Citat:
Ursprungligen postat av
Kentiro
Kul tråd! Har ett par frågor som jag funderat på
I slutet av säsongerna brukar man ofta höra spelare och ledare som är inblandade i topp- eller bottenstrid säga att de inte tittar på tabellen. De vet knappt vem konkurrenterna möter, hur många poäng som behövs och de möjliga scenariona. ”Vi fokuserar bara på att göra vårt jobb” sägs det ofta.
Som supporter gör man inget annat än att titta på just på tabellen, räknar på olika resultat och dylikt. Är spelarna verkligen så långt inne i bubblan? Hur ofta tittar du själv på tabellen och spelschemat?
Vad tycker du om VAR?
Tror du det förekommer läggmatcher i Allsvenskan?
Vilket lag har de mest osympatiska spelarna/trupp?
Visserligen så stämmer uttrycket "vi fokuserar bara på att göra vårt jobb", men jag är helt säker på att alla som säger så kollar tabellen. En tabell är informativ, den ger oss kunskap och förutsättningar. Att blunda för den är att inte förbereda sig ordentligt.
Om man ser att man MÅSTE vinna en match, för att stanna kvar eller ta guld, och omvandlar det faktum till en drivkraft är man hemma. Att den informationen man får ut av en tabell ger en själv eller laget ett visst mått av desperation är en jävligt viktigt nyckel.
Jag personligen tittar till tabellen när omgången är färdigspelad.
Tycker VAR är skit av det jag sett från exempelvis PL.
Nej.
MFF får jag säga då de besitter både Christiansen och de andra danskarna samt Toivonen.