Citat:
Du påstår ting jeg aldri har hevdet.Her er det mye rart som blir blandet sammen. Generelt er det kanskje lurt at deltagere i tråden som ikke har kunnskap om juss, ikke prøver å gjøre rede for juridiske spørsmål. Det ville ha hevet nivået en del. Det er vel bedre å spørre enn å påstå feil ting, når man ikke har kunnskap om reglene.
Private selskaper må ikke hente inn anbud når de anskaffer varer eller tjenester. Men hvis de velger å gjøre en anskaffelse gjennom en anbudskonkurranse, finnes det visse regler som gjelder for anbudskonkurransen.
Offentlige virksomheter er i de fleste tilfeller (alle anskaffelser over visse summer) pålagt å gjennomføre anbudskonkurranse ved anskaffelser.
Men så er det bare sånn at dette er helt irrelevant, fordi det er Tom Hagen som privatperson som eier boligen. Det kan hvem som helst sjekke selv på Kartverkets hjemmesider. Mitt anbud er for øvrig en tjeneste for forbrukere, og ikke for selskaper, når det gjelder å hente inn tilbud. (De som selger tjenester, altså gir tilbud, gjennom Mitt anbud, er selskaper, men de som henter inn tilbud, er privatpersoner).
Private selskaper må ikke hente inn anbud når de anskaffer varer eller tjenester. Men hvis de velger å gjøre en anskaffelse gjennom en anbudskonkurranse, finnes det visse regler som gjelder for anbudskonkurransen.
Offentlige virksomheter er i de fleste tilfeller (alle anskaffelser over visse summer) pålagt å gjennomføre anbudskonkurranse ved anskaffelser.
Men så er det bare sånn at dette er helt irrelevant, fordi det er Tom Hagen som privatperson som eier boligen. Det kan hvem som helst sjekke selv på Kartverkets hjemmesider. Mitt anbud er for øvrig en tjeneste for forbrukere, og ikke for selskaper, når det gjelder å hente inn tilbud. (De som selger tjenester, altså gir tilbud, gjennom Mitt anbud, er selskaper, men de som henter inn tilbud, er privatpersoner).
Du kan lese i sitatene nedenfor at jeg ikke påstår noe som helst, men refererer fra en lenke:
https://www.entrepriserettsadvokater.no/anskaffelser/private-anskaffelser-ns-8400-og-ns-8410/
Det er du som påstår og skaper forvirring.
Hvis du vet at S4 ikke er oppført på THs Holding-selskap så kan du jo dokumentere dette, for jeg refererer til tråden, og da kan jo folk vurdere selv.
Som du selv skriver:
"Men hvis de velger å gjøre en anskaffelse gjennom en anbudskonkurranse, finnes det visse regler som gjelder for anbudskonkurransen."
Jeg skrev:
"Jeg tror at det allerede har fremkommet i tråden at S4-eiendommen var oppført på THs Holding-selskap."
"Det er mulig at AEHs henvendelse til "Mitt anbud" er et eksempel på sitatet nedenfor, for slik jeg har forstått det så valgte Hagen-ekteparet helt andre håndverkere enn de som var på anbudsrunden"
"Tilbyderne kan bli lurt til å delta i ikke reelle konkurranser, eller oppleve at oppdragsgiver underveis endrer konkurransereglene slik at oppdragsgiver kan tildele kontrakt til noen som ikke er konkurransedyktige."
Senast redigerad av Havhest 2020-10-24 kl. 18:34.
Senast redigerad av Havhest 2020-10-24 kl. 18:34.
XII till de större kontextuella ”psykopaterna”. Bara idén att fara till Norge, och det två gånger — de som är rädda om livhanken kommer förr eller senare att vända... En del tuppkycklingar faller innan de hinner yngla av sig...