2020-10-24, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OT-och-trams
Her er det mye rart som blir blandet sammen. Generelt er det kanskje lurt at deltagere i tråden som ikke har kunnskap om juss, ikke prøver å gjøre rede for juridiske spørsmål. Det ville ha hevet nivået en del. Det er vel bedre å spørre enn å påstå feil ting, når man ikke har kunnskap om reglene.

Private selskaper må ikke hente inn anbud når de anskaffer varer eller tjenester. Men hvis de velger å gjøre en anskaffelse gjennom en anbudskonkurranse, finnes det visse regler som gjelder for anbudskonkurransen.
Offentlige virksomheter er i de fleste tilfeller (alle anskaffelser over visse summer) pålagt å gjennomføre anbudskonkurranse ved anskaffelser.

Men så er det bare sånn at dette er helt irrelevant, fordi det er Tom Hagen som privatperson som eier boligen. Det kan hvem som helst sjekke selv på Kartverkets hjemmesider. Mitt anbud er for øvrig en tjeneste for forbrukere, og ikke for selskaper, når det gjelder å hente inn tilbud. (De som selger tjenester, altså gir tilbud, gjennom Mitt anbud, er selskaper, men de som henter inn tilbud, er privatpersoner).
Du påstår ting jeg aldri har hevdet.
Du kan lese i sitatene nedenfor at jeg ikke påstår noe som helst, men refererer fra en lenke:

https://www.entrepriserettsadvokater.no/anskaffelser/private-anskaffelser-ns-8400-og-ns-8410/

Det er du som påstår og skaper forvirring.
Hvis du vet at S4 ikke er oppført på THs Holding-selskap så kan du jo dokumentere dette, for jeg refererer til tråden, og da kan jo folk vurdere selv.

Som du selv skriver:
"Men hvis de velger å gjøre en anskaffelse gjennom en anbudskonkurranse, finnes det visse regler som gjelder for anbudskonkurransen."

Jeg skrev:
"Jeg tror at det allerede har fremkommet i tråden at S4-eiendommen var oppført på THs Holding-selskap."

"Det er mulig at AEHs henvendelse til "Mitt anbud" er et eksempel på sitatet nedenfor, for slik jeg har forstått det så valgte Hagen-ekteparet helt andre håndverkere enn de som var på anbudsrunden"

"Tilbyderne kan bli lurt til å delta i ikke reelle konkurranser, eller oppleve at oppdragsgiver underveis endrer konkurransereglene slik at oppdragsgiver kan tildele kontrakt til noen som ikke er konkurransedyktige."
Senast redigerad av Havhest 2020-10-24 kl. 18:34.
Citera
2020-10-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OT-och-trams
Her er det mye rart som blir blandet sammen. Generelt er det kanskje lurt at deltagere i tråden som ikke har kunnskap om juss, ikke prøver å gjøre rede for juridiske spørsmål. Det ville ha hevet nivået en del. Det er vel bedre å spørre enn å påstå feil ting, når man ikke har kunnskap om reglene.

Private selskaper må ikke hente inn anbud når de anskaffer varer eller tjenester. Men hvis de velger å gjøre en anskaffelse gjennom en anbudskonkurranse, finnes det visse regler som gjelder for anbudskonkurransen.
Offentlige virksomheter er i de fleste tilfeller (alle anskaffelser over visse summer) pålagt å gjennomføre anbudskonkurranse ved anskaffelser.

Men så er det bare sånn at dette er helt irrelevant, fordi det er Tom Hagen som privatperson som eier boligen. Det kan hvem som helst sjekke selv på Kartverkets hjemmesider. Mitt anbud er for øvrig en tjeneste for forbrukere, og ikke for selskaper, når det gjelder å hente inn tilbud. (De som selger tjenester, altså gir tilbud, gjennom Mitt anbud, er selskaper, men de som henter inn tilbud, er privatpersoner).

Ja det er tydelig at noen her ikke vet forskjell på dine, mine og våre penger.
Citera
2020-10-24, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Nei, det har jeg aldri skrevet eller ment.

Det jeg mener er at separasjonspapirer undertegnet av AE i 2012(Ifølge Hellsculls), gir ikke automatisk et drapsmotiv for TH i 2018.

Finner politiet derimot bevis på at AE snakket med TH om skilsmisse i 2018, så har vi et mulig drapsmotiv.

Det er vel ingen som har sagt at hun skulle bli drept fordi at han fant papirene. Men papirene bekrefter at ekteskapet tidligere har hengt i en meget tynn tråd.
At hun satt på Finn.no og Facebook i gruppen "Leiligheter til leie i Gjøvik", forteller at hun for alvor hadde begynt å ville komme seg bort. At kontrolfreaken TH ikke hadde fått med seg dette, er utenkelig.
Politiet trenger ikke bevis for at han visste det. I de fleste skilsmisser, så får jo ektemannen greie på at konen skal flytte ut en stund før at hun faktisk reiser. Med mindre man snakker om en flukt.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-24 kl. 18:37.
Citera
2020-10-24, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ja det er tydelig at noen her ikke vet forskjell på dine, mine og våre penger.
Vi har jo sett dine tolkninger av ektepakten.

Her er i såfall vurderinger fra et advokatfirma, som konkluderer med det samme som meg, men som her ble kalt ordsalat (+ diagnoser).

https://advokatwulff.no/ektepakten-mellom-tom-hagen-og-anne-elisabeth-hagen/

"Det å kunne sikre selskaper mot skifteoppgjør ved særeie er et legitimt motiv."
Citera
2020-10-24, 18:46
Medlem
Her er lenker til gode bilder av huset og dets omgivelser

https://www.nettavisen.no/nyheter/aftenposten-politiet-har-video-av-en-bil-som-rygget-inntil-hagens-bolig-minutter-for-siste-livstegn- fra-anne-elisabeth-hagen/3423963998.html

https://www.aftenposten.no/norge/i/AdyG15/politiet-har-video-av-bil-som-rygget-inn-til-hagens-bolig-kort-tid-foer

https://www.aftenposten.no/norge/i/dOeBlo/en-32-aaring-er-siktet-for-kidnapping-men-politiet-mener-anne-elisabet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AdkBBA/politiet-bekrefter-at-det-er-funnet-strips-hjemme-hos-hagen

https://www.vg.no/nyheter/i/GGK4yl/forsvinningssaken-i-loerenskog-politiet-staar-igjen-med-20-biler
Citera
2020-10-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var inte upprustningen del av en framtida uppgörelse kring separation, tro? AE klagar på att hon inte har ”byggt upp några värden” (spekulation), och TH pratar ner värdet på huset — men låter till sist AE efter grälande få pengar för att genomföra upprustning av upp huset så att det sen kan värderas, och ev. säljas. Tanken skulle då vara att AE skulle komma över en rimligare andel pengar vid en separation, när hon blir utköpt, eller få behålla huset, som renoverats. Kan inte det va nåt?
Det kan mycket väl vara så. Det känns konstigt att inte TH kunde använda sina kontakter i fastighets branschen som han säkert har.
Citera
2020-10-24, 18:55
Medlem
Her er en til link

https://finansavisen.no/nyheter/2020/05/06/7525152/aftenposten-bil-rygget-inn-til-hagens-bolig
Citera
2020-10-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det er vel ingen som har sagt at hun skulle bli drept fordi at han fant papirene. Men papirene bekrefter at ekteskapet tidligere har hengt i en meget tynn tråd.
At hun satt på Finn.no og Facebook i gruppen "Leiligheter til leie i Gjøvik", forteller at hun for alvor hadde begynt å ville komme seg bort. At kontrolfreaken TH ikke hadde fått med seg dette, er utenkelig.
Politiet trenger ikke bevis for at han visste det. I de fleste skilsmisser, så får jo ektemannen greie på at konen skal flytte ut en stund før at hun faktisk reiser. Med mindre man snakker om en flukt.

At ekteskapet hang i en tynn tråd 6 år tidligere, har svært lite å bety for status i 2018. Det er helt normalt at det konflikter i et langt ekteskap, og forholdet kan til og med bli sterkere etterpå.

At AE søkte etter leiligheter kan også ha en naturlig forklaring. Hun hadde vel slekt og venner som hun besøkte på Gjøvik, og ønsket kanskje et sted å bo i den anledning.
Citera
2020-10-24, 19:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Man har noen damer som blir helt hektet av psykopater som Madsen og Breivik, og nå TH. Damer som lar seg lure trill rundt av deres manipulasjoner. Apropo Madsen, hørte på nyhetene nå nettopp at han forsøkte å rømme, og holdt en imitert bombe å hånden.

OT
Det er jo mange dager siden, han tok psykologen sin til gissel med en pistollignende gjenstand og truet seg ut på den måten, og med et liksom-bombebelte rundt livet.

I forhold til disse damene som svermer rundt sånne så har du rett i det, Madsen selv giftet seg jo nylig mens han satt i fengsel.

Det må være noe alvorlig galt med sånne damer.
Citera
2020-10-24, 19:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja du Lonnrot, du er trevlig, det skal jeg ikke ta fra deg. At du gir noen "killevinker" i kampens hete, skal jeg ikke bruke mot deg, for det er vi minst to om ;-)

Vi er rett og slett uenig, og det må være lov.

Når det gjelder høna og egget, så tror jeg egget kom først, og det innebærer at høna er en mutant, av et eller annet forhistorisk dyr, som har vært "på vift" i en annen skapnings revir ;-)

Når det gjelder lik fra svunnen tid på eiendommen S4, lengst ned langs berget, så mistenker jeg heller en kjent svensk profil, nummer XII i rekken, at det ligger noen gjenglemt etter ferden mot Akershus festning, skal vi ikke se bort fra.

Du går direkt på fundamenta här, Havhest 😄 . Bland gamla o nya svenska ”nöjesprofiler” med skilda ordningsnummer så hör säkert n XII till de större kontextuella ”psykopaterna”. Bara idén att fara till Norge, och det två gånger — de som är rädda om livhanken kommer förr eller senare att vända... En del tuppkycklingar faller innan de hinner yngla av sig...

Må sen friden åter sprida sig över bygd och stad för vi önskar egentligen inte någon illa.

Tack ändå, Havhest. Jag tror på en ensam kronodåre här. Vi kommer bli klokare.
Citera
2020-10-24, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ja vi ser at du forsvarer TH, du forsvarte jo Peter Madsen også.
Man kan ikke komme med svartere løgner enn det du kommer med nå:

"...du forsvarte jo Peter Madsen også"

At du forsvarer offeret i denne saken, har jeg ingen tro på at du har etiske og moralske egenskaper til å gjøre.

Jeg har aldri skrevet én eneste bokstav i tråden om Peter Madsen - Har du?
Senast redigerad av Havhest 2020-10-24 kl. 19:17.
Citera
2020-10-24, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
At ekteskapet hang i en tynn tråd 6 år tidligere, har svært lite å bety for status i 2018. Det er helt normalt at det konflikter i et langt ekteskap, og forholdet kan til og med bli sterkere etterpå.

At AE søkte etter leiligheter kan også ha en naturlig forklaring. Hun hadde vel slekt og venner som hun besøkte på Gjøvik, og ønsket kanskje et sted å bo i den anledning.

At hun trenger et eget sted å bo bare for å besøke en venninne? Den var langstrukket. Hvis det var kona til Petter Stordalen, så kanskje, men vi snakker her om kona til TH.
Det er normalt at det er konflikter. Det var jo storm på tidlig 90-tall også, men når man etter 43 års ekteskap (2012) undertegner skilsmissepapirer, og signerer disse, så tenker jeg at det for alvor har gått mot slutten.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-24 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in