Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag känner mer igen situationen Captinhero nämner. Dennes uppfattning överensstämmer med min. Bor utanför Stockholm. Tänkte på det så sent igår när jag passerade en populär restaurang med glasveranda, vilket gör att man ser in väldigt bra. Det var proppfullt där inne. Fullt vid vartenda bord och massor av folk som stod upp. Infartsparkeringar som i mars/april var tomma är idag fyllda med bilar som vanligt. Folk reser kollektivt och folk trängs. Var de 90% är som agerar annorlunda vet inte jag, för så många finns ju inte. När jag pratar med vänner och bekanta som inte är lika nojiga som jag sägs det att det ser ut som vanligt vanligt i köpcentrum och i butiker. Inte minst en lönehelg som denna. Det är som att viruset inte ens existerar. Jag personligen tror att vi står inför en smittinvasion och jag tror inte att politikerna kommer att lägga ens två strån i kors för att förhindra det. De pratar om att barn inte ska gå runt och tigga godis vid Halloween. Det är den nivån vi befinner oss på. Jag har nästan gett upp hoppet om det här landet. Jag tror det som hände i våras bara var en västanfläkt jämfört med vad som kommer vänta oss under vintern. En mycket stor majoritet av befolkningen verkar tycka att det är helt i sin ordning också. Precis så ligger det till.
Samma här, bor relativt centralt i Stockholm. Beställde mat från min kvartersrestaurang och gick ned för att hämta den. Restaurangen var överföll, folk överallt. Inga avstånd att tala om.
Likadant i matbutiken sist. Folk trängdes som vanligt, både i charkdisken och kassorna. Inga som helst avstånd...