2020-10-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur känns det att harva runt i C-ligan som allsvenskan medan de stora grabbarna tjänar multum som proffs utomlands?

Känns bra för min egen del. Jag får göra det jag tycker om dagligen och det är inte många tror jag som har den lyxen.
Citera
2020-10-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Följdfråga på bilen eftersom du kör VW - är det relaterat till Allsvenskans sponsoravtal med den tillverkaren? Generellt sett, kan ni spelare få rabatterat pris/löneförmån tack vare olika sorters sponsoravtal?

Vad tror du händer med Allsvenskan om det blir en hel säsong till inför tomma läktare? Är spelare intresserade av den biten, vad som händer på klubbkansliet?

Finns det något i klyschor som "det sitter i väggarna" eller "klubbars DNA"? Kan man lära Blåvitt spela tiki-taka, exempelvis?

Ja det är relaterat till en kontakt jag har fått genom fotbollen där jag fått rabatterat pris.

Om allsvenskan spelas hela 2021 utan publik så kommer klubbar gå under. Det är jag helt säker på. Jag vet inte om media eller folk utanför förstår hur illa detta är egentligen. Att backa 20-30-50 miljoner på ett år är katastrof. Det är bara Malmö som kan stå emot. Spelare är generellt mer intresserade om det blir lönesänkningar eller inte.

IFK GBG som exempel var på god väg att lyckas med sitt bollinnehav enligt mig. Hade de bara haft en bättre trupp så hade det gått vägen. Jag är säker på att Poya kommer lyckas med rätt material.
Citera
2020-10-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
många tror att det är glamouröst och lyxigt att vara fotbollsspelare på elitnivå.
stämmer detta?

Nej det stämmer inte. Det finns inga monsterlöner i allsvenskan. Vad kan den bästa tjäna? 2-300,000 i månaden? Nej, de stora pengarna finns utomlands, och man behöver inte spela i PL för att tjäna bättre än den bästa i Allsvenskan.
Citera
2020-10-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tänkte mer på deras image ” you never walk alone” och deras internationella fan club

Jaha, tja, det är väl ett trevligt förhållningssätt.
Citera
2020-10-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Har ju varit mycket snack om Jesper Karlsson i Elfsborg under säsongen. Vad tycker du om honom?

Seriens kanske bästa avslut från distans. Bra 1 mot 1. Störde mig på honom, tyckte att han hade en oskön aura. Men väl värd att gå utomlands.
Citera
2020-10-24, 23:25
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Seriens kanske bästa avslut från distans. Bra 1 mot 1. Störde mig på honom, tyckte att han hade en oskön aura. Men väl värd att gå utomlands.

Hur tycker du dom senaste inkomna i just ditt lag har presterat hittills sen dom anslöt till laget?
Citera
2020-10-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
Vad tycker du om journalister och hur de jobbar med fotbollsbevakningen?

Vem tycker du är bäst respektive sämst av expertkommentatorerna?

Vilken fotbollsfilm är bäst tycker du?

Vilken fotbollsbok (exempelvis självbiografi) tycker du är bäst?

Har du sett ”Sunderland til I die” på Netflix?

Främsta prestationen ett svenskt klubblag stått för enligt dig?

Vilket/vilka lag skulle du (eller de flesta spelare) vilja ha upp från Superettan till Allsvenskan? (Kan även vara lag längre ner men som du/ni skulle vilja ha upp i Allsvenskan på sikt).

Tycker de sköter sig bra. Skönt att de fokuserar på fotbollen och inte så mycket skit runt spelarna i sig.

Bäst är Granqvist. Sämst har jag ingen speciell.

Mean Machine var fin första gången jag såg den. Vinnie Jones i sitt esse!

Läste Fergusons biografi. Tyckte den var intressant.

Har inte sett Sunderland til i Die.

IFK GBGs 2 Uefa Cup guld slår högt. Även ÖFKs Europaspel var otroligt att följa.

Med risk för att låta tråkig, de som leder just nu, HBK och Degerfors ser jag gärna gå upp. Lag med tradition och gräs.
Citera
2020-10-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Hur långt efter Allsvenskans slut brukar ni träna innan ni tar uppehåll? Hur långt uppehåll brukar ni i regel ha innan ni kör igång försäsongen?

Lite olika men en kort bit in i december för att sedan ta ledig över jul och nyår. ca 3-4 veckor ledigt.
Citera
2020-10-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Hur tycker du dom senaste inkomna i just ditt lag har presterat hittills sen dom anslöt till laget?

Ingen som sprängt taket direkt. Tar väl tid att hitta relationer.
Citera
2020-10-24, 23:38
Medlem
Spelar du Football Manager?

Spelar du mycket dator/TV-spel? Isf vilket/vilka?

Vilket är det nordligaste laget du har mött? (Tex i Kiruna eller liknande)

Vad skulle du ha jobbat med om du inte var fotbollsspelare?

Står det mycket om dig på Wikipedia?

Skulle du platsa i San Marino eller i Färöarnas landslag?
Citera
2020-10-24, 23:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Känns bra för min egen del. Jag får göra det jag tycker om dagligen och det är inte många tror jag som har den lyxen.

Fint att höra! Jo vem ville inte det som ung. Lira boll och få betalt för det. Även om kanske rik för livet det är nivå upp till proffs utomlands.
Citera
2020-10-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon3274
Spelar du Football Manager?

Spelar du mycket dator/TV-spel? Isf vilket/vilka?

Vilket är det nordligaste laget du har mött? (Tex i Kiruna eller liknande)

Vad skulle du ha jobbat med om du inte var fotbollsspelare?

Står det mycket om dig på Wikipedia?

Skulle du platsa i San Marino eller i Färöarnas landslag?

Nej, men fick tipset tidigare idag. Gillade cm01/02 när det var hett.

Hm, sundsvall är ganska långt norrut va?

Antagligen något händigt yrke. Snickare kanske.

Pass

Antagligen San Marino. Föröarna går väl bra nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in