2020-10-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag hade hatat resandet så förstår dig. Tur att Sverige är ganska litet ändå. Hade jag varit duktig ishockeyspelare och spelat i herrarnas NHL så hade jag älskat att kunna försörja mig på min hobby och att få träna men själva resandet verkar som ett helvete. Tur att de har i alla fall inte säsong året runt.

Hade nog gärna sett att lag närmare där jag själv bodde skulle komma upp i serien om jag var du

Sover ni över ibland efter matchen eller åker ni hem på samma dag?

Vi sover över ibland om matchen är sent. Det är inte så skönt att komma hem 03.00.. Ibland har vi sovit över 2 nätter, både innan och efter. Vissa i truppen föredrar att alltid sova över dagen innan match. För uppladdningens skull. Speciellt de med småbarn.
Citera
2020-10-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Du kan bevisa att du är spelare i Allsvenskan genom att skissa ritningar hur omklädningsrummet av Swedbank, Friends och Gamla Ullevi ser ut.

Exakt hur de är organiserade, var spelar-toaletter finns osv.

Mycket möjligt vi har några städare från nåt av dessa stora arenorna här bland flashbackarna som kan bekräfta.

Så inga foto utan bara skiss. Kan vara gjord i paint också om du är rädd för att någon ska känna in din handstil....

Det var ingen dum idé, det går lätt att lösa.
Citera
2020-10-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Vad tycker du om Jakob Hellmans nya singel?

Vet tyvärr inte vem det är.
Citera
2020-10-24, 11:18
Bannlyst
Brukar ni jämföra era snoppar i duschen? Är blatterna på laget alla omskurna?

Varför tycker du det är kul att springa runt efter en fotboll?
Citera
2020-10-24, 11:19
Medlem
Hur är det att möta IFK Göeborg? Är Emil Holm jobbig? Erlingmark? Vem upplever du som bäst där just nu?
Citera
2020-10-24, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jag minns att den förre Arsenal- och landslagsmittfältaren Fredrik Ljungberg hävdade att han bara kunde prestera på cirka 90% av sin kapacitet under större delen av sin fotbollskarriär eftersom han mer eller mindre alltid hade ont någonstans. Vidare minns jag att någon Liverpool-coach tyckte att den dåvarande Liverpool-anfallaren Daniel Sturridge som var väldigt skadebenägen "måste lära sig att det gör ont att spela fotboll" då han tyckte att han var borta från fotbollen onödigt mycket.

Parodoxalt nog minns jag även att Manchester City-anfallaren Sergio Agüero en gång missade en Charity Shield-match pga skoskav.

Frågeställningar

Hur ont gör det egentligen att spela elitfotboll? Vilka smärtor spelar du igenom? Hur ont har du innan du verkligen kliver av? Ges ni någonsin en ordentlig chans att återhämta sig från de krämpor ni har, eller är tanken att man ska göra det efter karriären? Hur ofta känner du dig helt fräsch i kroppen under säsong?

Vad är den största skillnaden mellan att spela i Superettan och Allsvenskan?

Hur ofta blir du igenkänd på stan?

Äger du en bostadsrätt eller bor du i en lägenhet som klubben tillhandahåller?

Det gör ont. Sällan man känner sig helt bra. Både pga duellspel samt belastning. Det är mycket sprints i fotboll, mycket snabba inbromsningar, det tär på leder och senor. Under match så har man sådant adrenalin så man känner inte så mycket, sällan någon byter pga smärtor. Då skall det varit en muskelbristning eller så som gör det omöjligt att springa vidare. Efteråt kommer smärtorna som ett brev på posten. Fötter svullnad, benen värker. Vi har alltid återhämtningsträning dagen efter match. Det blir cirkulationsträning, rehab och kallbad. Jag behöver en 2-3 dagar för att känna mig någorlunda fräsch igen. Antar att de yngsta klarar det snabbare. Under denna säsongen har man sällan känt sig fräsch. Speciellt när det varit 3 matcher i veckan. Det har tärt, men man får bita ihop helt enkelt.

Tempot och publiken.

Det händer, antar jag, mer blickar än folk som säger något.

Pass på den.
Citera
2020-10-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Inte för att jag vill att denna tråden skall dö, men du har med dina svar närmat dig en punkt där många av oss genom uteslutningsmetod kan komma fram till vem du är, bara en liten varning. Jag själv skulle aldrig outa dig.

Men för att bygga vidare på dina svar här, tror du att ett tidigt elitfokus ändå skapar bättre spelare generellt i den högre nivån?
Jag tänker tex Asllani-kontraktet som jag upplever försöker motverka tidig elitsatsning, är det verkligen rätt väg om vi vill nå utveckling av de allra bästa?
Att utesluta någon i tidig ålder är naturligtvis dumt, se tex Henke Larsson som inte var särskilt framstående i sina tidiga år. Men att inte kunna erbjuda elitsatsning någonstans innebär ju också att alla går mot medelmåttor.

Tack för heads up, får vara lite försiktigare.

Jag tror väl att en kombination är det bästa för svensk fotbolls framtid. Bara kolla utlandet, uppenbarligen ligger sverige efter Holland exempelvis som har färre människor än oss.
Citera
2020-10-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEWBACK
Brukar ni jämföra era snoppar i duschen? Är blatterna på laget alla omskurna?

Varför tycker du det är kul att springa runt efter en fotboll?

Nej. Nej.

För det har jag alltid gjort antar jag och jag är rätt bra på det. Då blir det kul.
Citera
2020-10-24, 11:25
Medlem
BarryHeros avatar
Vad tycker du om att spela på konstgräs i jämförelse med att spela på naturgräs? Tycker du att Allsvenskan egentligen till 100% borde spelas på naturgräs? Eller är konstgräs helt OK? Känner du att kroppen slits mer av att spela på konstgräs? Finns det några andra skillnader?
Citera
2020-10-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Hur är det att möta IFK Göeborg? Är Emil Holm jobbig? Erlingmark? Vem upplever du som bäst där just nu?

Tänkte först inte svara på detta, men med tanke på att OM jag spelar i IFK GBG så kan man ju lika gärna svara på detta då man möter dom i träning.

Holm har en bra grund som fotbollsspelare, slipar han lite på sina misstag så kan han bli något bra. Erlingmark är hård arbetande, bättre fötter än man tror. Bra på huvudet. Ingen Paulsen i Hammarby, men ändå.

Jag tycker Alhassan är en bra spelare.
Citera
2020-10-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad tycker du om att spela på konstgräs i jämförelse med att spela på naturgräs? Tycker du att Allsvenskan egentligen till 100% borde spelas på naturgräs? Eller är konstgräs helt OK? Känner du att kroppen slits mer av att spela på konstgräs? Finns det några andra skillnader?

Jag föredrar gräs. man kommer närmare i närkampsspelet och det sliter inte lika mycket på knän och fötter. Ibland brinner det jävligt under fötterna på sommaren på plast. Sedan får man skönare touch på bollen på en fin gräsplan. Ja om det är möjligt hade jag önskat gräs i Allsvenskan hos alla lag. Glidtacklingar är skönare på gräs, men det är ju uppenbart.
Citera
2020-10-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Tänkte först inte svara på detta, men med tanke på att OM jag spelar i IFK GBG så kan man ju lika gärna svara på detta då man möter dom i träning.

Holm har en bra grund som fotbollsspelare, slipar han lite på sina misstag så kan han bli något bra. Erlingmark är hård arbetande, bättre fötter än man tror. Bra på huvudet. Ingen Paulsen i Hammarby, men ändå.

Jag tycker Alhassan är en bra spelare.

Om du inte märkt det än älskar jag IFK GBG och tycker därför det är mycket spännande att höra din input som allsvensk spelare.

När ni mötte GBG under Poyas ledning, vad sa era tränare till er rent taktiskt?

Märker man att Jakob Johansson och Wernblom har varit uppe på en högre nivå när ni spelar mot blåvitt eller är de avdankade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in