2020-01-04, 22:20
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Jag tackar för svaren.
Citera
2020-02-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Tror detta kommer floppa så extremt mycket. 8k? De flesta har inte råd eller lust att lägga över 30000 på en tv med inbyggt 8k-kvalite. Om dessutom konsolen ska kosta 10k så får man alltså punga ut runt 40-50k i total kostnad för att få ut något av sin PS5. Helt jävla sinnessjukt.

Vem har nämnt 8k? Microsoft snackar om 8k på xbox series x men har inte hört det angående ps5. Men mest troligt måste dom väl matcha det. Huruvida det blir True 8k tror jag knappast utan snarare någon upscale variant. Dessutom har jag inte sett någon skillnad på de 8k tvs som finns idag jämfört med en bra 4k tv. En skarp 4k tv kan se bättre ut än en kass 8k tv.
Citera
2020-02-09, 12:26
Medlem
PS4 känns som det bästa köpet 20/21. PS5 kommer vara onödigt dyrt och främsta fördelen kommer vara laddtiderna men spel och konsol kommer inte vara optimerad förren ett par år framåt när "PS5 Pro" släpps runt 2023-2024 samtidigt som skärmarna fôrbättras och sjunker i pris.
Citera
2020-02-09, 22:56
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
PS4 känns som det bästa köpet 20/21. PS5 kommer vara onödigt dyrt och främsta fördelen kommer vara laddtiderna men spel och konsol kommer inte vara optimerad förren ett par år framåt när "PS5 Pro" släpps runt 2023-2024 samtidigt som skärmarna fôrbättras och sjunker i pris.

Vadå inte optimerad? Det är klart det kan finnas lite buggar vid release som säkert åtgärdas snabbt men varför skulle inte spelen löpa?
Citera
2020-02-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Vadå inte optimerad? Det är klart det kan finnas lite buggar vid release som säkert åtgärdas snabbt men varför skulle inte spelen löpa?

Klart att spelen kommer fungera. Var inte det jag skrev. Men TV, konsol kommer inte var perfekt dag1 utan den kommer optimeras över tid tillsammans med tvskärmarna. Alla kanske inte har en fin OLED 8K idag?
Dessutom måste ju spelutbudet optimeras. Hur många kvalitetsspel kommer finnas vid release tex. De måste också optimeras.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-02-10 kl. 00:50.
Citera
2020-02-10, 22:09
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Klart att spelen kommer fungera. Var inte det jag skrev. Men TV, konsol kommer inte var perfekt dag1 utan den kommer optimeras över tid tillsammans med tvskärmarna. Alla kanske inte har en fin OLED 8K idag?
Dessutom måste ju spelutbudet optimeras. Hur många kvalitetsspel kommer finnas vid release tex. De måste också optimeras.

Räcker bra med en 4k tv, för mig räcker det att det finns ett intressant spel för att köpa vid release.

Kostar ju typ hälften av vad en speldator gör, och du kan spela nya spel länge.
Citera
2020-02-18, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Vem har nämnt 8k? Microsoft snackar om 8k på xbox series x men har inte hört det angående ps5. Men mest troligt måste dom väl matcha det. Huruvida det blir True 8k tror jag knappast utan snarare någon upscale variant. Dessutom har jag inte sett någon skillnad på de 8k tvs som finns idag jämfört med en bra 4k tv. En skarp 4k tv kan se bättre ut än en kass 8k tv.

Jag vågar påstå utan minsta tvekan att vare sig PS5 eller Xbox Series X kommer att vara äkta 8K-konsoller. Med äkta menar jag att de klarar av att realtidsrendera 8K@30-60 fps med texturer i den kvaliteten. Ytterligare en aspekt är att äkta 8K-spel kommer att bli STORA historier.

Däremot kommer det att finnas uppskalat 8K ut vilket inte är detsamma som äkta nativt 8K.

Det lär dröja tills PS6 och Xbox Series X2 innan det finns konsoller som kan köra äkta 8K i minst 30 fps.

Hårdvaran som finns idag är inte tillräckligt kraftfull för detta format utan det är 4K som är det "komfortabla". Därav är det realistiskt att betrakta den nya generationen som 4K-konsoller som klarar av att rendera den kvaliteten utan att behöva "fuska" med uppskalade texturer och annat.
Citera
2020-02-18, 05:03
Medlem
8k känns så onödigt ärligt talat. Fokusera på att få alla spel att rulla i stabila 60 fps först före jakten efter 8k. Känns som att 60 fps aldrig kommer att bli standard då spelutvecklarna konstant strävar efter nästa högsta upplösning.

Är det någon som tycker att 1080p inte är tillräckligt snyggt? Bara undrar. Visst man ser skillnaden mellan 1080p och 4k, men det är knappast så att 1080p skulle vara undermåligt. Jag tycker det verkligen inte iaf.
Citera
2020-02-19, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
8k känns så onödigt ärligt talat. Fokusera på att få alla spel att rulla i stabila 60 fps först före jakten efter 8k. Känns som att 60 fps aldrig kommer att bli standard då spelutvecklarna konstant strävar efter nästa högsta upplösning.

Är det någon som tycker att 1080p inte är tillräckligt snyggt? Bara undrar. Visst man ser skillnaden mellan 1080p och 4k, men det är knappast så att 1080p skulle vara undermåligt. Jag tycker det verkligen inte iaf.

Håller absolut med, tar hellre 1080p och stabila 60fps även under nästa generation också. Förhoppningsvis kommer väl många framtida spel ge valet att välja mellan performance eller resolution såsom vi sett på senare titlar. Har absolut inget behov av 8k, många spel ser imo lite bättre ut i 1080p än i 4k då skarpheten tillåter en att se mera brister i texturer och animationer.

Ser hellre att dom uppar kapaciteten för volumetric lighting och bemästras anti aliasing till nya nivåer än fortsätter pressa ren upplösning.

Artstyle kommer alltid väga mer än rent tekniskt imponerande grafik med själlös atmosfär, kolla bara på from softwares spel såsom Dark souls, Bloodborne och Sekiro. Otroligt vackra och artstylen är perfektion, men på en teknisk nivå är dom inte imponerande alls.
Citera
2020-03-10, 02:45
Medlem
GormDenGamles avatar
The PlayStation 5 will have the ability to display some content in resolutions up to the dizzy heights of 8K – that much is known, thanks to some early communications from Sony itself regarding the console, many of the details of which remain shrouded in secrecy.

https://global.techradar.com/no-no/news/ps5-vil-fa-selv-lavopploste-spill-til-a-se-fantastiske-ut
Citera
2020-03-18, 17:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Är något live nu. Vet inte helt vad.

https://youtu.be/utQIXcXXMrM
Citera
2020-03-18, 18:17
Medlem
EggBoxJuans avatar
Var mest segt tekniskt mumbo jumbo, inte ens en bild av hur konsollen ser ut.
Man släppte dock specs, vilket inte oväntat var lite svagare än Series X på de flesta punkter.
Ps5's SSD var t ex endast på 825GB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in