2019-10-24, 20:44
Medlem
vitgulvolvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Där har du svaret på på din ursprungliga världsfrånvarande fundering.
Du är ingen bra kund för banken. Du väljer att ha dina lån någon annan stans men vill ändå få allting serverat utan kostnad för dig. Kliv ner på jorden, det finns ingen "fri lunch".

Bemöt gärna också det andra svaret. Jag behöver förresten inte rättfärdiga detta till att börja med, men visst, jag kan väl vara med och leka.

Det finns ju uppenbarligen ett kostnadsfritt alternativ; se emotallts inlägg.
Citera
2019-10-24, 20:51
Medlem
vitgulvolvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Enkla svaret är..... Trumvirvel....:ingen!

Du sprider misinformation, har du ens läst tråden?
Citera
2019-10-25, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitgulvolvo
Nu har jag inte mitt bolån via Swedbank, men jag använde det som ett sätt att svara på din tidigare idiotiska fråga:

Men sen kom ju den här snubben med ett ännu mer uppenbart svar:

Bara vi har våra pengar hos en bank tjänar de på det, så jag behöver inte ha mitt bolån hos dem för att rättfärdiga att jag söker ett kostnadsfritt alternativ för internetbanken, swish och bankid.

Hoppas du förstår nu.

Vänligen sluta gå OT i fortsättningen.

En dålig kund är väl en som inte har lån och har stora belopp på 0 räntekonton när de kan låna upp billigare av riksbanken? läste att konton hos kommunen får betala minusränta. Även några danska banker har infört det mot privatpersoner.
En bra bankkund är en som har stora lån eller investeringar i deras fonder har jag fattat det som?
Citera
2019-10-25, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Banker som upprätthåller det monetära systemet och utvecklar och förvaltar produkter likt swish och mobilt BankID som underlättar vardagen för gemene man ska alltså självklart leverera dessa tjänster gratis?

De ska värdera kunder som nyttjar deras tjänster utan att vilja betala en krona före varesig R&D, förvaltning eller faktiska kostnader för exempelvis skapandet av ett plastkort? Är du lika oförstående till att betala OKQ8 för den simpla tjänsten att tillhandahålla bensin?

... och all denna frustration för 39 spänn i månaden?! Hur mycket skulle du säga att Swish, mobilt BankID och ett betalkort skulle vara värt för dig om nuvarande banker slutade erbjuda detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Varför skall dom värdera dig? I de tjänster du efterfrågar finns ingen uppsida för banken.
Du är bara en kostnad, börja låna pengar av dem så blir du mer uppskattad och kan börja försöka pruta några 20-lappar i månaden.

Utan inlåning kan dem inte genomföra någon utlåning. Tillika, utan inlåning kan de inte tjäna några pengar. Givetvis ska de värdesätta kunder som har likvider hos dem.
Citera
2019-10-25, 10:44
Medlem
vitgulvolvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
En dålig kund är väl en som inte har lån och har stora belopp på 0 räntekonton när de kan låna upp billigare av riksbanken? läste att konton hos kommunen får betala minusränta. Även några danska banker har infört det mot privatpersoner.
En bra bankkund är en som har stora lån eller investeringar i deras fonder har jag fattat det som?

En kund är en kund. Antingen anpassar sig aktörerna efter varandra eller så går kunden till konkurrenten. Svårare än så är det inte.
Citera
2019-10-25, 12:25
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Jag sparar ca 2500 per år genom att använda Länsförsäkringar och komplett.
Varför väljer du att ge bort dina pengar när du kan få istället?

Antar att du sparar pga försäkringar hos LF? Har inte mina försäkringar hos LF.

Betalar 35kr + 20kr (Forex) per månad för mina två banker. Den första tycker jag är värd det då det är där jag har BankID, Swish och sköter de mesta av mina transaktioner. Den sistnämnda hade jag väl kunnat byta ut inser jag då jag endast använder den som ett back-upkonto och föröver pengar dit och låter ligga tills jag behöver. Har för mig dock att jag får någon form av värde tillbaka med Forex de gånger jag har växlat valutor hos dom (som i sig är en dålig affär) som säkert har betalat tillbaka de 20kr per månad.

Dessutom betalar jag bra mycket mer per år för ett kreditkort, nu tuppar väl ni sparkukar av av bara tanken att betala hundralappar per månad för ett kreditkort.
Citera
2019-10-25, 14:43
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
En dålig kund är väl en som inte har lån och har stora belopp på 0 räntekonton när de kan låna upp billigare av riksbanken?
Fast de kan de inte. Riksbankens utlåningsränta är reporäntan plus 0,75 procentenheter, d.v.s. 0,5% just nu.
Citera
2020-10-24, 15:19
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Länsförsäkringar bank?

LF bank har en årsavgift på 275 sek.

Tidigare kunde du bli guldkund och slippa avgiften men det är borttaget.

Skandiabanken är den enda internetbank som jag känner till som är gratis.

https://www.skandia.se/

Finns det någon ytterligare gratisbank?
Citera
2020-10-24, 20:07
Medlem
Finns det någon som är kund med Handelsbanken och kunde få gratis bankkortet mer än 2 år? Jag ringde denna vecka för att få bankkortet gratis igen (jag har bolån med dem), men de sa nej för att jag redan fick den grattis de senaste 2 åren
Citera
2020-10-25, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
LF bank har en årsavgift på 275 sek.

Tidigare kunde du bli guldkund och slippa avgiften men det är borttaget.

Skandiabanken är den enda internetbank som jag känner till som är gratis.

https://www.skandia.se/

Finns det någon ytterligare gratisbank?

Skandia har dock inget gratis kort. Eller, om man skaffar vardagspaketet så får man ett gratis kort i ett år. Sedan kostar det 20 kr i månaden. Nu var det ett år sedan som TS startade tråden, men då använde TS följande: internetbanken, swish, mobilt bank id, och ett betalkort kopplat till lönekontot. TS ville ha allt gratis. Kortet hos Skandia är som sagt bara gratis i ett år om man skaffar vardagspaketet.

Är det bara internetbank som man är ute efter, och kan tänka sig att ordna gratis kort på annat håll, ja då funkar Skandia. När du frågar efter fler gratisbanker, syftar du då endast på gratis internetbank? Inte gratis internetbank + gratis kort?
Citera
2020-10-25, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Nu menade jag på han som var arg på någon bank som skulle ha 20kr/månad för att låta honom ha ett kort och därför hade bankkonto endast och sedan gjorde en överföring till sin andra bank där han har kortet. Förstår inte hur man orkar lägga ner tid och energi på sådant för att spara en sådan struntsumma.

han får ränta på sina pengar också. det beror på vad han har i pengar men du kan ju jämföra vad du får på seb och hur kompetenta de är där.

det är det man betalar för och alla meningslösa samtal när de lägger om funktioner men inte talar om det för kunderna.
Citera
2020-10-25, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Skandia har dock inget gratis kort. Eller, om man skaffar vardagspaketet så får man ett gratis kort i ett år. Sedan kostar det 20 kr i månaden. Nu var det ett år sedan som TS startade tråden, men då använde TS följande: internetbanken, swish, mobilt bank id, och ett betalkort kopplat till lönekontot. TS ville ha allt gratis. Kortet hos Skandia är som sagt bara gratis i ett år om man skaffar vardagspaketet.

Är det bara internetbank som man är ute efter, och kan tänka sig att ordna gratis kort på annat håll, ja då funkar Skandia. När du frågar efter fler gratisbanker, syftar du då endast på gratis internetbank? Inte gratis internetbank + gratis kort?

att det kostar 20kr/m kollade jag upp bara för någon vecka sedan. så det är fortfarande korrekt och att man får första året gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in