Skandiabanken eller Norwegian.
Har haft Skandiabanken i 20 år och är väldigt nöjd. Varenda gång jag tvingas någon annan bank (har några gamla konton i Swedbank, SEB och Handelsbanken) så får jag flashbacks till 2001. Dosor (vissa med sladd dessutom!) är inte okej år 2020. Inte heller att behöva besöka bankkontor, få 3 olika kodbrev och vänta en vecka på en bankdosa bara för att kunna kolla tjänstepensionen på Handelsbanken. Totalt efterblivet. Att sedan "Tekniskt fel" är det enda felmeddelande man får pga. att man måste godkänna ett mobilt BankID från annan bank (med sladd-dosa anno 2001) var ju bara pricken över i-et. Ett mobilt BankID är ett mobilt BankID, punkt. Märks det att jag har ett särskilt hat för just Handelsbanken och deras doskonstigheter??
Norwegian har jag bara haft kreditkort hos ett år, men de var i särklass smidigast, snabbast, billigast och godkände 20000kr i kredit på några minuter (behövde smått akut för hyrbil utomlands). Övriga skulle ta veckor på sig, kosta minst lika mycket, krävde att papper skulle skickas in, osv. osv. Vissa banker verkar helt enkelt tro att de kan köra på som för 20 år sedan in i framtiden.