2020-10-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davidlu
Bokade PS5 hos Dustin Home 10 minuter efter de gjordes tillgängliga i september. Ordern bekräftades men nu efter att jag mejlat supporten för att säkerställa att jag faktiskt får konsolen till release säger de att de inte kan garantera leverans innan nästa år. Vilket oerhört fiasko!

Jag förbokade min tidigt 2019, vilket älskas av återförsäljare, då det indirekt binder kapital.

Får inte min heller på releasedagen, utan får köa. Bokade via Webhallen.

Återförsäljare får väl sina 20+ konsoler vid release, men innan jul i år lär vi alla som förbokat ha våra ps5r trots allt. Förhoppningsvis. Sverige och norden övrigt är ju en liten marknad tyvärr.

Kanske lika bra, utbudet av spel kommer att suga ändå under första året.
Citera
2020-10-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arr
Jag förbokade min tidigt 2019, vilket älskas av återförsäljare, då det indirekt binder kapital.

Återförsäljare får väl sina 20+ konsoler vid release, men innan jul i år lär vi alla som förbokat ha våra ps5r trots allt. Förhoppningsvis. Sverige och norden övrigt är ju en liten marknad tyvärr.

Demon souls remake är för många den enda anledningen man behöver för att skaffa PS5 på release. Själv har jag inte bokat men kommer hålla ögonen öppna efter en chans att köpa en snarast möjligt. Blir det att vänta ett halvår så är det så, inte som att min backlog av spel är tom direkt.
Citera
2020-10-19, 23:30
Medlem
betlebubs avatar
Som vanligt släpper de gammal teknik/prestanda undantaget hdd hastigheten, upplevelsemässigt är hoppet väldigt litet emellan ps4 pro & ps5. hade de väntat kunde de fått usb4, utbrett hdmi 2.1, pcix4, större lagring samt en noterbar skillnad gentemot föregående generation men dollar tecknen hägrade.

GUI't är så horribelt UX mässigt att jag inte vill ha en, PS3/PSP har mycket bättre menyer.

Sen tycker jag det är en miss att de inte släpper en officiell ratt & mus+tbord, joystick.

Väntar på en Sega med linux & mus+tbord.
Citera
2020-10-20, 04:08
Bannlyst
Varför är det så galet mycket mer tryck på ps5?

Kommer den vara mycket bättre än nya xbox? Hade tänkt köpa Xbox series, men eftersom alla verkar vilja ha ps5, så blir det nog ps5an, men orkar inte vänta till 2021
Citera
2020-10-20, 09:19
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten

Kommer den vara mycket bättre än nya xbox? Hade tänkt köpa Xbox series, men eftersom alla verkar vilja ha ps5, så blir det nog ps5an, men orkar inte vänta till 2021

Playstation har helt enkelt mer lojala kunder i nästintill alla länder utanför anglosfären. Konsolerna är väldigt lika, dom har bara fokuserat på lite olika saker, gemene man märker nog störst skillnad på handkontrollerna.

Annars handlar det om spelen, jag hade först tänkt köpa en PS5, men när Microsoft köpte upp Bethesda så ändrade jag mig

Tyvärr så kommer många kompisar köpa PS5 :/
Citera
2020-10-20, 10:45
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
https://www.fz.se/nyhet/284627-leveransproblem-for-playstation-5-kan-besta-till-sommaren

Katastrof!!!
Citera
2020-10-20, 11:17
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betlebub
Som vanligt släpper de gammal teknik/prestanda undantaget hdd hastigheten, upplevelsemässigt är hoppet väldigt litet emellan ps4 pro & ps5. hade de väntat kunde de fått usb4, utbrett hdmi 2.1, pcix4, större lagring samt en noterbar skillnad gentemot föregående generation men dollar tecknen hägrade.

GUI't är så horribelt UX mässigt att jag inte vill ha en, PS3/PSP har mycket bättre menyer.

Sen tycker jag det är en miss att de inte släpper en officiell ratt & mus+tbord, joystick.

Wow du är så underbart annorlunda och speciell. Puss på skinkan för att du är så söt
Citera
2020-10-20, 11:29
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Kanske man maste hitta nagon anstalld pa Elgiganten eller Media Markt som vill tjana en extra peng.
Citera
2020-10-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arr

Huh ursäkta? Jag bokade på webhallen i maj i år, jag räknar kallt med att jag inte får någon PS5a förrän det är 25 grader i Sverige igen...
Citera
2020-10-20, 11:42
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betlebub

Säg mig ett spel till PC som ser bättre ut än Demon's Souls.
Citera
2020-10-20, 11:47
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten

När du köper en konsol så är det spelen du ska titta på.

Föredrar du Halo/Forza/Gears/Bethesda? Eller God of War/Horizon Zero Dawn/Demons Souls/Spiderman/ Ratchet & Clank?

Sedan kan du också titta på Game Pass vs PS Now och PSVR.
Citera
2020-10-20, 14:49
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
När du köper en konsol så är det spelen du ska titta på.

Föredrar du Halo/Forza/Gears/Bethesda? Eller God of War/Horizon Zero Dawn/Demons Souls/Spiderman/ Ratchet & Clank?

Sedan kan du också titta på Game Pass vs PS Now och PSVR.

Eller om man är en riktig gamer så vet man redan att Ps med deras utbud är överlägset. De absolut bästa spelen släpps till Ps och det har det alltid gjort. Rockstar lovade microsoft ensamma rättigheter till GTA IV. Det höll inte då Rockstar märkte väldigt fort att Ps säljer bra mycket mer.

Bara det faktum att ett spel som Spider Man kom exklusivt till PS säger rätt så mycket. Det är ändå ett spel med väldigt stor franchise som borde släppts på alla konsoler men SONY visar var skåpet ska stå som vanligt.

PS= iPhone
Xbox= Samsung
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in