

Problemet är att Joe Biden inte är hillary clinton. Det finns ingen 30årig lång attackkampanj riktad mot Joe Biden.

Människor har en tydlig åsikt om Trump, antingen för eller emot och ny information om Hunter biden eller Joe Biden verkar inte ändra på attityderna nämnvärt.
Tidigare presidenter har sett sina popularitetssiffror fluktuera i takt med ekonomin. När ekonomin gått bra, har förtroendet för presidenten ökat och vice versa.
Men för Trumps del har sambandet inte gällt. Han har aldrig korsat 50% i popularitet därför att ingen annan än sekten Trump tar honom på allvar.

Ni ser en stark ledare vars feta twitterfingrar får kina att darra av rädsla.
Jag ser en orange clown vars kringresande cirkus har bosatt sig i vita huset och snart tänker resa söderut till florida i vinter .
2020-10-25, 19:56
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Han var ganska alert för fem år sedan, men nu är han mycket gaggig.

https://www.youtube.com/watch?v=Ko73X50-NRo

Mycket tragiskt.

Ofattbart att folk genuint tror att han som person kommer ha något att säga till om ifall han vinner.

Media mörkar på bred front. Iställer är det Trump som är "sjuk".
2020-10-25, 20:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Idag leder de med 400 000 röster.

Florida Update
In Person Early Vote
Republikanerna +243.049 behöver nå 351.000 på valdagsmorgon.

R har trots motstridiga uppgifter från hindenburg aldrig tappat, dock kommer ökningstakten ta fart igen då idag Söndag är "souls to the polls" och då Demokraterna gör sitt sista ryck. Republikanerna bör som jag noterat nå break even Tisdag/ Onsdag. Därefter är det + till Republikanerna och gapet åt andra hållet byggs, dvs de 113.000 röster Trump vann med 2016, som kommer vara minst 300.000 i år som Sleepy Joe måste lösa på valdagen.. med Republikanska konvertiter.

PS. Kan även notera att det ser ut som Demokraterna kannibaliserar sina egna röster i större utsträckning än R. Detta, valet kanske viktigaste fråga om D uppmanar sina väljare att sända in sina röster tidigare med post, har man vunnit fler röster, eller har man enbart erhållit dem.. tidigare ?
2020-10-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Mycket tragiskt.

Ofattbart att folk genuint tror att han som person kommer ha något att säga till om ifall han vinner.

Media mörkar på bred front. Iställer är det Trump som är "sjuk".

Han kommer att bli utnyttjad och skriva under vad som helst (målvakt).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in