Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Det är ändå en väldig skillnad på en älskarinna som vägrar släppa taget och på en kvinna som bor tillsammans med och kanske har barn tillsammans med en våldsam man. Lena hade bara behövt ändra koden till ytterdörren och blocka SD överallt. Om hon hade menat allvar med att hon ville avsluta relationen.
Det värsta är om ifall SD hade typ ” dubbeltänk” i det med LW ??
Typ en del av honom ( den redige gifte mannen ) ville bli av med henne och skyllde på att det var HON enbart ,som var orsaken till alla problem detta händelseförlopp medförde !????
Den andra delen av honom ( äventyrslystna , för evigt frisinnade , får göra vad han vill utan att fundera på hur andra mår -bara ”leva-livet-syndrom” ) KAN ha blivit arg och bestämd när som du sa LW ville lämna det hela , och DÄR kan det även funnits HOT som gjorde att hon inte vågade lämna helt ....hmm ???!
Så typ dödsHot om att inte förstöra hans äktenskap + och även dödsHot om att han VAR den ende för henne , Annars ....
Så hur hon än vände sig -så hade hon arslet bak , precis som hos oss alla ...
Svår avvägning där för henne i vilket fall ...
Anar att SD:s önskan borde ha varit att :
-Vi kör på så länge vi kan , MEN om HD anser att allt är för djävligt DÅ lägger vi ner ( + att jag kommer skylla på dej , att du trilskades och tjatade ) , och medan vi KÖR PÅ så vill jag att Du håller dej till mig !!!!
-Basta !
Något åt det hållet ...
Det är så synd att inte LW kände sig ofri = livegen i detta , och slog ut med armarna och sa :
-Nu får det vara bra , tack & hej !
Om hon nu gjorde det , och blev mördad därför , ja då ”går skam på torra land ”!
Inte så bra med personer som bestämmer för mycket över människor , det kan bli en enda soppa av alltihopa !
Allt man företar sig i livet skall vara av fri vilja , annars försvinner ju själva glädjen ...
Sen att man måste vara säker på att man vill dela både glädje och sorg , sex eller ingen sex i vissa situationer , när man gifter sig
och att vad som än händer i äktenskapet skall samvetet till den andre parten väga så pass tungt + kärleken ;
ATT man inte kan lyckas att vara med någon annan sexuellt , just på grund utav att man valt sin speciella livspartner !
Detta gäller både mannen och kvinnan i ett äktenskap .
Om det känns himla svårt , ja då är det nog bäst att inte gifta sig alls ...
Finns liksom ingen mening då ....
Man gifter sig ju inte för omgivningens skull utan FÖR VARANDRA !!❤️❤️
Jag säger det igen :
FÖR VARANDRAS SKULL ❤️❤️
Och vad är då det värsta att göra för att förstöra den glädjen ?
Jo att vara otrogen mot sin livskamrat 🥺som du faktiskt själv har valt iochmed giftermålet .
Och det spelar ingen roll om du är det hemligt ....skulle det komma fram typ när ni sitter på ålderdomshemmet när ni båda är 85 ,🥺 ja då försvinner kärleken på ett kick 🖤
och du är hatad för resten av dit liv ...inte kul alls ...