2020-10-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Intressant fråga nu i dåliga tider som Corona där klubbar hotas med nedläggning. har de nånsin kommit upp att ni kanske ska gå ner i lön ett tag? Om ja, Är det många motståndare till den frågan? Eller kan ni höginkomsttagare gå med på det?

Det var snack om det i början av pandemin. Permitteringar skedde, och det sa ingen ifrån på. Jag misstänker att lönesänkningar kan ske på riktigt om corona håller i större delen av 2021 också. Då tror jag det kommer knorras bland endel spelare ja.
Citera
2020-10-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Christansen är lätt bäst...... vem kommer på andra å tredjeplats?

Fråga två...viruset börjar bli out of controll just nu. Surrar ni inom era "bubblor" att det här med elitfotboll utan publik är lite av en dålig ide?

Du ligger på +50k i månaden just nu, dessutom med pensionsinsättningar på det.

Hela -21 kommer nog gå i stå, dina 50k kommer nog snarare vara att du får packa dina grejer och gå och så kommer några gratis-juniorer och tar din plats... Finns inga streamföretag som kommer betala ytterligare ett år till för att se en massa korpspelare springa omgkring utan publik.

Hur ser era backup planer ut... (du skall bli snickare) men hur ser det rent allmänt ut bland dina lagkåmpisar?

De flesta har inte presterat iår. Jag vet inte riktigt. Antingen 2 andra spelare i MFF eller någon offensiv gubbe i Sirius. De har varit väldigt bra i år.

Klart att vi vill spela med publik, men det gäller att acceptera beslut som tas. Det enda jag kan reagera på är att varuhus, klubbar osv varit öppna. Instängda trånga utrymmen med mycket folk kan fan inte vara bättre än en arena utomhus.

Jag har inga andra backup planer än att jag kommer försöka leta efter en ny klubb om jag får gå. Det eller arbetsförmedlingen antar jag. Lagkompisarna vet jag inte, inget som vi direkt diskuterar. Det är ett lite dystert ämne, att man ska behöva sluta spela fotboll, så jag tror vi går runt det.
Citera
2020-10-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Ni får vänta en stund på svar, han måste hinna hem från Norrköping först.

Jag har medvetet undvikit att svara ett par timmar innan och ett par timmar efter matcher i Allsvenskan pga gissningar om vem jag är.
Citera
2020-10-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Är det vanligt att spelare har andra jobb vid sidan om planen för att dryga ut inkomsterna?

Nej, endast aktier eller fonder vad jag vet.
Citera
2020-10-26, 23:14
Bannlyst
Vad sägs det rent allmänt bland ledare och andra klubbhöjdare om det här med att köra utan publik, i min värld borde det vara en ren katastrof, jag tror det blir en katastrof om det fortsätter längre än detta år.

Btw. Supertråd förresten. Vart på FB i 20 år och sällan vart med om nåt så pass bra.
Citera
2020-10-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Vad sägs det rent allmänt bland ledare och andra klubbhöjdare om det här med att köra utan publik, i min värld borde det vara en ren katastrof, jag tror det blir en katastrof om det fortsätter längre än detta år.

Btw. Supertråd förresten. Vart på FB i 20 år och sällan vart med om nåt så pass bra.

De har kommit in några gånger med en uppdatering av det ekonomiska läget samt prognoser. Det ger oss spelare en lite förbättrad bild av läget, även om jag antar att versionen vi får är grovt förenklad. Vi lever ju i våran fotbollsbubbla.

Jag tror att läget hos många klubbar är katastrof. Kanske den största krisen i Allsvenskan någonsin. Man ser att höjdarna i klubben är bekymrade. De försöker hålla uppe en fasad för oss så att vi inte ska påverkas för mycket av den ekonomiska situationen, tror jag iallafall. Vi kan bara hjälpa klubben på planen ändå.

Edit: Tack förresten!
Senast redigerad av Tjockmenglad 2020-10-26 kl. 23:26. Anledning: .
Citera
2020-10-26, 23:26
Medlem
Kul tråd! Har ett par frågor som jag funderat på

I slutet av säsongerna brukar man ofta höra spelare och ledare som är inblandade i topp- eller bottenstrid säga att de inte tittar på tabellen. De vet knappt vem konkurrenterna möter, hur många poäng som behövs och de möjliga scenariona. ”Vi fokuserar bara på att göra vårt jobb” sägs det ofta.

Som supporter gör man inget annat än att titta på just på tabellen, räknar på olika resultat och dylikt. Är spelarna verkligen så långt inne i bubblan? Hur ofta tittar du själv på tabellen och spelschemat?

Vad tycker du om VAR?

Tror du det förekommer läggmatcher i Allsvenskan?

Vilket lag har de mest osympatiska spelarna/trupp?
Citera
2020-10-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Kul tråd! Har ett par frågor som jag funderat på

I slutet av säsongerna brukar man ofta höra spelare och ledare som är inblandade i topp- eller bottenstrid säga att de inte tittar på tabellen. De vet knappt vem konkurrenterna möter, hur många poäng som behövs och de möjliga scenariona. ”Vi fokuserar bara på att göra vårt jobb” sägs det ofta.

Som supporter gör man inget annat än att titta på just på tabellen, räknar på olika resultat och dylikt. Är spelarna verkligen så långt inne i bubblan? Hur ofta tittar du själv på tabellen och spelschemat?

Vad tycker du om VAR?

Tror du det förekommer läggmatcher i Allsvenskan?

Vilket lag har de mest osympatiska spelarna/trupp?

Visserligen så stämmer uttrycket "vi fokuserar bara på att göra vårt jobb", men jag är helt säker på att alla som säger så kollar tabellen. En tabell är informativ, den ger oss kunskap och förutsättningar. Att blunda för den är att inte förbereda sig ordentligt.

Om man ser att man MÅSTE vinna en match, för att stanna kvar eller ta guld, och omvandlar det faktum till en drivkraft är man hemma. Att den informationen man får ut av en tabell ger en själv eller laget ett visst mått av desperation är en jävligt viktigt nyckel.

Jag personligen tittar till tabellen när omgången är färdigspelad.

Tycker VAR är skit av det jag sett från exempelvis PL.

Nej.

MFF får jag säga då de besitter både Christiansen och de andra danskarna samt Toivonen.
Citera
2020-10-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Glad efter dagens match?

Pass.
Citera
2020-10-26, 23:42
Medlem
Haha amen. Du är säkert snygg iallafall
Citera
2020-10-26, 23:48
Medlem
Vad är ditt rekord i bolljonglering om du nu bryr dig om sådant?
Kan alla spelare på allsvensk nivå jonglera med bollen till 100 eller finns det några riktiga träben?
Citera
2020-10-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorlander
Vad är ditt rekord i bolljonglering om du nu bryr dig om sådant?
Kan alla spelare på allsvensk nivå jonglera med bollen till 100 eller finns det några riktiga träben?

Några hundra, inte jonglerat sen jag var grabb. Ja det borde alla lösa. Eventuellt löser inte målvakterna det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in